Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Internet providers....de welke? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118199)

MissLucifer 24 januari 2009 16:38

Internet providers....de welke?

Hallo iedereen,
Ik had graag een paar reacties gehad over de positieve en negatieve kanten van belgische internet providers...
Binnenkort ga ik verhuizen en met dat op het oog ben ik gaan snuffelen naar de verschillende internet providers, ik ben momenteel klant bij Telenet en heb er geen problemen mee, het minpunt is dat hun downloadlimiet heel laag staat tov anderen.....Ergens las ik een adsl EDnept ofzo voor 100gb en dat voor 30€:-oMaar tevens lees ik veel klachten over adsl...veel storingen, valse snelheden enz...
Ik weet niet meer waar of aan wie ik ervaring moet vragen, het is moelijk om te veranderen voor me omdat ik geen problemen heb met Telenet enkel limiet, maar stel dat ik dan naar adsl ga en enkel problemen krijg...sta ik daar schoon:|
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt!!

filosoof 24 januari 2009 16:57

ik had adsl go van belgacom (toen het basispakket) toen werd die versterkt en duurder, nu heb ik het goedkoopste basispakket adsl "internet light" en het werkt: indien het traag is kan ik toch niet verifiëren of het aan de provider, de browser, de site(sommige sites zijn irritant op FF, andere dan weer op IE) of aan mijn pc ligt, dus is 't goedkoopste 't beste voor mij, vermits ik niet of weinig download.

Vette Pois(s)on 24 januari 2009 17:06

Sta ook voor een verhuis (nog niet meteen) en gebruik nu Belgacom ADSl.
In alle eerlijkheid, nooit problemen, maar ik overweeg ook over te stappen naar Telenet.
Denk dat ze daar beter voorbereid zijn op de toekomst en ook goedkoper zijn.
Maar heb me daar nog niet goed over geinformeerd.

Derk de Tweede 24 januari 2009 17:44

Als het maar geen KPN is.

Ambiorix 24 januari 2009 18:07

KPN?

telenet is bucht. Wij hebben het maar het valt dikwijls uit en is vrij duur. Onlangs hebben ze wel de limieten verhoogd, daarvoor zaten we met 10G en dat was echt veel te weinig.

Uh-Huh 24 januari 2009 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MissLucifer (Bericht 3940956)
Hallo iedereen,
Ik had graag een paar reacties gehad over de positieve en negatieve kanten van belgische internet providers...
Binnenkort ga ik verhuizen en met dat op het oog ben ik gaan snuffelen naar de verschillende internet providers, ik ben momenteel klant bij Telenet en heb er geen problemen mee, het minpunt is dat hun downloadlimiet heel laag staat tov anderen.....Ergens las ik een adsl EDnept ofzo voor 100gb en dat voor 30€:-oMaar tevens lees ik veel klachten over adsl...veel storingen, valse snelheden enz...
Ik weet niet meer waar of aan wie ik ervaring moet vragen, het is moelijk om te veranderen voor me omdat ik geen problemen heb met Telenet enkel limiet, maar stel dat ik dan naar adsl ga en enkel problemen krijg...sta ik daar schoon:|
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt!!

Bij ons thuis is men van Telenet naar ADSL Scarlet (Belgacom) overgeschakeld en tot nu toe weinig klachten daarover gehad. Er zijn heel af en toe wel storingen maar die zijn eigenlijk verwaarloosbaar, zeker als je ze vergelijkt met de limiet en prijs van uw internetconnectie.

Oh ja, er was ook die ene keer dat de modem het begaf maar Scarlet (Belgacom) is snel in z'n service bij het verhelpen van problemen (i.t.t. tot bijv. Dommel - uit de praktijk ondervonden).

Jedd 24 januari 2009 21:47

weinig problemen gehad met telenet tot nu toe.

netslet 24 januari 2009 21:59

Ik ben zeer tevreden over mij dommel abonnement. Het is ook een van de goedkoopste providers.

Als je meer informatie wil over de belgische internet-providers, dan zou ik je aanraden eens een blik te werpen op het tik-forum. Aangezien dat dat forum enkel handelt over providers zal je daar veel beter geholpen worden dan hier.

