Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Professor Kesseloot wil medische terugbetaling stoppen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11848)

Vicky 10 april 2004 18:39

Professor Kesseloot wil medische terugbetaling voor 85-plussers stopzetten, vrouwen zouden volgens hem maar vanaf hun veertigste mogen gaan werken en rokers krijgen geen prioriteit meer voor hartoperaties, indien het van hem zou afhangen.

Hoe is het mogelijk???

Mensen die hun hele leven lang gewerkt en afgedragen hebben, belastingen en sociale zekerheid betaald hebben, zouden op hun oude dag geen medische verzorging meer kunnen genieten, zonder dat ze daar zelf voor betalen???

Ik ben geschokt door deze uitlatingen. Iedereen heeft, tot aan zijn dood RECHT op medische verzorging.

De sociale zekerheid werd opgericht na de Tweede Wereldoorlog, en was in feite gemaakt voor ‘intern gebruik’. Mensen die om de één of andere reden uit de boot vielen, werkloos of ziek werden, konden dan genieten van deze steun, waar iedereen, ook zijzelf, voor betaalden.

Dat het systeem nu misbruikt wordt ligt aan de mentaliteitswijziging, het individualisme of egoïsme dat gestimuleerd wordt door de overheid. Heel wat mensen denken nu dat ‘recht hebben op steun’ meekomt als een soort ‘geboorterecht’. Zij willen niet werken en wegen zwaar door op het systeem. Mensen die het echt nodig hebben, zij die vanwege een stopzetting van een bedrijf, of ontslag om de één of andere reden deze steun nodig hebben om een periode te overbruggen, worden daardoor benadeeld.

Ook zieken kampen met hetzelfde probleem. Door de hoge sociale kosten die vanuit Vlaanderen naar Wallonië vloeien (omdat een chirurgische ingreep daar bv. drie maal meer kost dan in Vlaanderen) krijgen onze zieken minder terugbetaald op medicijnen en dokterskosten.

En dan is er nog het grote taboe. Juiste cijfers zijn in Vlaanderen niet te krijgen, maar in Nederland wel. In Nederland is men bezig aan een ‘remigratiepolitiek’. Tot nu toe lukte dat enkel als de ‘remigrant’ zijn uitkering verder betaald kreeg in zijn eigen land. Vooral Marokko en Turkije. Nu wil minister Verdonk van de VVD(liberalen) deze uitkeringen in het buitenland stopzetten. Wat een besparing zou betekenen van minstens 15 miljoen euro per jaar.
De eventuele ‘remigranten’ gaan hier niet mee akkoord, en plegen chantage op de Nederlandse regering. Want, zeggen ze, als we blijven hebben we niet alleen recht op onze maandelijkse steun, maar ook op kindergeld en woonsubsidie. En dat kost de regering dan 40 miljoen euro.
In 2003 ging 18 miljoen euro vanuit Nederland naar de remigranten.

Bij ons bestaat dit niet, maar bij ons blijven ze dan ook.

Het zou echter een interessante studie zijn om uit te rekenen, hoeveel werkloze migranten, vooral ook nieuwkomers onder de vorm van asielzoekers, huwelijkspartners uit de thuislanden, overjaarse studenten die hier aan dubieuze privé-scholen komen studeren, en familieleden die hier onder onder het mom van gezinshereniging kunnen naar hier komen, kosten. En welke financiële druk zij uitoefenen op ons sociaal systeem.
Een druk, die zo hoog is, dat onze ouderen geen recht meer krijgen op medische vergoeding!!!

Dilbert 10 april 2004 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Professor Kesseloot wil medische terugbetaling voor 85-plussers stopzetten,
...
Ik ben geschokt door deze uitlatingen. Iedereen heeft, tot aan zijn dood RECHT op medische verzorging.

Ahum. Kesseloot stelt alleen voor om heel dure medische ingrepen bij 85-plussers niet meer terug te betalen. Bvb. een pacemaker van 20000 Euro. Kwestie van prioriteiten en het vermijden dat het systeem van ziekteverzekering uit zijn voegen barst.

omaplop 10 april 2004 18:50

Hoeveel zal je nooit te weten komen!!!

