Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   dit jaar ga ik stemmen op iets (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117745)

FDM 16 januari 2009 00:49

dit jaar ga ik stemmen op iets

op iets

Sjaax 16 januari 2009 00:57

Ik zal zeker stemmen. En wel op de partij die de beste voorstellen heeft om de democratie in Europa te versterken. Soit rood, blauw, groen, zwart, of wat dan ook.

Pelgrim 16 januari 2009 00:59

Boycotten uiteraard.

Leve de antipolitiek!

Sjaax 16 januari 2009 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3923871)

Citaat:

* Wij betalen geen belastingen meer aan deze staat
* Wij betalen geen boetes meer aan deze staat
* Noch zullen wij op andere manieren deze staat financieel ondersteunen en roepen we integendeel iedereen zelfs op voortaan zonder te betalen gebruik maken van de openbare voorzieningen (zoals vervoer)
Leve het libertarisme!

Pelgrim 16 januari 2009 01:19

er staat wel "deze" staat :mrgreen:

Zwartengeel 16 januari 2009 06:33

Citaat:

Boycotten uiteraard.

Idem. Voor Europa is er sowieso toch geen enkele partij die het verdient mijn stem te krijgen.

Sjaax 16 januari 2009 09:02

Citaat:

Boycotten uiteraard.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3923991)
Idem. Voor Europa is er sowieso toch geen enkele partij die het verdient mijn stem te krijgen.

Het is ondemocratisch gedacht :oops: , maar ik ben toch blij dat anti-Europeanen niet stemmen. Dat zijn weer een paar onnozele stemmen minder.

Zwartengeel 16 januari 2009 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 3924078)
Het is ondemocratisch gedacht :oops: , maar ik ben toch blij dat anti-Europeanen niet stemmen. Dat zijn weer een paar onnozele stemmen minder.

Ik boycot de Europese verkiezingen omwille van andere redenen.

FDM 16 januari 2009 13:48

ik stem omdat ik moet , als ik europees stemrecht had stemde ik wellicht niet

Pelgrim 16 januari 2009 14:04

Ik zou eventueel wel willen stemmen op een partij die nog moet uitgevonden worden:

Partio por Demokrata Eùropa Naciara Konfederacio (DENK) oftewel partij voor een Democratische Europese Confederatie van de Volkeren.

Streefdoel: een Europa waar de volkeren hun eigen staat hebben, waar de belangen van de mensen primeren op de belangen van het grootkapitaal en de bureaucraten, waar Europa enkel die bevoegdheden heeft die strikt noodzakelijk zijn, waar gestreefd wordt naar zo groot mogelijke democratie, waar mens en milieu samen gaan.

Pelgrim 16 januari 2009 14:34

hm, verkeerde draad :P :oops:

Sjaax 16 januari 2009 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3924846)
Ik zou eventueel wel willen stemmen op een partij die nog moet uitgevonden worden:

Partio por Demokrata Eùropa Naciara Konfederacio (DENK) oftewel partij voor een Democratische Europese Confederatie van de Volkeren.

Streefdoel: een Europa waar de volkeren hun eigen staat hebben, waar de belangen van de mensen primeren op de belangen van het grootkapitaal en de bureaucraten, waar Europa enkel die bevoegdheden heeft die strikt noodzakelijk zijn, waar gestreefd wordt naar zo groot mogelijke democratie, waar mens en milieu samen gaan.

Mooi doel. Eigenlijk beter: mooie utopie.

Charles de Gaulle was zo iemand die heel Europees dacht, zolang het maar in het belang van Frankrijk was. Als we met 27 echte Gaullisten als regeringsleiders in Europa zouden zitten, zou er van Europese democratie niet veel terechtkomen. Het belang van het eigen volk primeert.

Maar ik wil geen stropopredenering ophangen. Als Europa idd alleen die bevoegdheden krijgt die strikt noodzakelijk zijn, dan ben ik uiteraard akkoord. Dat betekent dat het overgrote deel van de bevoegdheden Europees wordt, anders gebeurt wat met het gaullisme is beschreven.

Btw: mooie vlag

Pelgrim 16 januari 2009 14:58

verkeerde draad ;)

Fonske 16 januari 2009 16:13

De meerderheid kiest hier tot nu toe 'iets heel Vlaams'. Wat heeft dat nu te zien met de verkiezing van het Europees Parlement? Zijn we nu niet een beetje te veel aan het naveltstaren?

Pelgrim 16 januari 2009 16:22

nee hoor, 't wordt tijd dat Vlaanderen een eigen stem krijgt.

Jaani_Dushman 17 januari 2009 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3923991)
Voor Europa is er sowieso toch geen enkele partij die het verdient mijn stem te krijgen.

Bart Staes is één van de weinigen waarbij ik nog geen spijt heb gehad zijn bolletje rood te kleuren.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3924513)
Ik boycot de Europese verkiezingen omwille van andere redenen.

Daar heb je wel gelijk.

Sjaax 17 januari 2009 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 3925141)
De meerderheid kiest hier tot nu toe 'iets heel Vlaams'. Wat heeft dat nu te zien met de verkiezing van het Europees Parlement? Zijn we nu niet een beetje te veel aan het naveltstaren?

Je stelt het nog heel vriendelijk. Navelstaren. Volgens mij staren die mensen hun navel weg, dwars door hun buik heen. Met andere woorden begrijpen ze niets van politiek.

ZERO 17 januari 2009 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 3925141)

Dat er teveel macht voor een hoger niveau is(die daarenboven nog eens niet nationaal is maar suprantionaal) en te weinig voor het voor de mensen belangrijkste herkenbaarste niveau(zijnde het Vlaamse).

De Amerikaanse staten(in tegenstelling tot de EU is de VS wel een natie) henbben op een aantal domeinen reeds meer te zeggen dan de EU-lidstaten. Een duidelijk bewijs dat de EU teveel macht heeft.

ZERO 17 januari 2009 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 3926509)
Je stelt het nog heel vriendelijk. Navelstaren. Volgens mij staren die mensen hun navel weg, dwars door hun buik heen. Met andere woorden begrijpen ze niets van politiek.

Dus mensen die het niet met u eens zijn, zijn dommeriken???:roll::roll:

An Arkos 17 januari 2009 11:10

Citaat:

Boycotten uiteraard.

Leve de antipolitiek!

Mooie foto erbij.8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be