![]() |
Kinderen kopen : slecht voor het milieu !
Elk wettelijk of natuurlijk kind
vergroot uw ecologische footprint. Wie 't eind wil voorkomen werkt met condomen. Zo wordt de mammoet weer onze vrind. Stop met kindjes kopen ! |
Bierviltjeswijsheden
Zonder conflict... is de mens bepikt, Het einde als beeld, is iets wat hem nooit verveelt. Al poept ge met condoom, het leven blijft genen droom. ...Daar is niet aan te doen, dus leven we voor de poen. Dus wat komt ge nu vertellen? Ze zullen den exterminator toch wel bellen! Wees kalm...en drink ne palm. Geniet van 't vuurwerk en hou u warm. |
Citaat:
alleen nog in een stevig capoot gedaan dus met dat kindergejank en als 't aan u ligt ... alleman aan den drank ! |
In dit verband heb ik op "economie" een voorbeeldje geplaatst wat het betekend om 0,8 % jaarlijkse bevolkingstoename na te streven.
http://forum.politics.be/showthread....74#post3990574 De vraag is: als de bevolking met 0,8% per jaar toeneemt, na hoeveel jaar is ze verdubbeld? Om nooit te vergeten ;-) www.democratie.nu Paul |
Citaat:
En nu mijn redenatie: Stel dat we doen aan bevolkingskrimp, wat gebeurd er dan? Mijn voorspelling: Krimp in Europa, groei in een groot deel van de rest van de wereld. Gevolg: Nog steeds bevolkingsgroei in de wereld maar met nare gevolgen voor Europa zoals het niet meer kunnen betalen van de pensioenen(minder betalen voor meer) en inzakking van de economie(moet wel met minder mensen) met een constante recessie(voor wie denkt dat het nu al erg is). Instorten van de huizenmarkt(wie wil er nog huizen maken als er toch minder mensen zijn?) dus de bouwsector gaat ook op z'n gat. De Europese invloed in de wereld neemt nog harder af dan het al doet(met minder mensen) en onze "universele waarden" zullen sterk aan kracht inboeten. Verkrotting van de steden door leegstand dus toename van criminaliteit(klassiek causaal verband). Sommige dorpen zullen leegbloeden en daardoor zal de algemene welvaart daar achteruit gaan. Dit zijn de dingen die ik in een minuutje of 10 bij elkaar heb kunnen verzinnen en opschrijven. Maar besef wel dat er nog vele effecten zijn die ik nog niet heb genoemd hier. Voor mensen die zeggen dat we minder kinderen moeten krijgen zeg ik: "Be careful what you wish for, it might come true". |
Citaat:
Paul |
Citaat:
|
Citaat:
Maar we kunnen wel een beetje in de toekomst kijken. Japan zal de eerste industriele natie zijn waar de bevolkingsdaling zich werkelijk inzet (is al ingezet). Als alles loopt zoals nu dan zal de bevolking in 2050 met 20% gedaald zijn. Wat zeggen nu sommige economen daar? Dat is prima, nu kunnen we volop gaan voor automatisering en productiviteitsstijging zonder de sociale bekommernis van daardoor nog meer werlozen te veroorzaken. We hebben naast de deur de grootste markt ter wereld (China), dus dat komt in de valies. Bijkomend voordeel is minder volk per vierkante kilometer, goedkoper wonen, meer natuur, enz.. Er zijn natuurlijk de GROEI verslaafden die niet anders kunnen denken maar er zijn toch afwijkende meningen. Gelukkig maar. Natuurlijk is Japan nie tzomaar vergelijkbaar met ons hier in Europa maar we kunnen altijd proberen iets te leren http://www.oeaw.ac.at/vid/download/GreyDragon.pdf Paul |
Of ge leert ze van jongs af tegoed omgaan met het milieu?
Kinderen is het zaligste dat een mens kan overkomen man ;) |
Citaat:
Paul |
Citaat:
Maar die wetenschappelijke kwieten hebben het gemeten met hun gepatenteerde passer en hun groene gradenboog ... |
Citaat:
Toch een vraag : neemt de Belgische bevolking effectief toe met 0,8% of is dat gewoon een voorbeeld ? |
Citaat:
21.488 25.333 24.329 46.311 46.119 40.577 49.431 65.530 73.152 82.332 Als praktisch voorbeeldje: de gemeente Brasschaat is ong 40000 inwoners. Paul |
Citaat:
|
Citaat:
www.democratie.nu Paul |
Citaat:
|
De doorsnee Burger is een idioot, een kuddedier. Zie maar naar de resultaten van alle verziekingen sinds deze opgesteld zijn voor elke belastingsbetaler.
|
[quote=Daimanta;3990715]
Citaat:
2) Nare gevolgen kunnen bv opgelost worden door immigratie, en Europa kan meer geld geven aan het UNFPA om elders ook het geboortecijfer te reduceren door family planning. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be