![]() |
iemand nog wat vis eten?
Het is niet de eerste keer dat dit op het forum te berde komt..maar kom...kijken we maar eens wat onze "fabrieks-vissers-boten",zowel Europese- als Aziatische- teweeg brengen....
Mensen die nooit van iemand iets nodig hadden proberen nu maar naar hier te komen...met hun visserboten...die anders waardeloos geworden zijn. iemand nog een lekker stukje vis??? :evil: http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6109736.stm |
Vis is gezond, minstens een keer per week vis eten. En het is nog lekker ook.
|
eet verse vis, geen diepvries gedoe.
over een paar jaar, zal verse vis onbetaalbaar zijn. en verse vis is veel lekkerder |
Niks is totaal betrouwbaar.
Fruit en groenten zijn gezond, maar meestal zitten er pesticiden op. Voor vis is er kwik en allerlei vuiligheid uit de zee, met vlees zijn het hormonen, enz ... Alleen honger lijden is helemaal gezond. Ik eet van alles, maar met mate. Niet overdrijven in de ene of andere richting is de boodschap. |
Citaat:
|
Citaat:
Onverkochte verse vis bederft en dat moet in de prijs doorgerekend worden. Idem voor vlees,groente, fruit. |
Ik begin al te vrezen dat deze topic zal verzanden in een soort kookrubriek...hetgeen niet de bedoeling was :oops: :?
|
Inderdaad. Jammer, want de industriële visserij is, naast de effecten op de lokale traditionele vissers, ook een massale slachtpartij van vissen (droogjes non-target fish genoemd en die gewoon dood teruggesmeten worden), zoogdieren (dolfijnen), reptielen (zeeschildpadden) en andere organismen. Slechts een klein percentage van wat er in de netten terecht komt wordt geconsumeerd. Zoveel verspilling van leven...
|
Citaat:
|
Westerse vis-consumeerders zijn feitelijk indirecte massamoordenaars die verantwoording dienen af te leggen voor een tribunaal.
|
Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/haringworm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu gaat men vissen moet men daarna gaan zoeken naar een oplossing voor de vis die niet verkocht geraakt ... Ondertussen worden die in de meest eigenaardige producten verwerkt om er toch maar vanaf te geraken ... :? De consument wil wel een visje eten maar vraagt ook niet om 2 ton vis voor z'n neus te krijgen ... ;-) Zoals met veel zaken is meer niet genoeg en moet het laatste uit de pot gehaald worden , wat er binnenkort voor zal zorgen dat er wereldwijd massas vissers werkloos worden door gebrek aan vis ... |
Ik eet erg graag vis.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem is de Westerse industriële visserij, waar varende visfabrieken de oceanen leegroven. Het is zelfs zo erg geworden dat ze in competitie moeten treden met de lokale visser voor de Afrikaanse kusten. Zo ver dienen die fabrieken al te gaan om voldoende vis te kunnen vangen. En het triestige is, de Westerse mens heeft geen vis meer nodig. Zijn dieet is rijk genoeg aan proteinen en essentiele vetten en kan zonder vis makkelijk leven. |
Citaat:
|
De oude film "Soylent Green" is middels torrent downloadbaar; was misschien ooit als (morbide) humor bedoeld maar lijkt mij steeds realistischer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be