![]() |
Gratis ontmoetingsruimtes?
Moet het gemeenschapsleven op niet-sectaire, niet-factische, niet -verzuilde, niet -partijgebonden, niet -religieuze basis opgekrikt worden door het inrichten, per deelgemeente, van gratis ontmoetingsruimtes?
|
Cafes zijn dat al ?
|
Er zijn weliswaar veel ontmoetingsruimtes, maar die zijn op consumptie ingesteld.
|
je hebt toch veel van die parochiezaaltjes die gratis bijeenkomstjes hebben over vanalles en nog wat, gratis wandelclubs, zaaltjes waar je kan komen kaarten of bingo spelen zonder verplichte consumptie enz enz
|
Citaat:
|
Het zou toch logisch zijn, als we ergens konden samenkomen, zonder geld te moeten uitgeven? Vooral in deze tijden van crisis?
|
Citaat:
Kortom, de wereknde mens kan dit via de belastingen dus weer betalen ? Dat is niet slim in tijden van crisis. |
Voor 1.30 euro heb je bij ons in het dorp een pint. Daar kan je niet voor suggelen he.
|
Hmmm. Okee, maar dan ook Gratis Ivoren Torens voor de knipps van deze tijd !
|
Buurthuis "Het pleintje" St Rochusstraat, Deurne
Het Esperantohuis Frankrijklei Antwerpen .... |
en wa gade dan in die ruimte doen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
't Is wel straf hé, we hebben een samenleving, zogezegd, maar geen plaatsten waar we, zonder bijhorend prijsplaatje, bijeen kunnen komen.
Dat zegt alles over de maakbaarheid van de geschiedenis: ze is volledig mismaakt. |
Ik zei nog wel: niet-verzuild, niet-sectair, niet-religieus, en dan komen ze hiet af met...PAROCHIE-zaaltjes...
|
Citaat:
En er is maar één zo'n gratis ontmoetingsruimte in héél West-Vlaanderen... |
Citaat:
Ik ben trouwens nog even héél kort vrijwilliger geweest in een OCMW ontmoetingsruimte. Is uiteindelijk gesloten wegens... jawel... te weinig bezoekers. |
Citaat:
Lijkt me allemaal zeer goedkoop, hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be