![]() |
Citaat:
|
De VSA zijn meer en meer in een nieuw Vietnam aan het sukkelen. Men kan ONMOGELIJK een land bezetten tegen de wil in van de plaatselijke bevolking. Geen enkele ideologie is zo krachtig als een volksnationalisme dat op eigen bodem vecht tegen bezetters. Afijn, de vorige keer waren het de Democrats die hen in een bloedig avontuur hebben gestort (Kennedy en Lyndon Johnson), ditmaal zijn het de Republikeinen.
Het wordt voor de VSA steeds moeilijker om zich zonder gezichtsverlies uit Irak weg te trekken. Blijkbaar gaan ze nu nog bijkomende troepen sturen, dat deden ze in de jaren '60 in Vietnam ook. En dagelijks keren er GI's terug in kisten of zien ze op het thuisfront beelden van juichende Iraki's, brandende voertuigen en gewonde Amerikanen. Niets werkt sterker in op het collectieve moreel van de yanks dan dat. Men had veel beter Irak en Saddam Hoessein met rust gelaten, maar ja... de zionistische belangen wogen weer eens zwaarder. |
Citaat:
|
Citaat:
Tja, steeds meer Iraki's zien dat anders en beschouwen de yanks als bezetters. Wie ben ik om de bewoners van hun eigen land tegen te spreken?!? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij steunt dergelijke acties precies ook wel. |
TRouwens deze groep die de wapens heeft opgepakt zijn typische saddam aanhangers, men valt nm ook gewone irakezen aan en men gebruikt ze als menselijk schild in aanvallen. Ga me niet zeggen dat ze hierdoor meer en meer van de gewone burgers als aanhangers krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het aantal slachtoffers is geen goed criterium. De Amerikanen verloren de Vietnamoorlog en zaten 20 jaar lang met een kater opgescheept hoewel ze in Vietnam 58000 soldaten verloren terwijl Vietnam zelf 2 miljoen burgers en soldaten verloor. Men kan geen land bezet houden op militaire wijze tegen de wil in van een groot deel van de bevolking. Dat is tot mislukken gedoemd. |
Citaat:
|
Citaat:
Is dit een slimme zet van Bush of niet? Volgens mij is het enkel een klank- en lichtspel om de aandacht af te leiden van alle problemen die ze ondervinden. Een "the show must go on" omdat het anders slecht zou zijn voor het imago van Bush. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb nog geen meerderheid van de bevolking gezien die de wapens opgenomen hebben hoor. |
Citaat:
|
... En rond de herfst vangen ze opeens Bin Laden en gebeurt er iets hartsverwarmend in Irak, en ze stemmen daar ginderachter weer gezamelijk op Bush. Opiniepeiling in de vuilbak...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be