Onze sociale zekerheid is failliet, wat de regering ook mag beweren;

Je moet eens met de mensen van de ziekenkas praten die aan het loket zitten, dan zal je pas beseffen hoe de niet-Belgen profiteren van ons systeem, en dan heb ik het niet alleen over de allochtonen, die we als dusdanig bestempelen, maar ook over de Nederlanders!!

Ze bezitten zgz niets maar wonen in kasten van villa's en hebben een boekhouder om dat "niets" te beheren.

We worden gemolken door mensen die niets bijgedragen hebben en zullen zelf tekort hebben!!

Blanke Strijder 10 april 2004 19:08

Is normaal dat de boel failliet gaat , alle vreemde oma's en opa's worden naar hier gebracht en gedumpt in serviceflats... hoeveel kost dat per stuk en de medische kosten niet meegerekend...
OCMW van de wereld spelen kan niet blijven duren , al die vuile ziektes bij vreemdelingen die ons handenvol geld kosten, de gehandicapte kinderen die ze verwekken door inteelt, afkloppen van hun wijven,... goed gedaan SP en Agalev :x

Mieke 79 10 april 2004 19:09

Ik ben geïnteresseerd.. Waarom zou ik maar van mijn 40e moeten gaan werken? :wink:

Blanke Strijder 10 april 2004 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik ben geïnteresseerd.. Waarom zou ik maar van mijn 40e moeten gaan werken? :wink:

Jij onderdaan van man zijn en luisteren , sinds jullie te veel vrijheid hebben gekregen is heel de wereld kapot :evil: vrouw zwak en geschapen om te baren en voor man te zorgen :!:

Sufragette 10 april 2004 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blanke Strijder
Is normaal dat de boel failliet gaat , alle vreemde oma's en opa's worden naar hier gebracht en gedumpt in serviceflats... hoeveel kost dat per stuk en de medische kosten niet meegerekend...
OCMW van de wereld spelen kan niet blijven duren , al die vuile ziektes bij vreemdelingen die ons handenvol geld kosten, de gehandicapte kinderen die ze verwekken door inteelt, afkloppen van hun wijven,... goed gedaan SP en Agalev :x

Allee vooruit, sinds zijn hartaandoeningen 'vuile' ziekten die door 'al die vreemdelingen' zijn meegekomen?
En sinds wanneer worden 'vreemde oma's en opa's' gedumpt in serviceflats?
Sinds wanneer zijn kinderen altijd en/of enkel gehandicapt door inteelt? En sinds wanneer is inteelt eigen aan 'al die vreemdelingen'?
En sinds wanneer zijn het enkel de 'vreemdelingen' die 'hun wijven' afkloppen?

En sinds wanneer ga jij deningrerend doen t.o.v. 'wijven'? Wij prefereren nog steeds het woord 'vrouw'.

solidarnosc 10 april 2004 19:45

Typisch om de vreemdelingen en de Walen er weer bij te betrekken van onze rechtse vrienden. Sociaal zijn ze wel hoor al blijft die solidariteit beperkt tot eigen volk (en dan nog)

Wat met de miljarden die de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders in de SZ hebben gepompt. Waar is dat geld naar toe? In de zakken van A. Frère & co! Maar die blijven buiten schot. Het is uiteraard altijd makkelijker naar boven te likken dan naar boven te trappen.

Philips Inc. 10 april 2004 21:48

Kan men alles in economische termen uitdrukken?

Dat vrouwen pas vanaf 40 zouden mogen gaan werken, is toch wel reinste onzin. Ik wist niet dat er nog mensen, laat staan proffen, waren die er zo een wereldbeeld op na hielden.

What next? Vrouwen tenminste 5 kinderen baren voor hun 30e?

The Paulus Experience 10 april 2004 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Dat lijkt toch zowat de bedoeling.
Ze er nog een hoop geld voor geven en meervoudig stemrecht.

Om het te stimuleren :?

