Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brief sociale zekerheid en taalwetten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118428)

Groentje-18 29 januari 2009 19:00

Brief sociale zekerheid en taalwetten

Dit zou eigenlijk in K&K moeten, ware het niet dat het een binnenlandse aangelegenheid betreft die tegenwoordig zeer actueel is, dacht ik toch.

Vandaag hebben wij als bewoners van Vlaanderen een brief van de sociale zekerheid uit Brussel ontvangen. De opdrukken op de envelop waren Franstalig. De brief was in het Nederlands. Een bijgesloten formulier was in het ... Frans.

Kan dit zomaar, en hoe zit het met de taalwetten en de naleving ervan?
Nog iemand zulke affaires meegemaakt of gehoord?

solidarnosc 29 januari 2009 19:24

Dit hoort bij de rubriek. KVV. Kaakslagen voor Vlaanderen.

Pelgrim 29 januari 2009 19:24

allee groentje-18 is ook al een racistische extremistische Vlaams-nationalist geworden. :P

Pelgrim 29 januari 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3949714)
Dit hoort bij de rubriek. KVV. Kaakslagen voor Vlaanderen.

ah het klein linkse belgicisme is er weer zie. Overal ter wereld mogen mensen opkomen voor hun taal, behalve de Vlamingen.

Steben 29 januari 2009 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3949716)
allee groentje-18 is ook al een racistische extremistische Vlaams-nationalist geworden. :P

:cheer: groentje-18 :cheer:

Ze is groot aan't worden he!

Beste manier om mensen niet vlaamsvoelend te maken is hen afschermen van 't leven blijkbaar.

solidarnosc 29 januari 2009 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3949720)
ah het klein linkse belgicisme is er weer zie. Overal ter wereld mogen mensen opkomen voor hun taal, behalve de Vlamingen.

Opkomen voor hun taal? Alle materiaal was in het Nederlands in heel het bisdom. Wat is het probleem? Dat er naast het Nederlands nog een ander taal op staat. So what. Als ik in de winkel een doos koeken koop staat die taal er ook op.

Pelgrim 29 januari 2009 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3949743)
Opkomen voor hun taal? Alle materiaal was in het Nederlands in heel het bisdom. Wat is het probleem? Dat er naast het Nederlands nog een ander taal op staat. So what. Als ik in de winkel een doos koeken koop staat die taal er ook op.

weet je eigenlijk wel waar het over gaat in deze draad?

solidarnosc 29 januari 2009 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3949761)
weet je eigenlijk wel waar het over gaat in deze draad?

Vlaams revanchisme? Dat is de bruine draad door meer dan de helft van de draden hier. ;-)

De schoofzak 29 januari 2009 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3949661)
Dit zou eigenlijk in K&K moeten, ware het niet dat het een binnenlandse aangelegenheid betreft die tegenwoordig zeer actueel is, dacht ik toch.

Vandaag hebben wij als bewoners van Vlaanderen een brief van de sociale zekerheid uit Brussel ontvangen. De opdrukken op de envelop waren Franstalig. De brief was in het Nederlands. Een bijgesloten formulier was in het ... Frans.

Kan dit zomaar, en hoe zit het met de taalwetten en de naleving ervan?
Nog iemand zulke affaires meegemaakt of gehoord?

Tuurlijk mag dat niet.

Ik heb zoiets niet ontvangen.

En als 't nog komt, zuller er reklamaties van komen.

Pelgrim 29 januari 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3949765)
Vlaams revanchisme? Dat is de bruine draad door meer dan de helft van de draden hier. ;-)

je hebt met andere woorden zelfs de openingspost niet gelezen...

solidarnosc 29 januari 2009 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3949775)
je hebt met andere woorden zelfs de openingspost niet gelezen...

Ik ben al een paar jaar gestopt met de berichten van anderen hier te lezen. ;-)

Tavek 30 januari 2009 10:53

I honestly dont care....

Waarschijnlijk waren de nederlandse enveloppen en folderkes op en heeft men die erbij gestoken ? Ik verdenk hier eerder een luie ambtenaar ipv francofoon gedoens.

Niet achter alles zit meer....

vlijmscherp 30 januari 2009 10:59

die Franstalige omslag: pf, niets aan, niets te betekenen.

dat formulier in het Frans: gaat het over een ander document dan de brief zelf? dan kan het niet, wat doe je met Fransonkundigen?

De schoofzak 30 januari 2009 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3950645)
I honestly dont care....

Waarschijnlijk waren de nederlandse enveloppen en folderkes op en heeft men die erbij gestoken ? Ik verdenk hier eerder een luie ambtenaar ipv francofoon gedoens.

Niet achter alles zit meer....

Ambtenaren krijgen een pree in overeenstemming met hun nivo en met hun ingangseksamens.
Ze worden verondersteld te snappen hoe de staat in mekaar zit; ze worden verondersteld te weten wanneer ze een advies van kollega-ambtenaar-jurist moeten inroepen als ze het zelf niet direkt weten; ze worden verondersteld (en betaald) om de demokratisch gestemde wetten zelf na te leven bij de uitoefening van hun funktie.

Als in de privé een baas vindt dat het opbrengt om al zijn klanten waarvan hij weet dat ze een roze wc-bril hebben, publisiteit op te sturen met een Chinees stikkerke op de briefomslag, dan zal die baas niet aksepteren dat zijn hulp-sekretareske te lui is om daar geen vergissingen in te begaan.

Luie ambtenaren die de taalwetgeving uit luiheid aan hun laars lappen, zijn niet te betrouwen; ook niet voor andere dossiers waar jouw individueel belang intenser (en vb. finansieel) zou kunnen zijn.

Ook luie ambtenaren hebben iets moeten brabbelen in de zin van ongeveer "ik zweer getrouwheid aan le roi de Laeken, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Vlaams-Waalse volk".

lombas 30 januari 2009 11:39

:cheer: loon naar diploma :cheer:

Nee wacht, dat zuigt een pak...

:cheer: iedereen veel loon :cheer:

van Maerlant 30 januari 2009 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3949765)

Dat was snel :D Voor u is de discussie voorbij, solidarnosc.

Henri1 30 januari 2009 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3950708)
Ook luie ambtenaren hebben iets moeten brabbelen in de zin van ongeveer "ik zweer getrouwheid aan le roi de Laeken, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Vlaams-Waalse volk".

Je bedoeld "Het Belgische Volk".

Pelgrim 30 januari 2009 12:26

't zou inderdaad best kunnen dat men in dit bananenkoninkrijk getrouwheid moet zweren aan een niet-bestaand volk.

Fieseler 30 januari 2009 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3950824)
't zou inderdaad best kunnen dat men in dit bananenkoninkrijk getrouwheid moet zweren aan een niet-bestaand volk.

:lol:

Een niet bestaand volk met een buitenlandse koning in een gestolen land...

solidarnosc 30 januari 2009 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3950945)
:lol:

Een niet bestaand volk met een buitenlandse koning in een gestolen land...

Vlaanderen anno 2008 is een kind daarvan tenzij u uiteraard vindt dat Vlaanderen historisch aan andere criteria moet voldoen dan België om van een volwaardig "volk" laat staan "natie te spreken en u dus niet consequent bent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be