![]() |
Voor wie wil zien: de vernieling van Gaza
1 Bijlage(n)
Honderden foto's van Gaza op zondag 18 januari:
http://picasaweb.google.com/sameh.ha...aeliWarOnGaza# De foto's zijn van Sameh Habeeb, freelance journalist uit Gaza. Op zijn Picasa-pagina zijn tientallen albums te vinden met beelden van de door Israël aangerichte vernieling. In deze draad wil ik verder berichten en links posten over de vernietiging van Gaza, naarmate daarover nieuws en beelden beschikbaar komen. |
Ik zie idd veel vernielde gebouwen en menselijk leed. Maar het was allemaal niet nodig geweest.
Ondanks de vele beschadigde gebouwen is Gaza zeker niet verwoest zoals bv Dresden, of Rotterdam. Ik plaats deze foto in volledige grootte. |
...met dank aan Hamas. Die heeft hun de oorlog bezorgd en tegelijk deze "historische overwinning" gebracht.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De aanval is van Israël, zoveel is zeker. Geen rechtvaardiging daarvoor. Maar Hamas wist ook wat het deed. |
Citaat:
Volgens mij kon niemand deze door israel lang geplande aanval tegenhouden, tenzij zij zelf. Er zijn te veel elementen qua timing die verdacht zijn: eigen verkiezingen, machtsvacuum in washington, geen echte aanwijsbare aanleiding (raketten vielen er al langer) tunnels waren er al langer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Dresden 1945 |
Citaat:
Zou het dan toch waar zijn dat ze kinderen en vrouwen als schilden gebruiken? |
Rotterdam 1940
zo ziet een kapot geschoten stad er uit. ![]() |
Israël, voorpost van de Westerse beschaving (1)
1 Bijlage(n)
|
Israël, voorpost van de Westerse beschaving (2)
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Israël, voorpost van de Westerse beschaving (3)
1 Bijlage(n)
picasaweb.google.com/sameh.habeeb/PostIsraeliWarOnGaza#
|
Citaat:
De moordende oorlog heeft de verdeeldheid in Palestijnse rangen nog geaccentueerd nadat Hamas in juni 2007 op een gewelddadige manier de controle over Gaza heeft overgenomen van de Fatah. Misschien zou het niet onverstandig zijn dat de Palestijnen eerst een vrede onder elkaar zouden sluiten... |
mijn eigen stadje Arnhem in 1944
![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Toch wil dat niet zeggen dat de effecten van de oorlog nauwelijks te zien zijn, of zelfs nog maar beperkte gevolgen zouden hebben, zoals Savatage deed uitschijnen. Het lijkt me immers erg waarschijnlijk dat de gevolgen van de oorlog (het vernietigen van een op zeven gebouwen, het uitstrooien van clustermunitie, het doelbewust raken van de civiele infrastructuur en de menselijke schade) nog lang zullen wegen op het welzijn van de Palestijnen in Gaza. Wat Israël met deze aanval gedaan heeft, is het hypothekeren van de economische ontwikkeling van die regio. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be