![]() |
mogen nazi tekens gebruikt worden in betogingen?
op het nieuws van VTM van vorige zaterdag 17 jan. zag ik die betoging voor Gaza in Gent.
wat me opviel was een karton met amerika = nazi-kruis (kan dat teken hier niet nadoen..) is het toegelaten om nazi tekens te gebruiken? ik denk dat het volgens wet verboden is maar ben het niet zeker. |
Citaat:
|
Nazipraktijken aanklagen is hier niet verboden, nee: Het is je verdomde plicht.
Ik veronderstel dat men verwees naar Holocaust-slachtoffers die zelf de Gaza-genocide steunden. |
卐
|
█₪█
|
Citaat:
ja dat mag op voorwaarde dat je niet blank bent |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: nazi praktijken? ben benieuwd wat er gebeurd zou moesten er "blanken" "nazitekens = één of ander arabisch land" zou gebruiken... meer dan waarschijnlijk rellen met de allochtonen. |
Het gebruik van een Swastika is niet verboden, wel is het in sommige landen verboden als het gebruikt wordt als een nazi-symbool of in een context die oproept tot haat (Een Indiër die het dus gebruikt in zijn traditionele bedoeling mag dat perfect doen, iemand die in Hitler-kostuum rond loopt zal meer last hebben).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je zou toch denken dat de palestijnen neonazi's zijn die het joodse volk willen uitroeien op die manier ? ik vind het dus ook verwarrend.
|
Citaat:
Het is nogal smakeloos en getuigt van ofwel de leugenachtigheid of de domheid van de demonstrant. Maar smakeloosheid, domheid en in het openbaar liegen zijn niet verboden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol::lol: |
Citaat:
Raad ze in elk geval al aan, zich overal en altijd dik te verontschuldigen omdat ze blank zijn. |
Citaat:
Mis! Volgens het Verdrag inzake de Voorkoming en de Bestraffing van Genocide: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be