Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Een van mijn dagelijkse bezigheden... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118430)

Steben 29 januari 2009 19:49

Een van mijn dagelijkse bezigheden...

1 Bijlage(n)
Iemand ruilen? :mrgreen:

toccata 29 januari 2009 19:51

:-D
Ik overweeg vaagjes om na mijn opleiding burg ir boku een extra opleiding tot architect te volgen
We zullen spreken binnen enkele jaren;)

Jaani_Dushman 29 januari 2009 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3949754)
:-D
Ik overweeg vaagjes om na mijn opleiding burg ir boku een extra opleiding tot architect te volgen
We zullen spreken binnen enkele jaren;)

Toen ik begon te studeren, speelde ik nog met het omgekeerde idee.
Nu heb ik meer zin om geschiedenis of iets dergelijks bij te studeren.:-P

Dronkoers 29 januari 2009 21:41

:|

Wa is da? :?

Jaani_Dushman 29 januari 2009 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3949750)
Iemand ruilen? :mrgreen:

Ja, OK. :-D

Jazeker 29 januari 2009 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3949935)
Toen ik begon te studeren, speelde ik nog met het omgekeerde idee.
Nu heb ik meer zin om geschiedenis of iets dergelijks bij te studeren.:-P

En na het bijstuderen van geschiedenis ben je na die jaren je architectuurkennis alweer kwijt. Dorstoddedan.

Jazeker 29 januari 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3949937)

Excel.

Jaani_Dushman 29 januari 2009 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3949937)

Berekening van het moment van een betonbalk (in het gele vakje). Aan de hand daarvan, zie je rechts dan de druk/trek op je staal en beton.

Jaani_Dushman 29 januari 2009 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3949942)
En na het bijstuderen van geschiedenis ben je na die jaren je architectuurkennis alweer kwijt. Dorstoddedan.

Zou eens willen bekijken of het mogelijk is om enkele dagen te werken, en de rest van de week te studeren. Er moeten ook boterhammetjes op de plank komen...

Txiki 29 januari 2009 21:47

één van mijn dagelijkse bezigheden is... slaaaapen

Jazeker 29 januari 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3949950)
Zou eens willen bekijken of het mogelijk is om enkele dagen te werken, en de rest van de week te studeren. Er moeten ook boterhammetjes op de plank komen...

Best wel. Als ik zie wat voor exquise kazen en bieren je jezelf trakteert 's avonds ;-)

Jaani_Dushman 29 januari 2009 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3949956)
Best wel. Als ik zie wat voor exquise kazen en bieren je jezelf trakteert 's avonds ;-)

Iedereen heeft zo zijn zwakheden. ;-)

Txiki 29 januari 2009 21:49

Citaat:

Op zich is dat mogelijk... dat doe ik nu al anderhalf jaar. Maar dan moet je wel tevreden zijn met wat je vindt...

From_Vlaanderen 29 januari 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3949961)
Op zich is dat mogelijk... dat doe ik nu al anderhalf jaar. Maar dan moet je wel tevreden zijn met wat je vindt...

Gij werkt 's nachts in het weekeind. Dat zijn een van de betere zaken.
Edit: Als ge er tegen kunt.

berre 29 januari 2009 21:52

mijn dagelijkse bezigheid gedurende afgelopen anderhalf maand:

From_Vlaanderen 29 januari 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3949969)
mijn dagelijkse bezigheid gedurende afgelopen anderhalf maand:

Meendedanaofwa?

Txiki 29 januari 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3949966)
Gij werkt 's nachts in het weekeind. Dat zijn een van de betere zaken.
Edit: Als ge er tegen kunt.

Ergens is dat een kwestie van gewoonte. Maar het is inderdaad een van de betere zaken, net omdat heel weinig mensen dat willen doen. Zo snel gaan ze mij daar niet ontslaan, bijvoorbeeld. En, het loon is zo goed als dat van een normale werknemer die op weekdagen van negen tot vijf gaat werken.

Mijn weekends hangen er wel aan, maar goed, dat neem ik erbij. De rest van de week een zee van tijd om te studeren, te lanterfanten, het huishouden te doen...

Jazeker 29 januari 2009 21:56

Citaat:

Ik wil je niet ontmoedigen trouwens, al zal ik dat hier wel min of meer doen, maar studeren terwijl je werkt is toch wel echt zwaar. Ik denk niet dat je recht hebt op educatief verlof bij je werkgever (toch iets dat je wil in examenperiodes) als je niet een bepaald minimum % werkt en bovendien moet je dan zorgen dat je aanwezig bent als dat wordt nagekeken want anders kan je ook fluiten naar je extra verlof.

Nogmaals... doe wat je wil en ik wil je heus niet ontmoedigen, maar ik ben zelf naar een infodag geweest over bijstuderen en het beeld dat ik daar kreeg was er toch wel eentje van "misschien als ik eens een paar jaar geen leven wil hebben". Ik ben daar nogal gedesillusioneerd buiten gekomen. Ik heb toen beslist dat ik mijn diploma van 10 jaar terug sowieso heb en dat ik beter een boekenwinkel binnen stap voor wat goede boeken waaruit ik kan leren en aldus de dingen op eigen tempo te doen.

Jazeker 29 januari 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3949959)
Iedereen heeft zo zijn zwakheden. ;-)

Niet aantrekken. In mijn koelkast ligt nog een flinke spie Chimay kaas naar me te lonken. Ik denk dat die het lachen gaat vergaan morgen. ;-)

From_Vlaanderen 29 januari 2009 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3949974)
Ergens is dat een kwestie van gewoonte. Maar het is inderdaad een van de betere zaken, net omdat heel weinig mensen dat willen doen. Zo snel gaan ze mij daar niet ontslaan, bijvoorbeeld. En, het loon is zo goed als dat van een normale werknemer die op weekdagen van negen tot vijf gaat werken.

Mijn weekends hangen er wel aan, maar goed, dat neem ik erbij. De rest van de week een zee van tijd om te studeren, te lanterfanten, het huishouden te doen...

Je moet het willen doen. Kan best begrijpen dat mensen liever iets overdag werken, maar 's nachts betaalt veel beter(soms).

Ik dacht dat een nachtwerker bij de post 5 000 frank in de maand meer heeft, dan iemand die een late doet (2-10). Daarvoor moet je het dus niet doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be