![]() |
De titel is duidelijk.
|
Citaat:
|
De B.U.B. laat aan elk van haar leden over om hierover een persoonlijk standpunt in te nemen. Voor de rest staat in onze statuten dat de partij geen ethische standpunten inneemt. Dit is een ethisch standpunt.
|
De BUB is een één-thema clubje voor gefrustreerden. Zegt veel over hun inhoud, of beter het gebrek daar aan...
|
Citaat:
|
duidelijk geen mening hierover he
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vivant heeft eveneens geen (partij)standpunt i.v.m. abortus, gaan we nu met zijn allen ook lachen met Vivant?
Dit is al lang geen (politiek/verkiezings)thema meer en ik zou dan ook niet weten waarom elke partij hierover een standpunt zou dienen in te nemen, kan iemand mij dat uitleggen? |
Citaat:
Vivant is ook zo'n één-onderwerppartijtje: de BTW, voor de rest is het zoeken naar standpunten over andere maatschappelijke problemen en uitdagingen. |
Citaat:
daarin ben je verkeerd, alle punten waar VIVANT zogezegd geen mening over heeft zou zij laten beslissen door het BROV. |
Zever in pakskes. Vivant heeft een duidelijke visie op onze economie en is een voorstander van het BROV om de bevolking zelfstandig te laten beslissen over ethische kwesties en dergelijke, ik zou dus absoluut niet weten waarom Vivant als partij dus over bijvoorbeeld abortus een standpunt zou dienen in te nemen. Ik begrijp zelfs hoegenaamd niet dat er vandaag de dag nog een politieke partij is die een standpunt dient in te nemen over abortus.
|
Volledig akkoord met Dies.
Tenslotte, neutraal zijn op vlak van ethische kwesties is ook een standpunt, net zoals Zwitserland een neutrale internationale politiek voert. |
Citaat:
|
Citaat:
En lap seg, volgens Jan's citerium is zelfs de VLD geen 'echte' politieke partij, want ook op de website van de VLD vind ik geen standpunt terug in verband met abortus. |
Citaat:
Nuja, voor mij draait het niet over abortus, maar ook over euthanasie en andere ethische kwesties; Trouwens nog een opmerking: Ethiek is een zeer ruim woord. Wat ziet de BUB als ethiek? Je hebt bv ook economische ethische punten ( noord-zuid tegenstelling bv ). Je kan ook het migrantenstemrecht al een ethisch punt bekijken en daar had de BUB dan wel weer een mening over... De BUB blaast warm en koud tegelijk. |
Citaat:
In de jaren tachtig stemde de toenmalige PVV de volgende resolutie: Citaat:
|
De toenmalige PVV inderdaad, voor de politiek van vandaag is het absoluut niet van belang om daar een standpunt over in te nemen.
|
Citaat:
De Blubberclub daarentegen doet helemaal geen uitspraak: ze durven geen standpunt voor of tegen in te nemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be