![]() |
Hoe vaak adem jij per minuut?
Wat is jouw ademfrequentie? Ik heb het met een stopwatch bijgehouden. Als ik in rust ben adem ik ongeveer 6,5 keer per minuut. Een ademhaling duurt bij mij ongeveer 9 a 10 seconden.
Meetmethode: Start de stopwatch bij de eerste inademing (stopwatch zit ook in je mobiel) Bij iedere inademing tel je er één bij op Stop de stopwatch na 1 minuut Ik merkte dat ik langzamer ademhaal dan andere mensen dus had ik besloten mijn ademfrequentie te meten. |
Citaat:
Je verveelt je zeker of niet? |
Citaat:
|
Ge kunt uw eigen ademhaling niet meten... Vanaf dat ge weet dat er iemand op uw ademhaling let verandert ge die automatisch.
|
Citaat:
|
Nee, heeft toch geen zin.
|
Dat ligt eraan.
|
Ik denk 10 keer per minuut tenzij duupje langst komt dan durft dat al eens oplopen:-D
|
6 keer per minuut in normale toestand. Als ik loop kan dat wel 15 zijn.
Uitermate goed. |
Citaat:
Waar zijn de 15 per minuut dan voor nodig? |
Citaat:
Als ik 10m of 50m schiet (hier ben ik weer:-D), 3keer of zo. |
Ik adem niet. Te vermoeiend.
|
net getest... net 10 keer
even offtopic, jij start toch wel draden op enkel en alleen om ze op te starten, toch? |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn lichaam is behoorlijk zwaar en mijn longinhoud is niet zo groot. Dat betekent dus dat mijn lichaam zeer efficient met energie omgaat. Mijn lichaam gebruikt in rusttoestand per kilogram veel minder zuurstof dan andere personen. |
Citaat:
Toen ik effectief aan het sporten was ademde ik 5 keer, geen 3 dus. De reden was dat je ademt om te ademen, want je moet genoeg zuurstof hebben voor je spieren, ogen, hersenen en wijsvinger. Als je te lang wacht met te ademen, ga je wazig zien en bibberen. Elke keer dat m'n schot weg ik blaas ik dus de rest van de lucht in mijn longen weg. Dit is dus (ongeveer) 1/3 van de longcapaciteit min (ongeveer) 7 sec dat ik effectief mijn adem inhoud. Het komt erop neer dat ik dus eerst 2/3 e van mijn adem wegblaas als ik denk: "Nu sta ik goed en gaan we verder wat corrigeren". Dan heb ik 7 sec om m'n schot te lossen. ![]() |
hoe vaak protten jullie per minuut?
|
Citaat:
|
Citaat:
(kijk, geenschrijffuten :D) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be