Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gratis ontmoetingsruimtes? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118634)

eno2 4 februari 2009 11:03

Gratis ontmoetingsruimtes?

Moet het gemeenschapsleven op niet-sectaire, niet-factische, niet -verzuilde, niet -partijgebonden, niet -religieuze basis opgekrikt worden door het inrichten, per deelgemeente, van gratis ontmoetingsruimtes?

Tavek 4 februari 2009 11:11

Cafes zijn dat al ?

eno2 4 februari 2009 11:14

Er zijn weliswaar veel ontmoetingsruimtes, maar die zijn op consumptie ingesteld.

bentje 4 februari 2009 11:24

je hebt toch veel van die parochiezaaltjes die gratis bijeenkomstjes hebben over vanalles en nog wat, gratis wandelclubs, zaaltjes waar je kan komen kaarten of bingo spelen zonder verplichte consumptie enz enz

Tavek 4 februari 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3959589)
Er zijn weliswaar veel ontmoetingsruimtes, maar die zijn op consumptie ingesteld.

Helaas is dat net wat de overgrote meerderheid van de mensen willen, dus ik zie het probleem niet.

eno2 4 februari 2009 11:32

Het zou toch logisch zijn, als we ergens konden samenkomen, zonder geld te moeten uitgeven? Vooral in deze tijden van crisis?

Tavek 4 februari 2009 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3959620)
Het zou toch logisch zijn, als we ergens konden samenkomen, zonder geld te moeten uitgeven? Vooral in deze tijden van crisis?

Net daarom wil je geen "gratis" ontmoetingsplaatsen die meer zijn als een paar bankjes op het kerkplein. Een ruimte moet verwarmd, gepoetst en verzekerd worden. En vergeet niet de regelmatige reparaties.

Kortom, de wereknde mens kan dit via de belastingen dus weer betalen ? Dat is niet slim in tijden van crisis.

Tavek 4 februari 2009 11:37

Voor 1.30 euro heb je bij ons in het dorp een pint. Daar kan je niet voor suggelen he.

Knipp 4 februari 2009 12:52

Hmmm. Okee, maar dan ook Gratis Ivoren Torens voor de knipps van deze tijd !

roger verhiest 4 februari 2009 14:24

Buurthuis "Het pleintje" St Rochusstraat, Deurne
Het Esperantohuis Frankrijklei Antwerpen
....

Duvelke 4 februari 2009 15:41

en wa gade dan in die ruimte doen?

Savatage 4 februari 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3960182)
en wa gade dan in die ruimte doen?

Elkaar ontmoeten veronderstel ik.

Nynorsk 4 februari 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3959620)

uw huis, bijvoorbeeld.

eno2 4 februari 2009 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3960210)
uw huis, bijvoorbeeld.

Een gratis lunch bestaat niet.

eno2 4 februari 2009 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3960018)
Buurthuis "Het pleintje" St Rochusstraat, Deurne
Het Esperantohuis Frankrijklei Antwerpen
....

Het politiekantoor van Bommerskonte.

eno2 4 februari 2009 18:03

't Is wel straf hé, we hebben een samenleving, zogezegd, maar geen plaatsten waar we, zonder bijhorend prijsplaatje, bijeen kunnen komen.

Dat zegt alles over de maakbaarheid van de geschiedenis: ze is volledig mismaakt.

eno2 4 februari 2009 18:05

Ik zei nog wel: niet-verzuild, niet-sectair, niet-religieus, en dan komen ze hiet af met...PAROCHIE-zaaltjes...

eno2 4 februari 2009 18:40

Citaat:

Gratis ontmoetingsruimtes?
Gratis ontmoetingsruimtes zijn ook niet alles. Ik had er een in "Kerklommer", van het OCMW. En toen vloog ik er buiten, omdat ik een kruimel had laten vallen op de PC-tafel.

En er is maar één zo'n gratis ontmoetingsruimte in héél West-Vlaanderen...

Nynorsk 4 februari 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3960445)

en een gratis ontmoetingsruimte wel?

Ik ben trouwens nog even héél kort vrijwilliger geweest in een OCMW ontmoetingsruimte. Is uiteindelijk gesloten wegens... jawel... te weinig bezoekers.

Nynorsk 4 februari 2009 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3960445)

Ik zie trouwens niet goed wat de kost daar van is. Ok, de stoel waarop de bezoeker zit zal iets sneller verslijten. De vloer waarop ie gelopen heeft ook. Je zal ietskes meer water verbruiken voor 't wc, maar als je de volgende keer bij iemand anders gaat pissen, heb je dat al terug.
Lijkt me allemaal zeer goedkoop, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be