Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   citytrip - advies nodig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118287)

berre 27 januari 2009 09:47

citytrip - advies nodig

dag beste forummers, ik heb wat advies nodig!

ik met enkele mensen nog van m'n jaar waren van plan om in de lesvrije week (volgende week) een weekske er tussenuit te gaan. oorspronkelijk waren de plannen om een goedkope vlieger te pakken naar milaan en ons daar te amuseren. nu waren we daar nét iets te laat bij zodat de prijs van onze ryanair vlucht al de lucht in was gevlogen. uiteraard bijzonder jammerlijk daar wij allemaal maar arme studentjes zijn! nu zijn we dus op zoek naar een ander alternatief.

de bedoeling nu is om een stad, niet al te ver van ons vlaanderland, uit te nemen waar we naartoe gaan liften. dus ergens in nederland, (w)duitsland of (n)frankrijk. iedereen wil nog wel eens parijs zien, maar dat is slechts een keuze voor als we niks anders vinden, bovendien, zoals reeds eerder gezegd: we zijn slechts arme studentjes.. aldus mijn vraag naar jullie:

weten jullie interessante steden niet al te ver van hier waar we ons een kleine week lang kunnen amuseren? goede uitgaans/feestmogelijkheden? beetje cultuur? dingen te doen in de omgeving van de stad? ...

alle hulp is welkom, en uiteraard op voorhand al bedankt voor de hulp die ik zal krijgen!

berre

onveiligheidsgevoel 27 januari 2009 10:00

Mag het een GROOTSTAD zijn?

vlijmscherp 27 januari 2009 10:04

Trier in Duitsland?

berre 27 januari 2009 10:10

trier is inderdaad zeer mooi, prachtige romeinse ruïnes ed.. maar ik ben er al twee keer geweest, laatste keer nog geen jaar geleden, en ik denk bovendien dat de meesten daar ook al zeker één keer zijn geweest. dus dat zit er niet echt in denk ik. en verder: we prefereren een echt stad ja, we moeten ook wel min of meer verzekerd kunnen zijn van wat leven rond de uren dat de gewone mens zich te bedde begeeft :-D

haha ik hoop dat ik het jullie niet te moeilijk maak!

vlijmscherp 27 januari 2009 10:15

Amsterdam moet toch te doen zijn??

Nelle 27 januari 2009 10:15

Amsterdam!

lombas 27 januari 2009 10:17

Berlijn en Boedapest zijn momenteel de "goedkoopste" steden voor citytrips. Beide zijn ver-schrik-ke-lijk boeiend en vlak naast de deur.

Diplomatius 27 januari 2009 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3944921)
Berlijn en Boedapest zijn momenteel de "goedkoopste" steden voor citytrips. Beide zijn ver-schrik-ke-lijk boeiend en vlak naast de deur.

Budapest is echt een 'must-see' !

Voor minder dan 25 €pppn verblijf je al in een appartement in het historisch centrum. De stad is helemaal terug heropgebouwd, de sfeer van de grootse dubbelmonarchie is op sommige plaatsen echt helemaal terug te vinden.

Naast een heleboel musea waar je best een dag in kan verdwalen, zijn er ook de thermale baden (in prachtig kader overigens ! )en ook een heleboel te gekke (jazz)clubs en dito cafeetjes.

Wat die laatste betreft: zoek ergens een beter hotel uit, zet je daar aan de bar en babbel wat met de bartender. Na hun uren namen die mij ooit mee naar een paar zalige cafés, die je als buitenstaander anders nooit vindt... ;-)

Eten en drinken is - zeker in het Pest-gedeelte - spotgoedkoop (althans, enkele jaren geleden toch nog). De prijs van een fles 'champagne' (soms zelfs lekkerder dan de franse versie) was destijds zowat de prijs die je hier voor een fles cola betaalt in een nachtwinkel...

Openbaar vervoer is er trouwens zeer goed geregeld: trams en metro's rijden tot vrij laat 's nachts.

Doen !

Havana 27 januari 2009 18:46

Ni twijfelen: Lissabon;

Nynorsk 27 januari 2009 18:47

dacht ook meteen aan Trier.
En Lissabon is keikeitof!

Den Duisteren Duikboot 27 januari 2009 18:59

Mja, de interessantste nabije stad lijkt mij toch Parijs te zijn, en je maakt het zo duur als je zelf wil uiteindelijk...

Fonske 27 januari 2009 19:46

Berlijn is the place to go.
Niet duur, bruisend en enorm interessant op cultureel gebied.
Mijn beste city trip tot nu toe

Dope 27 januari 2009 20:03

lissabon is keisaai

strakke 19e eeuwse architectuur
meer gehandicapte oude bedelende vrouwtjes dan in de gemiddelde europese grootstad. ik spreek nu over 1995, het is misschien anders nu
meer pubers die je lastig vallen met 'wanna buy hash?' dan in de gemiddelde europese grootstad (amsterdam even buiten beschouwing gelaten)

ik werd er niet vrolijk van

Jedd 27 januari 2009 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 3946116)
Berlijn is the place to go.
Niet duur, bruisend en enorm interessant op cultureel gebied.
Mijn beste city trip tot nu toe

Berlijn is met grote voorsprong de interessantste stad die ik ooit bezocht.
En ik heb er véél bezocht.

Havana 27 januari 2009 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dope (Bericht 3946131)
lissabon is keisaai

8O
Dan ben je duidelijk niet op je juiste plekjes geweest!

In een doolhof van steegjes met enkele duizenden jonge mensen pintelieren, vind ik niet bepaald saai...

Dope 27 januari 2009 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3946140)
8O
Dan ben je duidelijk niet op je juiste plekjes geweest!

In een doolhof van steegjes met enkele duizenden jonge mensen pintelieren, vind ik niet bepaald saai...

met duizenden jonge mensen pintelieren vind ik niet minder saai dan als ouwe zak op mijn eentje pintelieren

Havana 27 januari 2009 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dope (Bericht 3946146)
met duizenden jonge mensen pintelieren vind ik niet minder saai dan als ouwe zak op mijn eentje pintelieren

Tja, ik heb er dolle nachten beleefd... En tevens als ouwe zak van de fado genoten in een donker cafeetje bij nachtelijk kaarslicht... ;-)

Dope 27 januari 2009 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3946138)

ik ben het met je eens
al ben ik nauwelijks mijn dorp in haspengouw uitgekomen

berre 27 januari 2009 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 3946138)

wel berlijn lijkt me inderdaad nog iets. niet te ver weg, niet te duur en zeker nog wat te doen. steden zoals lissabon, boekarest ed. klinken zeer leuk maar lijken me te ver om al liftend te doen. het is nl. niet de bedoeling dat we driekwart van de tijd die we hebben gebruiken om heen en terug te liften..

Dope 27 januari 2009 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3946152)
Tja, ik heb er dolle nachten beleefd... En tevens als ouwe zak van de fado genoten in een donker cafeetje bij nachtelijk kaarslicht... ;-)

nachtelijk kaarslicht :roll:

jezus christus

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be