From_Vlaanderen 24 januari 2009 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3941371)
Ik ben zeer tevreden over mij dommel abonnement. Het is ook een van de goedkoopste providers.

Als je meer informatie wil over de belgische internet-providers, dan zou ik je aanraden eens een blik te werpen op het tik-forum. Aangezien dat dat forum enkel handelt over providers zal je daar veel beter geholpen worden dan hier.

Geen last met de overschakeling naar dommel toe? Ik denk er ook aan om hier naar te switchen.

lollysticky 25 januari 2009 01:23

al 7 jaar telenet gehad... nog nooit klachten :)

Dommel is trouwens ook goed, maar het is zeer streek-gebonden qua connectie en snelheid

lombas 25 januari 2009 10:49

Ik woon in de stad, dus dat maakt een verschil, maar ik ben erg tevreden over Dommel. De overschakeling werd ook door hen geregeld, dus dat verliep vlot.

Prima dienst. Ook al een aantal keer gebruik gemaakt van het vragenformuliertje, en correct beantwoord.

giserke 25 januari 2009 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3941371)

Ga dan maar eens op de dommel discuties gaan kijken op TIK. :lol:

giserke 25 januari 2009 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3941537)
al 7 jaar telenet gehad... nog nooit klachten :)

Dommel is trouwens ook goed, maar het is zeer streek-gebonden qua connectie en snelheid

van waar haal je dit?

MissLucifer 25 januari 2009 17:08

Bedankt voor de reacties. Ik heb ook geen probleem met Telenet is enkel hun limiet die echt laag staat tov de prijzen van andere providers...Eens kijken op die Tik, bedankt

MissLucifer 25 januari 2009 18:14

Ik ben even gaan kijken op Tik en geen enkel provider is blijkbaar vlekkeloos, heb veel negatief gelezen over Telenet, waar ik niet van te klagen heb...maar enkel hun limiet laat te wensen over...Als je voor 100gb bij Telent 68€ betaal en bij de andere 30€ voor evenveel....het is toch niet niets!! Enkel lees ik dat de anderen hun limieten zgz onbeperkt zijn maar dat ze er dan 100gb van maken, op zich geen probleem met 100gb hen ik meer dan genoeg!! Maar wat als ze nadien naar 50gb gaan enz...? Tot over paar dagen dacht ik zelfs dat er enkel Telent en Belgacom was, nu heb ik zo'n waaier dat ik het niet meer weet. Maar 25gb is te weinig, ik speel online en heb nog een ps3...en af en toe download ik een film dus elke maand ben ik mijn limiet over en dan moet ik op smallband want ik weiger meer te betalen, ik vind het gewoon niet eerlijk...

Derk de Tweede 25 januari 2009 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3941111)
KPN?

telenet is bucht. Wij hebben het maar het valt dikwijls uit en is vrij duur. Onlangs hebben ze wel de limieten verhoogd, daarvoor zaten we met 10G en dat was echt veel te weinig.

KPN = Tele2

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2094262

MissLucifer 27 januari 2009 18:18

Om even het vervolg te geven...heb Ednept gecontacteerd en ze kunnen me een formule van 4mps geven voor waar ik woon...tov 20mps bij Telenet of laagste van Telenet 12 mps....dus ik denk dat dan maar beter bij Telenet blijf ik zie me niet uren wachten op een site...wat soms bij telenet gebeurd eens mijn limiet op is...

Jaani_Dushman 27 januari 2009 22:35

Heb geen klagen over Dommel. Maar ik ben dan ook een gemakkelijke mens...

netslet 28 januari 2009 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MissLucifer (Bericht 3945906)
Om even het vervolg te geven...heb Ednept gecontacteerd en ze kunnen me een formule van 4mps geven voor waar ik woon...tov 20mps bij Telenet of laagste van Telenet 12 mps....dus ik denk dat dan maar beter bij Telenet blijf ik zie me niet uren wachten op een site...wat soms bij telenet gebeurd eens mijn limiet op is...

4 megabit is meer dan voldoende bandbreedte voor gewoon surfgedrag. Het is nog altijd ongeveer 140 keer sneller dan telenet op smalband.

From_Vlaanderen 28 januari 2009 14:28

:cheer: smallband :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be