Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stiefvader folterde Davey (17) de dood in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117805)

vercetti 17 januari 2009 09:44

Stiefvader folterde Davey (17) de dood in

Citaat:

Stiefvader folterde Davey (17) de dood in
Vandaag start in Brugge proces over gruwelijke mishandeling en uithongering

BRUGGE - 'Zoiets doe je zelfs nog geen hond aan.' De politiemensen die vier jaar geleden bij het levenloze lichaam van Davey Vanden Berghe werden geroepen, gruwen nog altijd van wat ze die dag aantroffen: een graatmagere, totaal uitgemergelde tiener vol littekens. De moeder en de stiefvader van de jongen staan vandaag voor het West-Vlaams assisenhof terecht.

Drie jaar heeft de lijdensweg van Davey Vanden Berghe geduurd, maar zijn moeder Iris (41) en stiefvader Christiaan Mechele (43) worden enkel vervolgd voor wat ze hem het laatste halfjaar aangedaan hebben. Zes maanden van verwaarlozing, ontbering, foltering en uithongering tot de jongen nog slechts vel over been was. Die morgen haalden moeder Iris en stiefvader Christiaan de uitgeputte tiener uit het stinkende kot van hun woning aan de Velodroomweg in Oostende en legden hem op de ligzetel naast de kachel. Het was het eerste beetje warmte dat hij in weken gevoeld had. En ook het laatste. De jongen rilde over zijn hele lijf en snakte naar adem, er kwam spuug uit zijn mond. Toen zijn ouders dan toch de hulpdiensten belden, was het te laat. Zijn calvarietocht was voorbij.
Meer en nog meerrrrrr

Ik vraag me af hoe dit zover kan komen. Hoe sommige mensen zo harteloos en walgelijk kunnen zijn. Hoe een moeder zoiets toelaat en haar eigen vlees en bloed aan zulke gruweldaden onderwerpt. Hoe die grootmoeder dit kon aanhoren zonder de politie te waarschuwen. Hoe de politie -die dan toch gewaarschuuwd werd- zich zo makkelijk liet afpoeieren.

We zeggen wel dat we beschaafd zijn, maar als je zulke dingen leest besef je toch eigenlijk dat die beschaving maar een laagje vernis is.
Het stemt me op dit moment woedend dat folteren niet meer toegestaan is in de gevangenis voor zulke walgelijke stukken stront die zich ten onrechte mens mogen noemen. Dat is misschien barbaars, maar zulk menselijk vuilnis verdient in mijn ogen niets beters.

Gelukkig is Davey's lijdensweg afgelopen. Ik hoop dat die van zijn stiefvader nu juist begint. (door elke dag een keer of drie de zeep te laten vallen als ge weet wat ik bedoel... :twisted: )

HAMC 17 januari 2009 09:54

Sommige mensen zijn nu eenmaal gek.

Gilette 17 januari 2009 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 3926459)
Meer en nog meerrrrrr

Ik vraag me af hoe dit zover kan komen. Hoe sommige mensen zo harteloos en walgelijk kunnen zijn. Hoe een moeder zoiets toelaat en haar eigen vlees en bloed aan zulke gruweldaden onderwerpt. Hoe die grootmoeder dit kon aanhoren zonder de politie te waarschuwen. Hoe de politie -die dan toch gewaarschuuwd werd- zich zo makkelijk liet afpoeieren.

We zeggen wel dat we beschaafd zijn, maar als je zulke dingen leest besef je toch eigenlijk dat die beschaving maar een laagje vernis is.
Het stemt me op dit moment woedend dat folteren niet meer toegestaan is in de gevangenis voor zulke walgelijke stukken stront die zich ten onrechte mens mogen noemen. Dat is misschien barbaars, maar zulk menselijk vuilnis verdient in mijn ogen niets beters.

Gelukkig is Davey's lijdensweg afgelopen. Ik hoop dat die van zijn stiefvader nu juist begint. (door elke dag een keer of drie de zeep te laten vallen als ge weet wat ik bedoel... :twisted: )

En de buurt zweeg. En de school zweeg. En de familie zweeg.
Je mag er gerust op zijn dat die stiefvader een onaangenaam verblijf in de gevangenis tegemoet gaat. Er bestaat onder de criminelen zoeits als een erecode : van kinderen blijf je af.

Karma 17 januari 2009 10:22

Citaat:

Gelukkig is Davey's lijdensweg afgelopen.

Nu begint de lijdensweg voor de rest van zijn leven want zo'n ervaring sleur (met de nadruk op dit woord) je ongetwijfeld voor altijd mee.

Gilette 17 januari 2009 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3926501)
Nu begint de lijdensweg voor de rest van zijn leven want zo'n ervaring sleur (met de nadruk op dit woord) je ongetwijfeld voor altijd mee.

De jongen is overleden aan de gevolgen van ontberingen en martelingen ....

Karma 17 januari 2009 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilette (Bericht 3926504)
De jongen is overleden aan de gevolgen van ontberingen en martelingen ....

Ach so ... had dit nog niet vernomen ... en blijkbaar het artikel niet goed gelezen ...

De schoofzak 17 januari 2009 12:07

Als voorstander van de doodstraf voor zeer erg uitzonderlijke omstandigheden, vind ik die stiefvader hiervoor geschikt.

Ik heb ook bedenkingen bij een paar 'maatschappelijke figuren': de politie met hun zever over de wijkagent, het onderwijs met hun pedagogie, de huisarts die vertrouwenspersoon is enz. ... tot en met het gezever over big-brother toestanden en praaivesie ...

van Maerlant 17 januari 2009 12:22

Yep, in de gevangenis zijn mensen die kinderen misbruiken of mishandelen nu eenmaal niet zo populair. Gelukkig maar :twisted:

Savatage 17 januari 2009 13:43

Ik viel gisteren haast achterover toen ik de advocaat van die stiefvader hoorde verklaren wat voor een moeilijk en onhandelbaar kind die Davey was. Net alsof zoiets een rechtvaardiging vormt voor zo'n kindermishandeling.

praha 19 januari 2009 01:51

Citaat:

Meer en nog meerrrrrr

en jij vroeg je af hoe het allemaal zover is gekomen ?

praha 19 januari 2009 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3926880)
Ik viel gisteren haast achterover toen ik de advocaat van die stiefvader hoorde verklaren wat voor een moeilijk en onhandelbaar kind die Davey was. Net alsof zoiets een rechtvaardiging vormt voor zo'n kindermishandeling.

ik vermoed dat het niet meteen in de bedoeling ligt van die advocaten om de feiten enigsinds te gaan rechtvaardigen

daiwa 19 januari 2009 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3926673)
Als voorstander van de doodstraf voor zeer erg uitzonderlijke omstandigheden, vind ik die stiefvader hiervoor geschikt.

De stiefvader alleen niet, de moeder is even schuldig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be