![]() |
vraagje aan de chemisten
een vraagje, ik heb een fluorietmineraal hier liggen waar nog stukken limoniet aan en tussen zitten. hoe en met wat zou ik het best die limoniet weg krijgen zonder dat ik ook mijn fluoriet oplos/verweer? (fluoriet= CaF2 en limoniet FeOOH)
danku bij voorbaat |
Laten reageren met een Ca(OH)2? Zuur+base->zout + water? En gezien CaF2 een zout is van sterk zuur en sterke base zal het denk ik niet wegreageren maar ik begin dinsdag aan mijn cursus organische chemie
Als ik iets vind laat ik het weten EDIT: ik moet wel eerlijk toegeven dat chemie n�*ét mijn sterkste vak is:oops: |
Citaat:
Hoe zat dat weer, lang geleden. Metaal + Zuur --> zout en water Ik weet iets. Men neme een bijtel, en men kappen het spullement weg. Die Fluoride rommel is wel niet zo sterk, voorzichtig zijn dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan je sigarettenrook inslikken om rookpluimscheten te laten ??? :?
|
Citaat:
|
/
|
ik ben geen chemicus maar op een keer dacht ik: nu ik toch alleen in het lab zit, ga ik eens wat erop los experimenteren en vanalles en nog wat bij elkaar voegen...
:lol: je kunt al raden waar ik naar toe ga... zonder te weten wat effect het ging geven, heb ik waterstofperoxide gegoten over over KMNO4... Ik herinner mij nog dat ik paniekering de boel begon schoon te maken om de sporen uit te wissen vooraleer de anderen zouden terugkeren. Het mengseltje explodeerde als het ware en het goedje vloog alle kanten op, en KMNO4 is een kleurstof, het geeft een paarse kleur. Alles in het lab was met paarse en bruine vocht besmeurd. :lol: |
Citaat:
|
Waterstofperoxide... hangt van de puurheid af, maar als je 96% puur hebt, zit je met raketbrandstof te spelen, die in veel gevallen zelfs een monopropellant is.
Onmiddelijk omzettend in 500°C+ stoom en zuivere zuurstof. Niet verwonderlijk dat je kleurstof tegen het plafond plakte, en je mag van geluk spreken dat de hoeveelheden klein genoeg waren, anders had je gekookte kreeft met rare kleurtjes mogen imiteren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be