Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Turtelboom wil kwetsbare vluchtelingen opvangen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118060)

onveiligheidsgevoel 21 januari 2009 17:10

Turtelboom wil kwetsbare vluchtelingen opvangen

BRON

Citaat:

Terugkeren naar hun land van herkomst is voor hen onmogelijk, zich integreren in het land waar ze naartoe zijn gevlucht is dat evenzeer.
Onmogelijk zich te integreren in Syrië? Hoeveel moeilijker moet dat dan niet zijn in een Westeuropees land? Is Turtelboom HELEMAAL gek geworden?

Marie van de koster 21 januari 2009 18:00

En dus weer meer vluchtelingen in ons kleine, overvolle landje. Ik dacht dat Turtelboom het migratiebeleid eens echt onder handen zou nemen, weer een illusie armer ...

ERLICH 21 januari 2009 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 3936287)
En dus weer meer vluchtelingen in ons kleine, overvolle landje. Ik dacht dat Turtelboom het migratiebeleid eens echt onder handen zou nemen, weer een illusie armer ...

Moet het zo bekijken, het is toch prachtig met het geld van anderen aan liefdadigheid te kunnen doen zonder uzelf er moeten voor te pijnigen. Alleen schijnen de politici te vergeten dat het niet 'hun' geld is maar geld van de gemeenschap, een gemeenschap waar deze weldoeners van politici meer en meer inspannigen van verlangen.

Misschien moeten deze heren/dames politici eindelijk eens gaan beseffen dat het prachtig zou zijn om eens voor de verandering de 'weldoener' te spelen voor de eigen bejaarden, zieke, gehandicapten en autochtoonse kansarme.

Dajjal 21 januari 2009 19:32

Ik denk dat we hier in Belgie al genoeg sukkelaars *hebben* die we beter zouden helpen in plaats van er nog meer te importeren ?

onveiligheidsgevoel 21 januari 2009 19:39

Het is hier idd al genoeg een zootje. Illegalen, mensen met onzekerheid, men pakt de problemen gewoon niet aan, men laat de boel maar verrotten en verloederen.
En nu gaat zij haar groot hart eens tonen door er nog wat probleemgevallen bij te halen, ipv de bestaande probleemgevallen eens eerst op te lossen.
Ik zou graag eens die beleidslijn zien. Ik denk dat er niet veel rechte stukken inzitten.

Astar 22 januari 2009 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onveiligheidsgevoel (Bericht 3936184)
BRON

Onmogelijk zich te integreren in Syrië? Hoeveel moeilijker moet dat dan niet zijn in een Westeuropees land? Is Turtelboom HELEMAAL gek geworden?

Er zijn 1,5 miljoen Iraakse vluchtelingen in Syrië op een bevolking van
20 miljoen mensen.

In 2008 zijn er in België 273 Iraakse vluchtelingen erkend en 229 verkregen de subsidiare bescherming omdat ze uit een streek met een gewapend conflict komen. Dat zijn dus 502 Irakezen met een verblijfsvergunning............peanuts dus.

ERLICH 22 januari 2009 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 3937040)
20 miljoen mensen.

In 2008 zijn er in België 273 Iraakse vluchtelingen erkend en 229 verkregen de subsidiare bescherming omdat ze uit een streek met een gewapend conflict komen. Dat zijn dus 502 Irakezen met een verblijfsvergunning............peanuts dus.

502 irakezen zonder alle andere die hier worden opgevangen er bij te rekenen, maar soit. Indien het peanuts zijn zoals u zegt, moet het voor de heren/dames politici zeker geen probleem zijn de 'weldoener' te spelen voor al deze sukkelaars, ontheemde, kansarme enz. zonder de belgische burger altijd maar dieper en dieper in zijn zakken te zitten.

Moet misschien eens voor de verandering gaan kijken bij bejaarden, lang durige zieke, gehandicapten en autochtoonse kansarme en deze eens vragen in hoeverre de heren/dames politici zich ontfermen over deze hun problemen, niet in woorden maar in daden. Kunt misschien eens nagaan hoe het voor deze overkomt te moeten horen, lezen en zien dat ervoor alles en iedereen die hier in belgenland aanklopt wel centjes zijn maar voor hun???????

