Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   de woorden die ik haat draad... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117786)

largo_w 16 januari 2009 18:47

de woorden die ik haat draad...

okey manta heeft mij geinspireerd tot een nieuwe draad alhier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=529

waar gaat dit over? Wel gewoon vertel mij een woord waarvan je spontaan begint te sidderen als je iemand het hoort gebruiken?

Bij mij is een voorbeeld daarvan dus "tegoei"...:wtf: is tegoei? Wie vind nu zo een woord uit...brrrrr:evil:

manta 16 januari 2009 18:49

:cheer: Largo_W haat woordjes :cheer:

"belg" is wel een lelijk woordje ... ;-)

toccata 16 januari 2009 18:51

Chill

largo_w 16 januari 2009 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3925498)
Chill

ik vind da nogtans een chill woord!

net als belg trouwens...zeer belgisch woord en smaakvol en zo :-D

niet zoals "tegoei" brrr das pas een vuil woord!

Diplomatius 16 januari 2009 18:52

largo_w, zou jij niet eens 'tegoei' gaan studeren in plaats van hier woorddraadjes te starten ? :twisted:

En, on topic : swaffelen vind ik een belachelijk woord... :?

largo_w 16 januari 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3925500)
largo_w, zou jij niet eens 'tegoei' gaan studeren in plaats van hier woorddraadjes te starten ? :twisted:

Waarom weet jij iets dat ik niet weet? Heb je nog andere tips over mijn studies? Moet ik u soms eens komen zwaffelen :evil:?

MaGNiFiCaT 16 januari 2009 18:59

Wat is swaffelen?

Er zijn heel wat woorden dat ik afschuwlijk vind. Veel te veel om zo maar op te komen. En ook vele dialecten en klanken vind ik verschrikkelijk.

largo_w 16 januari 2009 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3925517)
Wat is swaffelen?

daar bestaat een draad over en de definitie is er ergens in te vinden dacht ik...
Citaat:

Er zijn heel wat woorden dat ik afschuwlijk vind. Veel te veel om zo maar op te komen. En ook vele dialecten en klanken vind ik verschrikkelijk.
ja ik denk dat "tegoei" ergens uit de limburg of zo komt...ligt misschien daaraan ik haat limbuuureeeugg.
Maar het is ook een knoert van een woord he :?

Diplomatius 16 januari 2009 19:03

Als er nog ooit één nozem (meestal uit het Genkse) mij spreekt over 'die meisje daar joh', dan doe ik iets... :evil:

Diplomatius 16 januari 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3925516)
Waarom weet jij iets dat ik niet weet? Heb je nog andere tips over mijn studies? Moet ik u soms eens komen zwaffelen :evil:?

U niet aangevallen voelen hè... ! Tips heb ik zat, maar daarvoor zit je niet op dit forum. Een kleine steek moet je toch aankunnen, niet ? ;-)

En neen, ik ben niet zo'n swaffelbaar type... :|

largo_w 16 januari 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3925525)
Als er nog ooit één nozem (meestal uit het Genkse) mij spreekt over 'die meisje daar joh', dan doe ik iets... :evil:

:rofl:...."meeeiiii" of wa zegt diene lozer op youtube daar nog allemaal.
Inderdaad ook rottaaltje...

MaGNiFiCaT 16 januari 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3925521)
daar bestaat een draad over en de definitie is er ergens in te vinden dacht ik...

ja ik denk dat "tegoei" ergens uit de limburg of zo komt...ligt misschien daaraan ik haat limbuuureeeugg.
Maar het is ook een knoert van een woord he :?

Net omdat ik het zo'n vuil woord vond heb ik nog niet eens gekeken naar dat topic.

knoert vind ik ook een lelijk woord.

Diplomatius 16 januari 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3925531)
:rofl:...."meeeiiii" of wa zegt diene lozer op youtube daar nog allemaal.
Inderdaad ook rottaaltje...

idd, nog zo'n woord... Alsof het schapen zijn... :roll:

MaGNiFiCaT 16 januari 2009 19:06

"...op die moment..."

daar krijg ik het ervan.

largo_w 16 januari 2009 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3925529)
U niet aangevallen voelen hè... ! Tips heb ik zat, maar daarvoor zit je niet op dit forum. Een kleine steek moet je toch aankunnen, niet ? ;-)

ik kan steken aan maar begin niet over dingen waarvan je geen weet hebt...ik zal een voorbeeld geven; Mijn examens!
Citaat:

En neen, ik ben niet zo'n swaffelbaar type... :|
nog grappiger als de gezwaffelde het helemaal niet wil en verwacht :mrgreen:

MaGNiFiCaT 16 januari 2009 19:08

"kids" vind ik een verschrikkelijk woord, vooral wanneer ze gebruikt worden in de nederlandse taal. "De kids vinden dat leuk." Het moet kinderen zijn.

largo_w 16 januari 2009 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3925541)
"kids" vind ik een verschrikkelijk woord, vooral wanneer ze gebruikt worden in de nederlandse taal. "De kids vinden dat leuk." Het moet kinderen zijn.

"kids" da's zo een woord voor bompies die zich cool willen overdoen :lol:

Struik500 16 januari 2009 19:11

Internet Explorer brr

Flippend Rund 16 januari 2009 19:12

"problematiek"

Dit woord wordt uitsluitend gebruikt door mensen die een of ander volledig nutteloos "initiatief" willen opstarten.

Cisalpina 16 januari 2009 19:27

"tegoei" zeggen we in brabant ook en ik ken in feite geen goed standaard-nederlands equivalent.

wat ik niet graag hoor is als de naam Danny uitgesproken wordt als denni.

Hetzelfde voor frenki.

En dan vraag ik me nog af: is het "dit keer" of "deze keer"? Meestal hoor/lees ik "dit keer", maar "keer" is niet onzijdig, denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be