Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Operatie Red K&K (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118004)

HAMC 20 januari 2009 17:19

Operatie Red K&K

Citaat:

Origineel gepost door Tronca.

Operatie Red K&K

--------------------------------------------------------------------------------

Het geliefde subforum "Koetjes en Kalfjes" lijkt de laatste tijd het slachtoffer geworden van persoonlijke vetes. Provocaties, ellenlange persoonlijke twisten en onderhuidse aanvallen krijgen telkens weer de bovenhand. Praktijken waar duidelijk verschillende personen schuld aan hebben.

Met spijt in het hart zullen wij daarom tijdelijk moeten afstappen van de politiek van minimale interventie, die wij hier normaal hanteren, en streng modereren tot de rust is teruggekeerd. Dit betekent concreet dat alle draden waar ruzie komt meteen gesloten en bij meerdere overtredingen ook resoluut verwijderd worden. Scheldwoorden en persoonlijke aanvallen zullen als dusdanig worden bestraft en uitdagen door opnieuw te beginnen ruzie maken zal worden bestraft als flooden. Dit geldt voor iedereen, ongeacht het aantal berichten en inhoudelijke bijdragen. De moderatie zal personen bannen indien nodig.

Wij hopen hiermee K&K te redden en er terug een leuk subforum van te maken. Indien onze reddingsactie niet op korte termijn succes heeft zullen wij moeten overwegen om dit subforum te verwijderen.

Uiteraard staat het jullie vrij om op constructieve manier te reageren op het optreden van de moderatie. Dit kunnen jullie in één draad in Suggesties en Mededelingen. Verwijten aan de moderatie in andere draden in K&K zal eveneens bestraft worden als flooden.
Ik stem tegen. Aan K&K moet niets veranderen.

Trouwens wat er nodig is, is een subforum "the ring of flame" waar gevloekt en gescheld mag worden.

Een soort van afreageerkamertje zoals vroeger in "De lach of ik schiet show".

Groentje-18 20 januari 2009 17:29

Ik vind het prima. Het moet maar eens gedaan zijn met al dat gevit en de persoonlijke aanvallen-regel schoot daarvoor duidelijk te kort.
Ten slotte komt iedereen hier ter zijner ontspanning.

roger verhiest 20 januari 2009 17:33

Het is verdomde moeilijk ; wat in een normaal "tooggesprek" als een lichte ironie gevonden wordt, lijkt op een geschreven forum uitgaand van een virtuele persoon-avatar aan een andere virtueel persoon avatar een zware persoonlijke aanval. erger wordt het al met een bedreigende "ik weet u wonen" uitval. Ik heb zelf ook al ooit iemand via een PMetje verontschuldigingen aangeboden wegens een misinterpretatie van een grappig-ironische uitval die dan verkeerd aankwam. Gisterrenavond in Pauw en Witteman kwam bv. een cabaretier aan bod die eenrel uitlokte door een item in zijn show over "uitsluiting van gehandicapten" die hij ironisch op dezelfde lijn stelde als uitsluitingen wegens ras- en andere vooroordelen...

Lachen met discriminaties is niet hetzelfde als lachen met discriminerenden zo blijkt maar...

Ik benijd de moderatoren niet.. door diegenen die er een hobby van maken om altijd maar de grens op te zoeken, worden ze nl. bijna verplicht het peil van het forum naar beneden te halen door alles zeer letterlijk te beschouwen.

Ik zou zeggen : als je elkaar nu echt wil gaan beledigen, doe het dan in een caféetje
met een neutrale scheidsrechter die desnoods wat zware jongens kan optrommelen om kwetsuren te vermijden.

Den Ardennees 20 januari 2009 22:25

gesignaleerd: collectieve hysterie-aanval bij de moderatie:roll:

laurensje 21 januari 2009 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3934256)
Trouwens wat er nodig is, is een subforum "the ring of flame" waar gevloekt en gescheld mag worden.

Een soort van afreageerkamertje zoals vroeger in "De lach of ik schiet show".

Ik denk dat zo'n scheldkamertje pas echt uit de hand gaat lopen.
Het is en blijft slechts een forum. Als ge u wilt afreageren kan je ook gewoon even de PC afzetten

Dronkoers 21 januari 2009 01:46

Zolang ik tenen mag posten hoor je me nie klagen ;-)

O, en af en toe de lul uithangen natuurlijk ;-)

Savatage 21 januari 2009 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3934285)
Ik vind het prima. Het moet maar eens gedaan zijn met al dat gevit en de persoonlijke aanvallen-regel schoot daarvoor duidelijk te kort.
Ten slotte komt iedereen hier ter zijner ontspanning.

I couldn't agree more :-)

Jarno 21 januari 2009 03:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3935055)
Zolang ik tenen mag posten hoor je me nie klagen ;-)

O, en af en toe de lul uithangen natuurlijk ;-)

Swaffelen noemen ze dat.

HAMC 21 januari 2009 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurensje (Bericht 3934938)
Ik denk dat zo'n scheldkamertje pas echt uit de hand gaat lopen.
Het is en blijft slechts een forum. Als ge u wilt afreageren kan je ook gewoon even de PC afzetten

Het is u misschien nog niet duidelijk, maar het is de bedoeling dat het daar uit de hand loopt.

Dronkoers 21 januari 2009 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3935076)
Swaffelen noemen ze dat.

:idea:

"Het swaffelhoekje" aanmaken in k&k :cheer:

Morduk 21 januari 2009 13:57

Tja, de draden met klachten groeien tegenwoordig sneller dan dan de eigenlijke discussiedraden. Vervallen we hier in het typisch Vlaamse euvel waar harde discussie voeren = ruzie maken en standpunten = personen?

Helaas.

Forum misschien eens een maandje of zo sluiten? Doen ze ook met cafés waar om de haverklap gevochten wordt.

driewerf 21 januari 2009 14:30

Watte?
Forum sluiten?
Straks ga ik nog tegen mijn huisgenoten moeten klappen of wat?

Jarno 21 januari 2009 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3935237)
:idea:

"Het swaffelhoekje" aanmaken in k&k :cheer:

De swaffelaar en geswaffelde van de week.

Steben 21 januari 2009 16:37

Ik vraag mij af of de moderatie weldegelijk rekening houdt met koos-scheldnaampjes die wel eens grappig bedoeld zijn, zoals bv.:

"Och gij onnozelaar :-D"

Wordt er, maw, gekeken naar de context?

Diplomatius 22 januari 2009 12:31

lap, had ik hier een post van een gans blad, en dan valt de connectie weg... :cry:

Enfin, straks eens opnieuw reageren.

Jarno 22 januari 2009 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3937191)
lap, had ik hier een post van een gans blad, en dan valt de connectie weg... :cry:

Enfin, straks eens opnieuw reageren.

Juist of jij een volledig blad kan volschrijven.

@ de moderatie: Ik scheld niet, ik maak een grapje.

Den Ardennees 24 januari 2009 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morduk (Bericht 3935724)
(...)
Forum misschien eens een maandje of zo sluiten? Doen ze ook met cafés waar om de haverklap gevochten wordt.

of een nieuwe -betere- cafébaas

Nynorsk 24 januari 2009 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3937468)
Juist of jij een volledig blad kan volschrijven.

@ de moderatie: Ik scheld niet, ik maak een grapje.

maar 't is geen grappig grapje :-D

Nynorsk 24 januari 2009 00:24

da was schelden, trouwens.

moser 24 januari 2009 00:27

Red K&K

Ist al gered?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be