Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Goed Nieuws! We hebben weer een nieuw eufemisme voor vreemdelingen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118180)

Depth of Field 24 januari 2009 08:31

Goed Nieuws! We hebben weer een nieuw eufemisme voor vreemdelingen!

Nadat eerder al "gastarbeider", "(im)migrant" en "vreemde(ling)" voor de bijl moesten, is het nu ook de beurt aan "allochtoon".

Deze typen heten nu "Vlamingen met wortels in andere culturen"!

Een soort overhangende takken, als het ware.

bron

terzijde, wetgeving overhangende takken:

Fabke 24 januari 2009 11:18

nog niet opgevallen, dat men zelden "jongeren van vreemde origine" "allochtonen" gebruiken in het nieuws gebruikt bij criminele feiten en dit terwijl het toch over zulke gaat.

maar als ze iets goed doen, bijv: een persoon in nood helpen, dan word dit wel vermeld..

erg

Mahalingam 24 januari 2009 16:34

Mijn voorstel is: "mensen met een migratie achtergrond".

alberto 24 januari 2009 16:49

Of laten we ze gewoon Belg noemen, geen dubbele nationaliteit meer, dan moet men ook niet meer zeuren over positief discrimineren, en pamperen hoeft dan ook niet meer.

Marie van de koster 24 januari 2009 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field (Bericht 3940353)
Nadat eerder al "gastarbeider", "(im)migrant" en "vreemde(ling)" voor de bijl moesten, is het nu ook de beurt aan "allochtoon".

bron

Wel een lange titel, mogen we dat niet afkorten "VWIACs" of zo? :-D

Dajjal 24 januari 2009 19:02

"The Others" ?

Scarabaeida 24 januari 2009 19:08

Dit zijn dus de prioriteiten in onze regering. Als je allochtonen zo blijft knuffelen dan zullen ze zich nog minderwaardiger voelen, zien ze niet in hoe betuttelend dit overkomt? Ik hoop dat ze zich in de Vlaamse regering nu als heuse wereldverbeteraars voelen.

Europese leiders zijn zwak zwak zwak en vooral schijnheilig en hypocriet.

freespirit 24 januari 2009 19:15

Ik heb nog een paar andere voorstellen: 'bommenleggers', 'boomklimmers', 'clitorisbewerkers', 'stenensmijters', bananenconsumeerders', :-D (tis maar een grapske, hé)

Scarabaeida 24 januari 2009 19:21

Zolang gutmenschen maar beseffen dat de bange blanke man niet degene is die zijn mond open doet over ethnische verschillen, maar de confrontatie aangaat. Het zijn zij die het bepaalde minderheden naar hun zin willen maken uit schrik voor toenemende chaos die de 'bange blanke' man zijn.

Pas op of Filip Dewinter staat nog dichter bij de allochtoon dan jou. ;)

Wimpeus 28 januari 2009 14:23

Aangezien mijn verre voorouders ooit met de Romeinse legioenen in deze streken zijn beland, wil ik voortaan ook te boek staan als 'Vlaming met wortels in een andere cultuur' en dus ook genieten van de wellicht vele voordelen die dit met zich brengt. Zo niet zal ik klacht indienen wegens racisme en minachting voor de rijke Romeinse cultuur.

alice 28 januari 2009 14:38

Noem gewoon iedereen Vlaming en behandel iedereen gelijk, dan zul je pas zien hoe 'nieuwe Vlamingen' staan op het 'apartheidsregime'.

liberalist_NL 28 januari 2009 14:39

Citaat:

bron

Volgens mij is die nieuwe term een belediging voor moslims.

roger verhiest 28 januari 2009 14:41

& de anderen zijn dan "Vlamingen zonder wortels" ?

ministe van agitatie 28 januari 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3947211)
Volgens mij is die nieuwe term een belediging voor moslims.

bang voor de moslims?

liberalist_NL 28 januari 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3948004)

Mijn bericht was positief bedoeld tegenover moslims. Het moet volgens mij behoorlijk pijnlijk zijn om de overheid gigantisch te zien uitsloven ze geaccepteerd te krijgen; door zelfs als censureur op te gaan treden. Ik zou me kapot schamen.

/Sarah/ 28 januari 2009 22:32

vind ik wel grappig hehe.... is gewoon de definitie van het woord allochtoon?! Dus maakt toch niet veel uit vind ik

Wimpeus 29 januari 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ (Bericht 3948082)
vind ik wel grappig hehe.... is gewoon de definitie van het woord allochtoon?! Dus maakt toch niet veel uit vind ik

Uiteraard maakt het niet veel uit dus stel ik voor dat we bv. het woord 'tafel' schrappen en vervangen door 'meubelstuk, hoodzakelijk bestaande uit een horizontaal blad, dat op één of meer poten rust, om daarop wat te zetten, te leggen of daaraan wat te verrichten'.

beste vriend 3 februari 2009 00:48

Citaat:

bron

Wat denk je over " Nep-Vlamingen " , " Import-Vlamingen ", "Overlast - Vlamingen ", " Rel-Vlamingen ", " Valse Vlamingen " ?

/Sarah/ 4 februari 2009 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus (Bericht 3948966)
Uiteraard maakt het niet veel uit dus stel ik voor dat we bv. het woord 'tafel' schrappen en vervangen door 'meubelstuk, hoodzakelijk bestaande uit een horizontaal blad, dat op één of meer poten rust, om daarop wat te zetten, te leggen of daaraan wat te verrichten'.

Ja klinkt mooier :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be