Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Wat denkt de BUB over abortus? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11855)

Groot Bakkes 10 april 2004 22:46

De titel is duidelijk.

Philips Inc. 10 april 2004 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
De titel is duidelijk.

Antwoord: www.vlaamsblok.be

Hans1 10 april 2004 23:32

De B.U.B. laat aan elk van haar leden over om hierover een persoonlijk standpunt in te nemen. Voor de rest staat in onze statuten dat de partij geen ethische standpunten inneemt. Dit is een ethisch standpunt.

Guderian 10 april 2004 23:39

De BUB is een één-thema clubje voor gefrustreerden. Zegt veel over hun inhoud, of beter het gebrek daar aan...

Jan van den Berghe 10 april 2004 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De B.U.B. laat aan elk van haar leden over om hierover een persoonlijk standpunt in te nemen. Voor de rest staat in onze statuten dat de partij geen ethische standpunten inneemt. Dit is een ethisch standpunt.

M.a.w. jullie hebben daar geen mening over. Alles draait rond het unitarisme van de Belgische staat. Of hoe de Blubberclub een één-onderwerpsplantje is in de broeikas van Hans I de Grote.

gorik. 11 april 2004 09:10

duidelijk geen mening hierover he

Luddo 11 april 2004 09:22

Citaat:

Het al of niet voortbestaan van de Belgische staat is voor mij een ethische kwestie!

Thomas Hx 11 april 2004 10:43

Citaat:

Wat voor zever is dat nu weer. Ik weet dat het voor een centrumpartij moeilijk is om ethische standpunten in te nemen. Maar dan nog :!: Een goede centrumpartij vindt de middenweg, dit is het toppunt van zwakheid!

Seba 11 april 2004 11:28

Citaat:

De B.U.B. laat aan elk van haar leden over om hierover een persoonlijk standpunt in te nemen

:lol: :lol: :lol: :lol:

Dies 11 april 2004 12:06

Vivant heeft eveneens geen (partij)standpunt i.v.m. abortus, gaan we nu met zijn allen ook lachen met Vivant?

Dit is al lang geen (politiek/verkiezings)thema meer en ik zou dan ook niet weten waarom elke partij hierover een standpunt zou dienen in te nemen, kan iemand mij dat uitleggen?

Jan van den Berghe 11 april 2004 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Vivant heeft eveneens geen (partij)standpunt i.v.m. abortus, gaan we nu met zijn allen ook lachen met Vivant?

Ja.

Vivant is ook zo'n één-onderwerppartijtje: de BTW, voor de rest is het zoeken naar standpunten over andere maatschappelijke problemen en uitdagingen.

Thomas Hx 11 april 2004 13:00

Citaat:

Dit is al lang geen (politiek/verkiezings)thema meer en ik zou dan ook niet weten waarom elke partij hierover een standpunt zou dienen in te nemen, kan iemand mij dat uitleggen?

Dies,

daarin ben je verkeerd, alle punten waar VIVANT zogezegd geen mening over heeft zou zij laten beslissen door het BROV.

Dies 11 april 2004 13:01

Zever in pakskes. Vivant heeft een duidelijke visie op onze economie en is een voorstander van het BROV om de bevolking zelfstandig te laten beslissen over ethische kwesties en dergelijke, ik zou dus absoluut niet weten waarom Vivant als partij dus over bijvoorbeeld abortus een standpunt zou dienen in te nemen. Ik begrijp zelfs hoegenaamd niet dat er vandaag de dag nog een politieke partij is die een standpunt dient in te nemen over abortus.

Hans1 11 april 2004 13:02

Volledig akkoord met Dies.

Tenslotte, neutraal zijn op vlak van ethische kwesties is ook een standpunt, net zoals Zwitserland een neutrale internationale politiek voert.

Thomas Hx 11 april 2004 13:04

Citaat:

Volledig akkoord met Dies.

Tenslotte, neutraal zijn op vlak van ethische kwesties is ook een standpunt, net zoals Zwitserland een neutrale internationale politiek voert.

Geef gewoon dat anders u partijtje uit mekaar zou vallen. :lol:

Dies 11 april 2004 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
daarin ben je verkeerd, alle punten waar VIVANT zogezegd geen mening over heeft zou zij laten beslissen door het BROV.

Dat klopt, dat sluit mijn stelling echter helemaal niet uit. Als partij heeft Vivant namelijk geen mening over abortus.

En lap seg, volgens Jan's citerium is zelfs de VLD geen 'echte' politieke partij, want ook op de website van de VLD vind ik geen standpunt terug in verband met abortus.

Thomas Hx 11 april 2004 13:12

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Dat klopt, dat sluit mijn stelling echter helemaal niet uit. Als partij heeft Vivant namelijk geen mening over abortus.

En lap seg, volgens Jan's citerium is zelfs de VLD geen 'echte' politieke partij, want ook op de website van de VLD vind ik geen standpunt terug in verband met abortus.

Vraag dan eens aan de Gucht wat hij er van vind, ik denk wel dat hij voor is 8)

Nuja, voor mij draait het niet over abortus, maar ook over euthanasie en andere ethische kwesties;

Trouwens nog een opmerking: Ethiek is een zeer ruim woord. Wat ziet de BUB als ethiek? Je hebt bv ook economische ethische punten ( noord-zuid tegenstelling bv ). Je kan ook het migrantenstemrecht al een ethisch punt bekijken en daar had de BUB dan wel weer een mening over...

De BUB blaast warm en koud tegelijk.

Jan van den Berghe 11 april 2004 13:16

Citaat:

De VDL heeft weldegelijk een standpunt over abortus. Misschien vindt u het niet op hun webstek, maar dat betekent niet dat ze geen mening hebben!

In de jaren tachtig stemde de toenmalige PVV de volgende resolutie:

Citaat:

"De PVV stelt voor: onmiddellijke legalisering van de abortus op medische indicaties (...) en wanneer de zwangerschap het gevolg is van bloedschande of verkrachting.

Dies 11 april 2004 13:21

De toenmalige PVV inderdaad, voor de politiek van vandaag is het absoluut niet van belang om daar een standpunt over in te nemen.

Jan van den Berghe 11 april 2004 13:22

Citaat:

De toenmalige PVV inderdaad, voor de politiek van vandaag is het absoluut niet van belang om daar een standpunt over in te nemen.

Inderdaad, abortus is er gekomen en de VLD maakt geen aanstalten om de bestaande wet te veranderen. M.a.w. ze vinden de huidige liberale wetgeving die abortus toelaat prima.

De Blubberclub daarentegen doet helemaal geen uitspraak: ze durven geen standpunt voor of tegen in te nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be