Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat een geweldige toespraak van de nieuwe president! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118013)

Derk de Tweede 20 januari 2009 18:47

Wat een geweldige toespraak van de nieuwe president!

Op naar een nieuw sociaal Amerika!

duveltje382 20 januari 2009 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3934419)

Ben ik volledig mee eens,hij is een geboren leider

Derk de Tweede 20 januari 2009 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3934429)

Een man met dezelfde alure en uitstraling als Ghandi, Kennedy en Mandela.

ministe van agitatie 20 januari 2009 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3934429)

Ik ben minder enthousiast. Ik vond het nogal moraliserend. Qua vorm wel zeer sterk. Moeten we de frase "Countries will not be judged by what they can destroy but by what they can build" verstaan als kritiek op Israël?

Dat zou 'change' betekenen.

duveltje382 20 januari 2009 19:02

Wel vond ik het een schande dat ze hem als Afro Amerikaan aankondigde

ministe van agitatie 20 januari 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3934443)
Wel vond ik het een schande dat ze hem als Afro Amerikaan aankondigde

Je had liever gezien als Chinees?

duveltje382 20 januari 2009 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3934438)
Ik ben minder enthousiast. Ik vond het nogal moraliserend. Qua vorm wel zeer sterk. Moeten we de frase "Countries will not be judged by what they can destroy but by what they can build" verstaan als kritiek op Israël?

Ik dacht het wel wat een erg goede start is van hem

duveltje382 20 januari 2009 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3934446)
Je had liever gezien als Chinees?

Met zijn kwaliteiten,waarom niet

Geert C 20 januari 2009 19:15

Ik vond het wel tof dat hij "and non-believers" zei, dat wordt in de VS héél vaak vergeten. :-)

Flippend Rund 20 januari 2009 19:16

He talks the talk, but does he walk the walk?

Derk de Tweede 20 januari 2009 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3934460)
He talks the talk, but does he walk the walk?

Veel zal afhangen van zijn nieuwe kabinet en vooral medewerking van de al dan niet nieuw benoemde ambtenaren.
Eén ding was wel duidelijk: er moet wat veranderen.

Sjaax 20 januari 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3934438)

Ik dacht ook aan Irak en aan Afghanistan.
Maar god, dat is het ook het leuke. Iedereen kan zijn eigen interpretatie eraan geven. Pas later, na zijn termijn(en) kan worden beoordeeld wat de werkelijke bedoeling was.

Pietje 20 januari 2009 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3934457)
Ik vond het wel tof dat hij "and non-believers" zei, dat wordt in de VS héél vaak vergeten. :-)

Is mij ook opgevallen. Al blijft "god" nog steeds de belangrijkste plaats opeisen. Maar een niet-gelovige is in de VS blijkbaar niet meer de "vreemde diersoort" van weleer. Ten tijde vd "koude oorlog" werd een niet-gelovige in de VS al snel verdacht van spionage voor de USSR.

system 20 januari 2009 21:17

Ik vind het allemaal mooi en wel. En dat een Afro-Amerikaan president is van de VS, is alleen maar toe te juichen. Het werd tijd en deze mensen hebben dat ook dubbel en dik verdiend.

Dit gezegd zijnde, zie ik niet in waarom we altijd zo veel moeten opkijken naar de USA. Immers de laatste 50 jaar hebben we alleen maar miserie met de Amerikanen.

-Oorlogen (die ze meestal verliezen), folterpraktijken, brutaal optreden.
-Antipathiek optreden op internationaal vlak en zeer onbekwaam in internationale betrekkingen.
-Ze raadplegen de bondgenoten nauwelijks in wat ze allemaal in het geheim bedisselen op internationaal vlak en stellen de (zogenaamde) bondgenoten vaak voor gedane feiten.
- Amerikaanse economie is een puinhoop en die puinhoop exporteren ze naar Europa. En wij zitten nu met de gebakken peren.
-Hun hotdog-cultuur is nauwelijks het vermelden waard en hun TV-feuilletons zijn gewoon rotzooi die onze jeugd vergiftigen.
-Hun religieus christelijk extremisme is te vergelijken met dat van het moslimextremisme zoals in Iran.
-Op wetenschappelijk vlak halen ze prestaties door er enorme sommen tegen aan te gooien en Europese (en andere) brains naar Amerika te lokken met massa's dollars, want zelf kunnen ze het niet.
-Enz, enz.

Neen, niet veel in Amerika om naar op te kijken de laatste decennia.

Laten we ons dus afwenden van Amerika en Europa sterker maken. D�*�*r ligt onze toekomst. Van HUS (hypocriete uncle Sam) moeten we niets verwachten. Ook niet met Obama.

Esperanza 20 januari 2009 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3934419)

Een sociaal Amerika? D�*�*r zal veel volk naar komen kijken...

Nooit goed begrepen wat de heisa rond Obama moet voorstellen. Vooral de ophemeling vanuit de linkerzijde vind ik bizar. Kun je pakweg net zo goed De Decker als een linkse beschouwen.

Sjaax 20 januari 2009 21:22

"The question we ask today is not whether our government is too big or too small, but whether it works, whether it helps families find jobs at a decent wage, care they can afford, a retirement that is dignified," vond ik ook een aardige uitspraak. Op de eerste plaats gaat het erom welke taken we van de overheid verwachten. Het is onzin bij voorbaat al te stellen dat de overheid kleiner zou moeten.

Max van Dietschland 20 januari 2009 21:35

Ik vind de inauguratie wat mager qua protocollair spektakel. Ik heb het meer voor een groots opgezette keizerskroning waarbij de keizer gekroond wordt door een kardinaal of de paus hemzelf ! Na de kroning in de kerk volgt dan een grote militaire parade waarbij de keizer de troepen schouwt en waarbij de legertop de onvoorwaardelijke trouw uitspreekt en daarna een eedaflegging in het parlement.

Een van de (weinige) goede punten van Amerika is dat het een staatshoofd heeft die werkelijk regeert, net zoals Frankrijk bijvoorbeeld. Ik ben tegen protocollaire staatshoofden of die nu koning of president zijn maakt niet uit. Ik vind het weggesmeten geld. Ook geen staatshoofd zoals in Zwitsersland vind ik ook maar een saai gedoe naar het volk toe. Het volk houdt wel van een groots opgezet spektakel. Trouwens een sterk staatshoofd als boegbeeld maakt een natie alleen maar sterker.

Gilette 20 januari 2009 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 3934655)
Een sociaal Amerika? D�*�*r zal veel volk naar komen kijken...

Nooit goed begrepen wat de heisa rond Obama moet voorstellen. Vooral de ophemeling vanuit de linkerzijde vind ik bizar. Kun je pakweg net zo goed De Decker als een linkse beschouwen.

Inderdaad, ik dacht er net hetzelfde over. De idolatrie van de linkse media (VRT) heeft enkel met Obama's huidkleur te maken. Ze gaan nog raar opkijken als ze gaan vaststellen dat de inhoud niet klopt met hun linkse projecties.

Uh-Huh 20 januari 2009 21:46

Obama: "Amerika is klaar om opnieuw te leiden"

Hoera...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3934652)
Laten we ons dus afwenden van Amerika en Europa sterker maken. D�*�*r ligt onze toekomst. Van HUS (hypocriete uncle Sam) moeten we niets verwachten. Ook niet met Obama.

Mee eens.

Derk de Tweede 20 januari 2009 22:04

Hier de in het Nederlands vertaalde toespraak.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/10551...ack-Obama.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be