boer_bavo |
11 april 2004 17:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Neen.
|
Dan vraag ik me af hoe Google van plan is om dit te financieren. Harde schijven zijn weliswaar goedkoper geworden maar een paar relevant text ads in ruil voor 1000x meer opslagruimte lijkt me geen lucratieve zaak voor het bedrijf. Nu kan het ook zijn dat de inertie in mijn brein me ervan weerhoudt om dit mogelijk te achten...
Zou dit trouwens ook geen perfecte manier zijn voor warez kiddies om hun illegale software te verspreiden? Een van hen upload iets naar zijn mail account en forward het naar vele andere adressen. Dit kost hem niets aan bandwidth aangezien alles via de server van Google gebeurt.
|
Wat de kosten betreft: op korte termijn zal niemand snel aan die 1 Gb komen. En ondertussen zal de prijs blijven dalen. Maar op dit ogenblik kost het hen ongeveer 2 euro per gebruiker (computers meegerekend waarin die schijven steken). En tegen dat een gebruiker 1 Gb aan mails bekeken heeft (ik neem aan dat dat enkel via webmail kan) heeft hij al serieus wat ads bekeken.
Hoeveel Gb neemt hun zoekmachine nu al in?
Wat die warez betreft: door de maximumgrootte per mail bvb 1 Mb te maken hou je al veel tegen. Cracks enzo gaan dan natuurlijk nog, maar dat gaat evengoed met gewone email.
Maar enfin, de zaak is nog niet gelanceerd, omdat een aantal zaken blijkbaar niet zo eenvoudig te implementeren waren. We zullen dus zien hoe het er uiteindelijk uit zal zien.
|