![]() |
Brief sociale zekerheid en taalwetten
Dit zou eigenlijk in K&K moeten, ware het niet dat het een binnenlandse aangelegenheid betreft die tegenwoordig zeer actueel is, dacht ik toch.
Vandaag hebben wij als bewoners van Vlaanderen een brief van de sociale zekerheid uit Brussel ontvangen. De opdrukken op de envelop waren Franstalig. De brief was in het Nederlands. Een bijgesloten formulier was in het ... Frans. Kan dit zomaar, en hoe zit het met de taalwetten en de naleving ervan? Nog iemand zulke affaires meegemaakt of gehoord? |
Dit hoort bij de rubriek. KVV. Kaakslagen voor Vlaanderen.
|
allee groentje-18 is ook al een racistische extremistische Vlaams-nationalist geworden. :P
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze is groot aan't worden he! Beste manier om mensen niet vlaamsvoelend te maken is hen afschermen van 't leven blijkbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zoiets niet ontvangen. En als 't nog komt, zuller er reklamaties van komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
I honestly dont care....
Waarschijnlijk waren de nederlandse enveloppen en folderkes op en heeft men die erbij gestoken ? Ik verdenk hier eerder een luie ambtenaar ipv francofoon gedoens. Niet achter alles zit meer.... |
die Franstalige omslag: pf, niets aan, niets te betekenen.
dat formulier in het Frans: gaat het over een ander document dan de brief zelf? dan kan het niet, wat doe je met Fransonkundigen? |
Citaat:
Ze worden verondersteld te snappen hoe de staat in mekaar zit; ze worden verondersteld te weten wanneer ze een advies van kollega-ambtenaar-jurist moeten inroepen als ze het zelf niet direkt weten; ze worden verondersteld (en betaald) om de demokratisch gestemde wetten zelf na te leven bij de uitoefening van hun funktie. Als in de privé een baas vindt dat het opbrengt om al zijn klanten waarvan hij weet dat ze een roze wc-bril hebben, publisiteit op te sturen met een Chinees stikkerke op de briefomslag, dan zal die baas niet aksepteren dat zijn hulp-sekretareske te lui is om daar geen vergissingen in te begaan. Luie ambtenaren die de taalwetgeving uit luiheid aan hun laars lappen, zijn niet te betrouwen; ook niet voor andere dossiers waar jouw individueel belang intenser (en vb. finansieel) zou kunnen zijn. Ook luie ambtenaren hebben iets moeten brabbelen in de zin van ongeveer "ik zweer getrouwheid aan le roi de Laeken, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Vlaams-Waalse volk". |
:cheer: loon naar diploma :cheer:
Nee wacht, dat zuigt een pak... :cheer: iedereen veel loon :cheer: |
Citaat:
Dat was snel :D Voor u is de discussie voorbij, solidarnosc. |
Citaat:
Je bedoeld "Het Belgische Volk". |
't zou inderdaad best kunnen dat men in dit bananenkoninkrijk getrouwheid moet zweren aan een niet-bestaand volk.
|
Citaat:
Een niet bestaand volk met een buitenlandse koning in een gestolen land... |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be