Racisme en onverdraagzaamheid wordt gecreëerd door deze heren/dames en door hen die alle financiele steun aan alle mogelijke inwijkelingen met alle mogelijke smoezen peanuts vinden. Misschien dat het zogenaamde racisme en onverdraagzaamheid niet van tel zou zijn in een maatschappij waar de verkozenen van het volk eerst eens letten op de noden en de grieven van het volk, inplaats van de weldoener te spelen voor inwijkelingen en de rest van de wereld. Het zou hun sieren en ze zouden eindelijk eens de gekregen stem kunnen verdienen.

Astar 23 januari 2009 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 3937678)
502 irakezen zonder alle andere die hier worden opgevangen er bij te rekenen, maar soit. Indien het peanuts zijn zoals u zegt, moet het voor de heren/dames politici zeker geen probleem zijn de 'weldoener' te spelen voor al deze sukkelaars, ontheemde, kansarme enzzonder de belgische burger altijd maar dieper en dieper in zijn zakken te zitten.

Moet misschien eens voor de verandering gaan kijken bij bejaarden, lang durige zieke, gehandicapten en autochtoonse kansarme en deze eens vragen in hoeverre de heren/dames politici zich ontfermen over deze hun problemen, niet in woorden maar in daden. Kunt misschien eens nagaan hoe het voor deze overkomt te moeten horen, lezen en zien dat ervoor alles en iedereen die hier in belgenland aanklopt wel centjes zijn maar voor hun???????

Racisme en onverdraagzaamheid wordt gecreëerd door deze heren/dames en door hen die alle financiele steun aan alle mogelijke inwijkelingen met alle mogelijke smoezen peanuts vinden. Misschien dat het zogenaamde racisme en onverdraagzaamheid niet van tel zou zijn in een maatschappij waar de verkozenen van het volk eerst eens letten op de noden en de grieven van het volk, inplaats van de weldoener te spelen voor inwijkelingen en de rest van de wereld. Het zou hun sieren en ze zouden eindelijk eens de gekregen stem kunnen verdienen.

U hebt in zeker mate gelijk maar :

Waarom lees ik in uw bijdrage nergens het woord vluchteling, want daar gaat de topic toch over, het gaat over 1,5 miljoen Irakese vluchtelingen in Syrië ( 20 miljoen inwoners). In Jordanië 700.000 Irakese vluchtelingen op een bevolking van 6 miljoen. Dan is de Belgische bijdrage met amper 502 erkende vluchtelingen op iets meer dan 10 miljoen inwoners niet te vergelijken he.

Ik weet het je ziet tegenwoordig tussen het bos de bomen niet meer maar laat ons niet vergeten dat er in die meltpot van migranten ook nog vluchtelingen zitten die bescherming nodig hebben.

alice 23 januari 2009 11:14

Ik heb er geen probleem mee dat mensen die recht hebben op bescherming, zoals voorzien in de conventie van Geneve ook in Belgie een veilige vluchthaven vinden.
Maar waarom gaan we daar mensen selecteren en halen?
Waarom dan niet eveneens in Darfour, Kongo, en andere oorden waar mensen eveneens zich kunnen beroepen op dezelfde conventie?
In mijn ogen is het niet het aantal vluchtelingen wat in Belgie weegt maar wel de talloze illegalen, mensen die in het kader van gezinsvorming en hereniging mensen hier naartoe halen die kansloos zijn als het gaat over kunnen bijdragen aan het systeem van sociale zekerheid.
Die mensen zijn volkomen kansarm, en er moet eerst zwaar in hen geinvesteerd worden voor de kans bestaat dat ze ooit kunnen bijdragen.
Vaak geeft de wet erg veel mogelijkheden; een Afrikaanse illegale trouwt bijvoorbeeld met een Belg. Eenmaal papieren in orde volgt de echtscheiding, in Afrika trouwt ze opneuw en laat haar nieuwe man en minderjarige kinderen naar Belgie komen.
Dat betekent extra investeren in haar kinderen die vaak al een zekere leeftijd hebben maar nooit scholing kregen en de achterstand ook niet kunnen inlopen.
Hun toekomst blijft dus onzeker in die zin dat de kans groot is dat zij later op de arbeidsmarkt kwetsbaar blijven, en er een vervangingsinkomen en sociale woning nodig is om ook deze jongeren een menswaardig bestaan te geven.
De nieuwe man uit Afrika ondervind dezelfde problemen; de taal moet worden aangeleerd, er moet worden ingeburgerd, er moet een opleiding voorzien worden om deel te kunnen nemen aan de arbeidsmarkt enz..
Natuurlijk kun je vanuit menselijk oogpunt zeggen dat die mensen kansen horen te krijgen en daar ben ik het mee eens.
Maar vanuit maatschappelijk oogpunt kun je er niet omheen dat wij kansarmoede importeren op grote schaal die behalve fin gevolgen ook voor verdringing en opnrust zorgt tussen de groepen armen die al in steeds groter wordende aantalllen aanwezig zijn en die heel arwanend kijken naar de zoveelse nieuwkomer die naar hun gevoel 'alles' krijgt ' zonder daar ooit iets voor gedaan te hebben'.Dat leidt tot spanningen die vele te weinig aandacht krijgen vanuit beleid, om de simpele reden dat zij er geen last van hebben, economisch gezien leven beleidsmaker en politici in een andere wereld