Philips Inc. 10 april 2004 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Dat lijkt toch zowat de bedoeling.
Ze er nog een hoop geld voor geven en meervoudig stemrecht.

Om het te stimuleren :?

Uit welke hoek kwam dat ideetje alweer? :wink:

doornroosje 10 april 2004 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Professor Kesseloot wil medische terugbetaling voor 85-plussers stopzetten,
...

Ahum. Kesseloot stelt alleen voor om heel dure medische ingrepen bij 85-plussers niet meer terug te betalen. Bvb. een pacemaker van 20000 Euro. Kwestie van prioriteiten en het vermijden dat het systeem van ziekteverzekering uit zijn voegen barst.

Op mensenlevens staan geen prioriteiten.
moet men daarom professor geworden zijn!

Guderian 10 april 2004 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Typisch om de vreemdelingen en de Walen er weer bij te betrekken van onze rechtse vrienden. Sociaal zijn ze wel hoor al blijft die solidariteit beperkt tot eigen volk (en dan nog)

Uiteraard, solidariteit binnen het eigen volk. Wij zijn niet het OCMW voor alle sukkelaars in de ganse wereld. Solidariteit deint uit in kringen rond een persoon: gezin - familie - streekgenoot - volksgenoot - rasgenoot. Sociale zekerheid wordt vanuit subsidiaristisch oogpunt het best georganiseerd op het niveau van het volk.

Guderian 10 april 2004 23:13

Afijn, de oorspronkelijke posting van deze topic toont -nog maar eens- aan hoe asociaal het liberalisme wel is. Het liberalisme is de eerste en voornaamste oorzaak van de teloorgang en afbraak van echte sociale zekerheid.

Spetsnaz 10 april 2004 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Uiteraard, solidariteit binnen het eigen volk. Wij zijn niet het OCMW voor alle sukkelaars in de ganse wereld. Solidariteit deint uit in kringen rond een persoon: kerngezin - familie - streekgenoot - volksgenoot - rasgenoot. Sociale zekerheid wordt vanuit susidiaristisch oogpunt het best georganiseerd op het niveau van het volk.

is uw niet-Belgische buur dan geen streekgenoot ?

Guderian 10 april 2004 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:

Uiteraard, solidariteit binnen het eigen volk. Wij zijn niet het OCMW voor alle sukkelaars in de ganse wereld. Solidariteit deint uit in kringen rond een persoon: kerngezin - familie - streekgenoot - volksgenoot - rasgenoot. Sociale zekerheid wordt vanuit susidiaristisch oogpunt het best georganiseerd op het niveau van het volk.

Als het een Vlaming is wel, anders niet. Ik ben ook geen belg remember, men noemt mij enkel zo.

Spetsnaz 10 april 2004 23:18

Citaat:

Citaat:

Als het een Vlaming is wel, anders niet. Ik ben ook geen belg remember, men noemt mij enkel zo.

allez uw linkerbuur heeft geen recht op een pensioen, ziekteverzekering gewoon omdat hij niet van Vlaamse komaf is en uw rechterbuur wel ?
en gij noemt het liberalisme asociaal ?
uzelf al eens bezig gehoord ?

The Paulus Experience 10 april 2004 23:22

Citaat:

Citaat:

allez uw linkerbuur heeft geen recht op een pensioen, ziekteverzekering gewoon omdat hij niet van Vlaamse komaf is en uw rechterbuur wel ?

hmm.. waarschijnlijk gaan zijn pseudo-elitaire denkwijzen uw petje ook te boven.

Of bazelt hij maar wat.

Spetsnaz 10 april 2004 23:23

Citaat:

Citaat:

hmm.. waarschijnlijk gaan zijn pseudo-elitaire denkwijzen uw petje ook te boven.

Of bazelt hij maar wat.

wees maar zeker dat er ook voor kabouters in zijn wereldbeeld geen plaats is

The Paulus Experience 10 april 2004 23:25

Citaat:

Citaat:

Of bazelt hij maar wat.

wees maar zeker dat er ook voor kabouters in zijn wereldbeeld geen plaats is

:o en hij is er zelf eentje!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be