Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   De nieuwe vijand (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118070)

Fiere Jood 21 januari 2009 20:25

De nieuwe vijand

Israel is ondertussen gestopt met de oorlog tegen Hamas en heeft de Gazastrook verlaten.Hamas gaat nu onderzoeken hoe Israel precies wist waar wapens verstopt waren en waar sommige belangrijke leden verstopt waren.
Het gaat wel over een hevig onderzoek.

Citaat:

De regering van de islamitische beweging Hamas in Gaza heeft vandaag de arrestatie van "tientallen medewerkers" van Israël aangekondigd. Ze worden ervan beschuldigd inlichtingen te hebben verstrekt aan Israël tijdens het 22 dagen durende Israëlische offensief in de Gazastrook.

De woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken van Hamas zegt in een communiqué niets over de plaats waar de arrestanten vastgehouden worden. Ook over hun identiteit is geen duidelijkheid. De gevangenissen van Gaza werden vernield door de Israëlische luchtaanvallen.

In knieën geschoten
Volgens journalisten ter plekke zouden verschillende vermeende collaborateurs in de knieën zijn geschoten. De Fatah die in Gaza in 2007door Hamas van de macht werd verdreven, voelt zich geviseerd.
Israël voerde meer dan 2.500 raids uit op de Gazastrook. Daarbij werden verschillende hoge functionarissen van Hamas gedood, onder wie de minister van Binnenlandse Zaken Saïd Siam.

Flippend Rund 21 januari 2009 20:46

Wat was eigenlijk het nut van het vernielen van de gevangenissen door Israel? Had Hamas soms zijn eigen leden opgesloten in die gevangenissen?

Paulus 21 januari 2009 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3936547)
Wat was eigenlijk het nut van het vernielen van de gevangenissen door Israel? Had Hamas soms zijn eigen leden opgesloten in die gevangenissen?

Het vernielen van gevangenissen, maakt deel uit van Israëls offensief, met als doel de macht van de Hamas een slag toe te brengen.

Paulus.

Paulus 21 januari 2009 20:52

Citaat:

Volgens journalisten ter plekke zouden verschillende vermeende collaborateurs in de knieën zijn geschoten. De Fatah die in Gaza in 2007door Hamas van de macht werd verdreven, voelt zich geviseerd.
En dat voor een democratische partij....

Paulus.

Derk de Tweede 21 januari 2009 21:20

Bijltjesdag is begonnen.
Je kon erop wachten dat Hamas zich op Fatah zou wreken.

liberalist_NL 21 januari 2009 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3936522)
Israel is ondertussen gestopt met de oorlog tegen Hamas en heeft de Gazastrook verlaten.Hamas gaat nu onderzoeken hoe Israel precies wist waar wapens verstopt waren en waar sommige belangrijke leden verstopt waren.

Er begint zo langzamerhand steeds duidelijker een analogie te komen tussen de Israël-Hamas oorlog, en de Tweede Wereldoorlog (Geallieerden tegen nazi's). De Hamas streeft een totalitaire staat na, en voert nu in Gaza zelf al een fascistisch zuiveringsbeleid uit. De oorlog heeft veel onschuldige Palestijnen het leven gekost, maar de bombardementen op Dresden toendertijd net zo goed.

Paulus 21 januari 2009 21:24

Het probleem is dat 'vrede' de vijand is van de Hamas. Want dan kunnen ze hun heilige eed niet nakomen. En dan gaan wellicht naar de hel denken ze.

Paulus.

liberalist_NL 21 januari 2009 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3936591)
Het probleem is dat 'vrede' de vijand is van de Hamas. Want dan kunnen ze hun heilige eed niet nakomen. En dan gaan wellicht naar de hel denken ze.

Paulus.

Ze kunnen daar inderdaad goed wat boeken van Richard Dawkins gebruiken. Zo'n 2-3 miljoen moet genoeg zijn denk ik. :-P

TheHunter 21 januari 2009 22:57

Citaat:

Bron?

Paulus 21 januari 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3936683)
Bron?

De Morgen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...teurs-in.dhtml

Paulus.

Lincoln 21 januari 2009 23:32

Citaat:

:lol:

Laat de heksenjacht beginnen. :mrgreen:

Fiere Jood 22 januari 2009 00:34

Waarom alleen Fatah leden verdeneken.
Wie weet heeft een Hamas kiezer voor grof geld enkele tips gegeven.

Derk de Tweede 22 januari 2009 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3936813)
Waarom alleen Fatah leden verdeneken.
Wie weet heeft een Hamas kiezer voor grof geld enkele tips gegeven.

Ik hou alle opties open wat betreft het onderlinge Palestijnse geweld.

Fiere Jood 22 januari 2009 11:05

Citaat:

De Jeruzalem Post meldt dat Hamasmilities honderden Fatahaanhangers hebben bijeen gedreven. Ze zouden verdacht worden van samenwerking met Israël tijdens het militaire offensief in Gaza. Fatahleden lieten weten dat een strafexpeditie tegen hen werd ingezet na het beëindigen van het Israëlische grondoffensief. Ooggetuigen zeiden dat de gevangen Fatahleden werden ondergebracht in schoolgebouwen en ziekenhuizen die door Hamas als ondervragingscentra werden ingericht. Bij de aanvang van het Israëlische offensief werden duizenden Fatah-ambtenaren en activisten onder huisarrest geplaatst, de huisarresten blijven ook nu behouden.

Een officiële woordvoerder van Fatah zei tegen de krant dat minstens 100 van zijn mensen werden omgebracht of gekwetst ten gevolge van de massale acties van Hamas, sommigen werden brutaal gemarteld. Ook journalisten in het gebied maken melding van Fathaleden die door knieën en voeten geschoten worden door Hamasmilitanten. De daders zouden volgens de Fatahzegsman behoren tot Izaddin Kassam, de gewapende vleugel van Hamas en tot de veiligheidsdienst van de terreurorganisatie. In 2007 liet Hamas al weten alle Fatahleden te willen uitschakelen om een islamitische staat te vestigen.
Inderdaad 'verzetstrijders',hoe kon ik ooit twijfelen.

Derk de Tweede 22 januari 2009 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3937051)
Inderdaad 'verzetstrijders',hoe kon ik ooit twijfelen.

Waarom zwijgt het pro-Palestijns kamp!

Fiere Jood 22 januari 2009 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3937059)

Ze worden als collaborateurs gezien en zijn weggevlucht.

liberalist_NL 22 januari 2009 17:23

Citaat:

Omdat er geen rechtvaardiging is voor waar Hamas nu zijn eigen volk mee aan het kwellen is.

ItalianStallion 22 januari 2009 17:28

Ik ben het eens met velen van jullie alleen twijfel ik soms aan sommigen hun objectiviteit hoor. Ik maak me druk in dat soort signatures als die van Fiere Jood, dan heb ik eigenlijk al helemaal geen zin meer om een debat aan te gaan. My opinion.

Metternich 22 januari 2009 17:30

Citaat:

Er is een gigantisch verschil tussen sympathie hebben voor de Palestijnen voor HAMAS. Ik verwerp de zionistische agressie, maar mijn sympathie gaat niet uit naar een bende imperialistische religieuze fanaten als HAMAS. Mijn sympathie ligt bij Fatah.

ItalianStallion 22 januari 2009 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3937794)
Er is een gigantisch verschil tussen sympathie hebben voor de Palestijnen voor HAMAS. Ik verwerp de zionistische agressie, maar mijn sympathie gaat niet uit naar een bende imperialistische religieuze fanaten als HAMAS. Mijn sympathie ligt bij Fatah.

Ik kon het niet beter verwoorden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be