Astar 23 januari 2009 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3938842)
Ik heb er geen probleem mee dat mensen die recht hebben op bescherming, zoals voorzien in de conventie van Geneve ook in Belgie een veilige vluchthaven vinden.
Maar waarom gaan we daar mensen selecteren en halen?
Waarom dan niet eveneens in Darfour, Kongo, en andere oorden waar mensen eveneens zich kunnen beroepen op dezelfde conventie?

Waarom? Wel lees nog eens de cijfers Alice 1.5 miljoen Irakese vluchtelingen in Syrië.:-)
Syrië ( en Jordanië) kunnen al deze vluchtelingen niet opnemen, vandaar dat de internationale gemeenschap gevraagd wordt een inspanning te leveren, voor België gaat het om 50 Irakezen. Ik heb trouwens het voorrecht gehad om deze vluchtelingenkampen te bezoeken, de 1.5 miljoen vluchtelingen zitten allemaal in de streek rond Damascus......je weet niet wat je ziet Alice.

lombas 23 januari 2009 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 3937678)
Moet misschien eens voor de verandering gaan kijken bij bejaarden, lang durige zieke, gehandicapten en autochtoonse kansarme en deze eens vragen in hoeverre de heren/dames politici zich ontfermen over deze hun problemen, niet in woorden maar in daden.

Het is geen of ... of ... maar een en ... en ... verhaal.

Marie van de koster 23 januari 2009 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 3938995)
Waarom? Wel lees nog eens de cijfers Alice 1.5 miljoen Irakese vluchtelingen in Syrië.:-)
Syrië ( en Jordanië) kunnen al deze vluchtelingen niet opnemen, vandaar dat de internationale gemeenschap gevraagd wordt een inspanning te leveren, voor België gaat het om 50 Irakezen. Ik heb trouwens het voorrecht gehad om deze vluchtelingenkampen te bezoeken, de 1.5 miljoen vluchtelingen zitten allemaal in de streek rond Damascus......je weet niet wat je ziet Alice.

Allemaal goed en wel, maar hoeveel Irakezen zijn er eigenlijk? Als ik lees dat er al meer dan 1,5 miljoen Irak verlaten hebben, krijg ik de indruk dat heel Irak aan het leeglopen is, een nieuwe diaspora ... Is het echt de bedoeling dat al die Irakezen in het buitenland opgevangen worden? Nu Sadam Hoessein er niet meer is en onder Obama misschien de Amerikanen het land verlaten, zouden de vluchtelingen beter overwegen om zich te organiseren en in groepen terug naar huis te keren. De UNO moet daar toch bij kunnen helpen. Het heeft toch geen zin dat �*l die mensen in het buitenland blijven. Of moet er dan over x aantal tijd een nieuw Israël gecreëerd worden als al die mensen met hun nakomelingen op een gegeven moment terug willen keren en de thuisblijvers moeten plaatsruimen.
Overigens is het nogal gemakkelijk om te zeggen, we gaan enkele Irakezen opvangen. Dan moeten we ook beginnen met Congolezen, Ethiopiërs, Palestijnen ... kortom mensen uit alle landen waar er oorlog of onlusten zijn. Er komt geen einde aan de vluchtelingenstroom. Dit probleem moet gewoon anders aangepakt worden dan simpelweg al die mensen van de éne naar de andere lokatie over te brengen.

