![]() |
Islamofobie
Als islamofobie bestaat, bestaat er dan ook christianofobie?
|
ben ik islamofoob als ik mohammed een dwaas noem?
als ik de zogenaamde profeet afbeeld? maakt het iets uit of ik dat doe als moslim, ex-moslim, niet-moslim? kan allah een kameel zijn? |
Citaat:
|
Allah is wss zo'n Ayatollah-achtige figuur maar dan met langere baard, strengere wenkbrouwen en een gigantisch zwaard.
|
Raar ding dat geloven in goden.
Rare mensen die dat doen ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...ienstvrijheid_
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Islamofobie is meer de projectie van enkele negatieve elementen of gebeurtenissen op iedere moslim of de islam als geheel. Zoals iemand met smetvrees in alles om zich heen besmettingsgevaar ziet. De angst is te groot voor het reele gevaar. |
Citaat:
Is dat wat je bedoelt? |
Islamfobie is voor mij een term die gebruikt wordt om iedere kritische bedenking over moslims in de keim te smoren, het is een manier die vroeger door de inquisitie werd gebruikt om te zorgen dat niemand hun visie en waarheden in vraag durfde stellen.
Zeggen dat het projectie is om enkele negatieve elementen of gebeurtenissen op iedere moslim te verhalen is opnieuw de mond snoeren; de meeste mensen zijn best in staat zelf over islam als ideologie en gelovigen als individu te oordelen, dat gepamper wat je wel of niet mag denken ben ik in ieder geval meer dan beu. Vlamingen zijn geen ongeletterde, achterlijke boeren en wat ze denken bepalen ze zelf, ook als het islam of moslims betreft.Daar kunnen gelovigen beter aan wennen, God is al eerder gestruikeld in Europa! |
er is scientology-fobie, getuige van Jehovfobie, atheïstenfobie, amerikanenfobie, jodenfobie, protestantenfobie, katholiekenfobie etc.. ad nausaeum.. Misschien hebben de "grotere religies" er wel het meeste last van met meer dan anderhalvmiljard aanhangers heb je allicht een grotere kans dat er leden wat buiten de schreef lopen
(van het algemeen aanvaardbare). Allah = God =Jahweh = een bord vliegende spaghetti. Op Al jazeera zei een intelligent journalist dat moslims het over alles oneens zijn behalve ovber de 5 pijlers van hun geloof. Ik heb absoluut geen moeite met die vijf pijlers, ze zijn niet allemaal per se aan mij besteed zelfs bij het fundament van het homarislme/hilelisme stel ik me vragen & dat is al een zeer ver doorgedreven vereenvoudiging van "religie" als moreel fundament. Het wezenlijk vinden van een common ground zou allicht de interreligieuze spanningen kunnen opheffen zoals een definitie van religie als een queeste naar spirituele invulling en moreel/ethische grondslagen van de mens als uniek wezen. De voortdurende queeste naar middelen om elkaar te beledigen en te bestrijden is in ieder geval minder produktief. |
Citaat:
de rationele stap naar "de andere" is moeilijk te maken - maar paradoxaal genoeg noodzakelijk; anders zou inteelt een zeer succesvolle manier van voortplanting zijn. |
Citaat:
|
Nou; ik vond de koran toch wel een boek wat vooral over 'eigen volk eerst' ging!
|
Citaat:
|
Citaat:
Er wordt gevraagd of islamofobie bestaat, als je een beetje het publieke debat volgt kun je dat moeilijk ontkennen. Ik snoer niemand de mond door dat vast te stellen. |
Citaat:
& de bijbel & Hubbard's werkje & de getuigen van Jehova & de vliegende spaghetti aanbidders enz.. het ikke en de rest kan stikke is de allereerste basisideologie (het opvoeden van kinderen is in de eerste plaats gericht op het "delen met de broertjes en zusjes"). Maar om op de koran /Moslims terug te komen : ze hebben wel een primeur om het inschrijven van respect en verdraagzaamheid tegenover de "andere godsdiensten van het boek". In het oud-testament worden de inwoners van Kanaän gewoon als een hindernis gezien die uit de weg geruimd mag (nee : moet) worden. Ik ga nu niet beginnen zeuren over de historische culturele verdiensten van de moslims en hun bijdrage aan onze huidige cultuur. Het zou al mooi zijn indien steeds meer mensen inzien dat veranderingen nu eenmaal een eigenschap zijn van de samenleving en dat die best in een sfeer van open dialoog plaatsvinden ipv. in een sfeer van haat en open oorlog. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be