Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Anciaux bekritiseert medepartijlid mede-minister Van den Brempt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118156)

De schoofzak 23 januari 2009 14:05

Anciaux bekritiseert medepartijlid mede-minister Van den Brempt

En Bertjen Ansovis den Bleiter, hij ging zich even gedeisd houden, want hij had het te bont gemaakt in zijn nieuwe sossenpartij.

Maar niet voor lang.

Voorgeschiedenis:
een sjoffeur van de Lijn te Antwerpen moest bij hoog en bij laag zijn uniform van bussjoffeur aanvullen met een Arafat-sjaal.
Want zo'n beetje de Antwerpse Joden schofferen, dat is altijd meegenomen.
Kwestie van duidelijk standpunt te kiezen tussen de strijd ginder ver, die gevoerd wordt door enerzijds de Palestijnen die al maanden aan een stuk beschietingen uitvoeren vanuit hun strookske op Israël, en anderzijds de Israëliërs, die er maar niet in slagen om gemodereerd te antwoorden.

Die sjoffeur werd dus aangepakt door de direktie van de Lijn, want "de ambtenaar of werknemer van de Lijn behoort zich neutraal op te stellen".
Je bent ermee akkoord of niet, dat heeft hier geen belang.

Feit is dat voogdijminister van de Lijn, knikkebollende Van den Brempt, ermee akkoord gaat.

En nu, en nu .....
moet de kollega partijlid en de kollega-minister van kultuur zich met de zaak gaan bemoeien.
De Arafatsjaal zou door iedereen gedragen moeten worden.
In andere woorden: bijna--of-niet-helemaal-sos Ansjovis bekritiseert het beleid van de echte sos Van den Brempt.

Ik zou dat niet pikken. Maar wie ben ik.

Wat voor een kiekenskot is dat daar geworden bij de sossen? Nie moeilijk, als ge 't grootste kieken van politiek Vlaanderen binnenhaalt via de rode loper aan de grote ingang.

En voor Ansjovis zijn gedacht:
straks militairen met Blok-simbolen, flikken met Vlaamse Leeuwen, sosiaal aksidenten in den ocmw met agalev-simbolen, belastingskontroleurs met vld-pins, gemeentearbeiders met tsjeven-kruiskes ... en alleen maar op de vrt zijn sossen-simbolen te zien: de nieuwslezers en dito joernalisten ...
Is dat zijn wereldbeeld? Is dat zijn visie op zijn Vlaanderen?
Mijn teelballen ...

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Citaat:

Anciaux: 'Elke Vlaming zou arafatsjaal moeten dragen'

'Vandaag zou elke rechtgeaarde Vlaming, elk rechtgeaard mens, een arafatsjaal moeten dragen. Uit solidariteit met elke onderdrukte, uit verbondenheid met iedereen die in gevaar is, voor diegenen die elke dag hun leven riskeren'. Dat schrijft Vlaams minister Bert Anciaux op zijn site naar aanleiding van het feit dat De Lijn recent een chauffeur verbood de sjaal nog langer te dragen op straf van ontslag.
De arafatsjaal was volgens Anciaux nooit een agressief of negatief symbool en door het te verbieden wordt elke drager ten onrechte als potentiële agressieveling gestigmatiseerd. Hij koestert evengoed het Joodse keppeltje.

'Elke symbool dat met warmte en liefde wordt gedragen is de moeite waard getoond te worden. Niemand hoeft bang te zijn zijn identiteit te uiten. Voor mij zijn die symbolen waardevol. Vol diepgang en idealen. Getuigenissen van inzet en droom. Symbool voor strijd tegen onrecht, symbool voor respect voor eigenheid en verscheidenheid', aldus Anciaux.

sdg

Jaja 23 januari 2009 14:28

Ik vrees dat Bert nog een maand of 5 in de media te bewonderen zal zijn.

solidarnosc 23 januari 2009 14:34

Volgens mij zit er voor de SP.a niets anders op dan zo'n SM mondmasker te kopen en in Anciaux zijn mond te draaien.

Jazeker 23 januari 2009 14:38

Hah... als ze die plurk daar nog lang houden zal het rap gedaan zijn met de SP.a

Blauwzwart 23 januari 2009 14:54

Elke Vlaming zou een arafatsjaal moeten dragen ?

Man man, die leeft echt in zijn eigen aparte wereld.
Succes ermee, SP-A.

Don Quichote 23 januari 2009 14:56

Het weledele bestuur van de Spa wilde wat leute.
En pakten Anciaux binnen.

Ze gaan die leute krijgen.

En ik ook. :-D

Nynorsk 23 januari 2009 14:58

en die gast denkt dat hij goe bezig eh, en ne heuse piet is.

*ergernis*

Nynorsk 23 januari 2009 14:58

ik heb zo'n zin om op die vent z'n kop te sl*

Metternich 23 januari 2009 15:04

Die kerel is gewoon emotioneel labiel. "Ooooh, een symbool met emotionele waarde! Jaaa, laat iedereen dat dragen."

Nynorsk 23 januari 2009 15:05

ik snap niet hoe zo iemand politiek van betekenis kan zijn.

De Garde 23 januari 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3939115)
ik heb zo'n zin om op die vent z'n kop te sl*

rustig nynorsk. Veel kans dat er geen permanente schade is.

Voor de rest: die clown kan de pot op.

Nynorsk 23 januari 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3939127)
Veel kans dat er geen permanente schade is.

:-D

Jazeker 23 januari 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3939119)
ik snap niet hoe zo iemand politiek van betekenis kan zijn.

Ik vind het ANGSTAANJAGEND om te beseffen dat je op straat rondloopt tussen mensen waaraan je niet eens kan zien of ze misschien wel een Anciaux-kiezer zijn.

Ik krijg daar zo'n "Body Snatchers" gevoel bij... :|

Nynorsk 23 januari 2009 15:11

zeg zo'n dingen niet.

Metternich 23 januari 2009 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3939134)

Ik ken zelfs iemand die zegt dat ze een enorme Anciauxfan is omdat hij toch zo'n goede dingen doet... In andere tijden zou het reinigende vuur zijn werk doen.

Jazeker 23 januari 2009 15:12

Sorry... maar de boodschap moet gehoord worden.

Jazeker 23 januari 2009 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3939136)
Ik ken zelfs iemand die zegt dat ze een enorme Anciauxfan is omdat hij toch zo'n goede dingen doet... In andere tijden zou het reinigende vuur zijn werk doen.

:lol:

De Garde 23 januari 2009 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3939134)
Ik vind het ANGSTAANJAGEND om te beseffen dat je op straat rondloopt tussen mensen waaraan je niet eens kan zien of ze misschien wel een Anciaux-kiezer zijn.

Tja, you will be assimilated... Borgs on marihuana...

Zwartengeel 23 januari 2009 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3939118)
Die kerel is gewoon emotioneel labiel. "Ooooh, een symbool met emotionele waarde! Jaaa, laat iedereen dat dragen."

Moet ik nu binnenkort ook overal een leeuwenvlag meezeulen wanneer ik op straat kom?

De Garde 23 januari 2009 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3939144)
Moet ik nu binnenkort ook overal een leeuwenvlag meezeulen wanneer ik op straat kom?

Goh, ieder met zijn hymne, ieder met zijn vlag ...

(jaja, ik zal hier SABAM voor betalen).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be