Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Quotes wijzigen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118557)

Fallen Angel 2 februari 2009 13:01

Quotes wijzigen

Ik heb al enkele keren gezien dat mensen quotes van andere mensen aanpassen of zelfs zodanig bewerken dat het standpunt van de gequote persoon verkeerdelijk wordt weergegeven.

Een voorbeeld dat mij overkomen is:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=824

Mijn vraag aan de moderatie is of dit toegestaan is op dit forum?

Met vriendelijke groet.

Kim 2 februari 2009 13:23

Je ziet toch duidelijk wat er werd aangepast? Ander kleurtje, vet?

Txiki 2 februari 2009 16:51

Wat is nu eigenlijk het probleem?

duveltje382 2 februari 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3956283)
Wat is nu eigenlijk het probleem?

idd ik versta het ook niet

Fallen Angel 2 februari 2009 18:30

Dit is wat ik bedoel:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3956292)
idd ik versta het wel

artisjok 2 februari 2009 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3955851)
Je ziet toch duidelijk wat er werd aangepast? Ander kleurtje, vet?

Hoe weet jij dat het ander kleurtje, vet, bedoeld is om aan te tonen dat de quote gewijzigd werd?
Iedereen kan toch in zijn eigen bericht kleurtjes en vet gebruiken om iets te accentueren.

Txiki 2 februari 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3956477)
Dit is wat ik bedoel:

Ha, ok. Dat is niet correct. Behalve in K&K als we aan het zeveren zijn.

Bobke 2 februari 2009 20:33

We kunnen dat moeilijk correct noemen..
Maar iedereen kan natuurlijk de originele post controleren.

E. Gidius 2 februari 2009 20:50

Ik vind dit not done. Posters die zich dat permitteren, eigenen zich iets toe wat niet van hen is. Als ze hun vervalsing zelfs na vriendelijke vraag niet willen verwijderen, zijn ze voor mij als mens geklasseerd: geen respect voor de persoon van hun discussiepartner.

De vervalste quote kan altijd buiten zijn context misbruikt worden.

En als een quote een klein beetje en/of duidelijk vervalsen, mag, waarom zou een compleet gefingeerd bericht onder iemands naam dan niet kunnen?

Als het forumreglement vervalsing van quotes momenteel niet verhindert, wordt het hoog tijd dat er een regel in opgenomen wordt die dat wel doet.

Txiki 2 februari 2009 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 3956649)
Als het forumreglement vervalsing van quotes momenteel niet verhindert, wordt het hoog tijd dat er een regel in opgenomen wordt die dat wel doet.

Zijn "we" dan echt niet meer in staat om zelfs dit spel eerlijk te spelen dat er weer ingegrepen moet worden?

E. Gidius 2 februari 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3956749)
Zijn "we" dan echt niet meer in staat om zelfs dit spel eerlijk te spelen dat er weer ingegrepen moet worden?

Blijkbaar niet. Er zijn voorbeelden genoeg op dit forum.

Ik ben dus vragende partij voor een toevoeging aan het forumreglement.

HAMC 2 februari 2009 21:54

Ja, we hebben veel meer regels nodig!

de mensen 2 februari 2009 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3956773)

Te veel forumdeelnemers beginnen zich god de vader te vinden... ;-)

Kim 2 februari 2009 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3956579)
Hoe weet jij dat het ander kleurtje, vet, bedoeld is om aan te tonen dat de quote gewijzigd werd?
Iedereen kan toch in zijn eigen bericht kleurtjes en vet gebruiken om iets te accentueren.

Het is gewoon overduidelijk in dit geval...

Txiki 3 februari 2009 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 3956753)
Blijkbaar niet. Er zijn voorbeelden genoeg op dit forum.

Ik ben dus vragende partij voor een toevoeging aan het forumreglement.

Ik niet. Quotes wijzigen is niet correct, maar, je kan toch altijd je originele post er terug bij halen om aan te tonen dat de andere je woorden gewijzigd heeft.

Het is altijd hetzelfde: in plaats van zélf op te komen voor iets, moet het weer van bovenaf geregeld en opgelegd worden. Nochtans is het in dit geval absoluut niet moeilijk om aan te tonen waar iemand een fout begaan heeft.

Mensen moeten leren zichzelf te verdedigen in plaats van altijd de moderatie erbij te sleuren.

E. Gidius 3 februari 2009 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3957160)
Ik niet. Quotes wijzigen is niet correct, maar, je kan toch altijd je originele post er terug bij halen om aan te tonen dat de andere je woorden gewijzigd heeft.

Het is altijd hetzelfde: in plaats van zélf op te komen voor iets, moet het weer van bovenaf geregeld en opgelegd worden. Nochtans is het in dit geval absoluut niet moeilijk om aan te tonen waar iemand een fout begaan heeft.

Mensen moeten leren zichzelf te verdedigen in plaats van altijd de moderatie erbij te sleuren.

Txiki, dat is allemaal juist, maar de vervalste quote blijft tot in de eeuwigheid staan. Bijvoorbeeld bruikbaar voor misbruik buiten de context van het forum.

Dat kan niet.

abou Anis 3 februari 2009 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3956773)

Mijn vrouw vindt alvast van niet hoor.

De_Laatste_Belg 3 februari 2009 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3957160)

Een fout ? Fouten maken we allemaal. (en ik misschien nog de meeste). Ik twijfel toch of 't hier over een ingeslopen 'formattering' fout gaat. Poster zou dat gezien hebben na 't posten en recht gezet. Ik vermoed hier kwaad opzet en het motief is te zoeken in de 'quotes draad'.

Nu ja, dat is een beschuldigend vingertje van mij. Maar ik kan dat niet hard maken. Niemand kan dat hard maken. Iets schrijven binnen de quote markeringen kan je snel overkomen. Zulke vergissingen zijn door het php systeem niet uit te sluiten.

Een nieuwe forum regel zou er dus uitzien als: Elke vergissing wordt bestraft met 3 punten. Onzin, als je 't mij vraagt.

Toch begrijp ik het standpunt van de openingsposter. En ik ga voluit mee in het ernstig nemen van deze vervalsing. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een moderator de ernst van deze vermeende vervalsing niet inziet. Er is zijn geen regels nodig om een specifiek geval als dit te verwijderen zonder daar een bestraffing aan te koppelen. Voor het verwijderen van iets als dit moet je wel de moderatie erbij sleuren. Zij hebben zich ertoe gebonden om te modereren, en ik denk niet dat dit zich beperkt tot het doen naleven van de forum-regels.

E. Gidius 3 februari 2009 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3957336)
Voor het verwijderen van iets als dit moet je wel de moderatie erbij sleuren. Zij hebben zich ertoe gebonden om te modereren, en ik denk niet dat dit zich beperkt tot het doen naleven van de forum-regels.

Ik meen dit al enkele keren aan de moderatie gevraagd te hebben, zonder resultaat evenwel.

Txiki 3 februari 2009 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3957336)
Toch begrijp ik het standpunt van de openingsposter. En ik ga voluit mee in het ernstig nemen van deze vervalsing. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een moderator de ernst van deze vermeende vervalsing niet inziet. Er is zijn geen regels nodig om een specifiek geval als dit te verwijderen zonder daar een bestraffing aan te koppelen. Voor het verwijderen van iets als dit moet je wel de moderatie erbij sleuren. Zij hebben zich ertoe gebonden om te modereren, en ik denk niet dat dit zich beperkt tot het doen naleven van de forum-regels.

Ik begrijp dat standpunt ook. Het is immers terecht. Maar ik wil daarvoor niet nóg een extra regel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be