Astar 23 januari 2009 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 3939086)
Allemaal goed en wel, maar hoeveel Irakezen zijn er eigenlijk? Als ik lees dat er al meer dan 1,5 miljoen Irak verlaten hebben, krijg ik de indruk dat heel Irak aan het leeglopen is, een nieuwe diaspora ... Is het echt de bedoeling dat al die Irakezen in het buitenland opgevangen worden? Nu Sadam Hoessein er niet meer is en onder Obama misschien de Amerikanen het land verlaten, zouden de vluchtelingen beter overwegen om zich te organiseren en in groepen terug naar huis te keren. De UNO moet daar toch bij kunnen helpen. Het heeft toch geen zin dat �*l die mensen in het buitenland blijven. Of moet er dan over x aantal tijd een nieuw Israël gecreëerd worden als al die mensen met hun nakomelingen op een gegeven moment terug willen keren en de thuisblijvers moeten plaatsruimen.
Overigens is het nogal gemakkelijk om te zeggen, we gaan enkele Irakezen opvangen. Dan moeten we ook beginnen met Congolezen, Ethiopiërs, Palestijnen ... kortom mensen uit alle landen waar er oorlog of onlusten zijn. Er komt geen einde aan de vluchtelingenstroom. Dit probleem moet gewoon anders aangepakt worden dan simpelweg al die mensen van de éne naar de andere lokatie over te brengen.

1. Er zijn 20 miljoen Irakezen Mevr De Koster :-)

2.We vangen toch niet alleen Irakezen op ? Die groepen die u hierboven aanhaalt plus nog vele andere vragen toch ook asiel aan in België en de rest van Europa en "kunnen" erkend worden als vluchteling.
Het verschil is dat er in Syrië en Jordaniê een acuut probleem is en de internationale gemeenschap zoekt naar oplossingen.

alice 23 januari 2009 15:54

Heeft bijvoorbeeld Darfour een minder acuut probleem?

ERLICH 23 januari 2009 16:33

[quote][quote=Astar;3938692]

Citaat:

Ik weet het je ziet tegenwoordig tussen het bos de bomen niet meer
En dat is nu juist het punt. Men heeft de deuren opengezet en wil ze blijven openzetten voor alles en nog wat zodat vroeg of laat het weldoener spelleke van de heren/dames politici bij de bevolking er een maatje over is.

Dat door dezelfde heren/dames politici de bevolking altijd er maar op attent wordt gemaakt dat ze langer zullen moeten werken voor de SZ leefbaar te houden, dat ze meer en meer de broeksriem zullen moeten aanhalen om de komende generatie's ook enigzins een leven met enige luxe te kunnen schenken, dan is de som snel gemaakt niet, eigen generatie's of inwijkelingen opzoek naar een beter bestaan.

Indien men een strenger asielbeleid had gevoerd, dan zouden degene die echt hiervoor in aanmerking zouden komen niet in de kou moeten blijven staan zoals bv., de door u aangehaalde 502. Dan zou men erbij de bevolking ook misschien meer begrip kunnen voor vinden. Maar hetgeen men nu op de straat hoort is teveel is teveel en vol is vol. En dit is ook niet verwonderlijk wanneer men de cijfers hoort en ziet van bv. medische hulp aan illegalen, in 2007 zouden een 21.674 dringende medische hulp hebben gekregen kostprijs 36 miljoen € bron minister van integratie Marie Arena enz. enz. Dat zijn zaken die de bevolking beginnen bezighouden wanneer men van hen maar inspanningen en inleveringen blijft vragen zonder zich op enige verbetering.

Marie van de koster 23 januari 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 3939146)
1. Er zijn 20 miljoen Irakezen Mevr De Koster :-)

2.We vangen toch niet alleen Irakezen op ? Die groepen die u hierboven aanhaalt plus nog vele andere vragen toch ook asiel aan in België en de rest van Europa en "kunnen" erkend worden als vluchteling.
Het verschil is dat er in Syrië en Jordaniê een acuut probleem is en de internationale gemeenschap zoekt naar oplossingen.

20 miljoen Irakezen, dank voor de inlichting. 1,5 miljoen daarvan is 7,5 percent die in Syrië verblijven plus nog anderen in andere landen, daarvan hebt u waarschijnlijk ook de juiste cijfers.
Dat aantal is enorm, een groot gedeelte van de Irakese bevolking. En zoveel Irakezen naar andere oorden versassen, kan niet goed aflopen, dat gaat enorme problemen meebrengen voor de toekomst, een zware belasting op die vluchtelingen zelf èn op de landen die hen opvangen. Voor zo'n probleem is er in mijn ogen maar één verstandige oplossing : die mensen moeten naar huis! Die moeten niet verspreid worden over de ganse wereld, die moeten naar hun eigen land terugkeren en samen met de achterblijvers aan de wederopbouw beginnen van dat land.
U zult toch ook wel inzien dat dit een doffe ellende wordt indien zo'n grote groep nog een generatie lang in andere landen verblijft. Ontheemding, vervreemding en net daardoor zich vastklampen aan hun "roots". U zult misschien opmerken dat de joden dat indertijd gedaan hebben en toch hun eigenheid bewaard, maar dan wil ik er op wijzen dat in de tijd van de joodse diaspora de wereld veel dunner bevolkt was, nu is het gewoon onmogelijk om die allemaal een eerlijke plaats te bezorgen in de vreemde. Waren zij de enige vluchtelingen/landverhuizers/migranten, dan kon het misschien, maar er zijn ook honderdduizenden van andere nationaliteiten die een nieuwe plaats zoeken. Zo een probleem mag men niet enkel emotioneel benaderen, men moet zijn praktische zin en toekomstvisie laten meespelen.

beste vriend 23 januari 2009 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 3937040)
20 miljoen mensen.

500 mensen zijn peanuts voor u ? Voor mij niet. Wat ik mij ook afvraag is waarom die beter zouden integreren duizenden kilometer van hun land vandaan, in België, dan in één van hun buurlanden ? Een beetje belachelijk , niet ?

beste vriend 23 januari 2009 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 3938692)
U hebt in zeker mate gelijk maar :

Waarom lees ik in uw bijdrage nergens het woord vluchteling, want daar gaat de topic toch over, het gaat over 1,5 miljoen Irakese vluchtelingen in Syrië ( 20 miljoen inwoners). In Jordanië 700.000 Irakese vluchtelingen op een bevolking van 6 miljoen. Dan is de Belgische bijdrage met amper 502 erkende vluchtelingen op iets meer dan 10 miljoen inwoners niet te vergelijken he.

Ik weet het je ziet tegenwoordig tussen het bos de bomen niet meer maar laat ons niet vergeten dat er in die meltpot van migranten ook nog vluchtelingen zitten die bescherming nodig hebben.

Die Irakese vluchtelingen naar het andere eind van de wereld exporteren, dat is toch enkel het probleem verplaatsen ? En van de slag nieuwe problemen creëren, voor andere mensen.

Astar 26 januari 2009 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 3940074)
500 mensen zijn peanuts voor u ? Voor mij niet. Wat ik mij ook afvraag is waarom die beter zouden integreren duizenden kilometer van hun land vandaan, in België, dan in één van hun buurlanden Een beetje belachelijk , niet ?

Zal het nog eens zeggen 1.5 miljoen Irakese vluchtelingen in Syrië ( een buurland) een land met 20 miljoen inwoners, hebt u er al eens bij stil gestaan wat dat betekent ?

Mijn punt is niet dat je al die mensen naar hier moet halen maar dat je er even bij moet stil staan dat het een inmens probleem is voor Syrië.

Astar 26 januari 2009 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 3940077)
Die Irakese vluchtelingen naar het andere eind van de wereld exporteren, dat is toch enkel het probleem verplaatsen ? En van de slag nieuwe problemen creëren, voor andere mensen.

Ooit al eens van de Conventie van Genève gehoord ? En we spreken over 50 Irakezen he :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be