Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Eigen Organen Eerst! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118688)

luc broes 5 februari 2009 09:39

Eigen Organen Eerst!

Vandaag op het nieuws:

Patrik Vankrunkelsven, lid van VLD een democratische politiek correcte partij, vindt het ongehoord dat 10% van de beschikbare organen voor transplantatie geschonken worden aan buitenlanders.
En dat terwijl nog heel wat mensen van het Eigen Belgische Volk wachten op een orgaan! Een schande is dat.

Is dat nu een vorm van Eigen Volk Eerst?

Of is het, God spaar me daarvan, nòg erger?
Want er gaan maar 10% van de organen naar vreemdelingen, wat toch niet zoveel is!
Trekt dat dan niet meer om Eigen Volk Alleen?

Ik weet het niet, ik kan alleen maar vragen stellen.

Wie heeft het juisteantwoord?

abou Anis 5 februari 2009 10:13

Die ex-VU'ers toch :roll:

Steben 5 februari 2009 10:44

Die organen gaan dan nog vooral naar Nederlanders. Krunkel is dus ook al een ollanderhater...

Alsof een 10% voor Noord-Afrikanen of Turken of zo ook een dergelijk hetze zou veroorzaken (bij de belgofederale hegemonie)...:roll:

1207 5 februari 2009 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3961101)

elke orgaan wordt eerst getest voor belgische patienten. indien belgen niet geschikt zijn (niet het juiste orgaan om maar iets te zeggen) kijtk men naar buitenlanders.
anders moet je het orgaan weggooien en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Krunkelsven heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat hollanders schijnheilig zijn.
eigen donorwet lukt niet om allerlei ethische en bijbelredenen maar als die bijbelgekken een nier nodig hebben zitten ze direct in A'pen.
dit klopt natuurlijk niet

Struik500 5 februari 2009 10:59

Citaat:

Vandaag op het nieuws:

Patrik Vankrunkelsven, lid van VLD een democratische politiek correcte partij, vindt het ongehoord dat 10% van de beschikbare organen voor transplantatie geschonken worden aan buitenlanders.
En dat terwijl nog heel wat mensen van het Eigen Belgische Volk wachten op een orgaan! Een schande is dat.

Want er gaan maar 10% van de organen naar vreemdelingen, wat toch niet zoveel is!

Is dit een grap?

Steben 5 februari 2009 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 3961195)
Krunkelsven heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat hollanders schijnheilig zijn.
eigen donorwet lukt niet om allerlei ethische en bijbelredenen maar als die bijbelgekken een nier nodig hebben zitten ze direct in A'pen.
dit klopt natuurlijk niet

Tja, zeg, net zoals abortus en drugs lange tijd de belgoflamingo schijnheiligheid is/was... :roll:

brother paul 5 februari 2009 11:50

Dan spreekt krunkel nog niet van die uitprocederende asielzoekers die ondertussen recht hebben op medische zorgen, en een nieuwe nier krijgen bvb

Henri1 5 februari 2009 13:11

Citaat:

Vandaag op het nieuws:

Wat moeten ze anders met organen waar ze geen bruikbare patient voor hebben ?
Vilbeluik bellen ?

globalmedia 5 februari 2009 14:06

Citaat:

Vandaag op het nieuws:

dit land draait door :lol:

barfo 5 februari 2009 14:10

rijke italianen betalen grof geld onder tafel voor "bijna gratis" gedoneerde eicellen van kansarme belgen in UZ brussel (dit verhaal komt niet van 1 willekeurige werkneemster, maar van verschillende, over dezelfde paar dokters die zo hun zwarte kas spekken)

Henri1 5 februari 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barfo (Bericht 3961624)
rijke italianen betalen grof geld onder tafel voor "bijna gratis" gedoneerde eicellen van kansarme belgen in UZ brussel (dit verhaal komt niet van 1 willekeurige werkneemster, maar van verschillende, over dezelfde paar dokters die zo hun zwarte kas spekken)

Heb je ook een serieuze bron ?

barfo 5 februari 2009 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3961693)
Heb je ook een serieuze bron ?

vershillende medewerkers van de "schuldige" dokters, is bron genoeg voor mij

Pieke 5 februari 2009 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barfo (Bericht 3961624)

kansarme belgen, of studentes van de VUB ?

Henri1 5 februari 2009 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barfo (Bericht 3961759)
vershillende medewerkers van de "schuldige" dokters, is bron genoeg voor mij

En het is bewezen dat die "verschillende" medewerkers van die "schuldige" dokters de waarheid spreken?

Dan heb je een punt, anders niet.

barfo 5 februari 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3961771)
kansarme belgen, of studentes van de VUB ?

de meest marginale mensen komt ge daar tegen voor donatie

Savatage 5 februari 2009 15:42

Orgaanhandel zou geliberaliseerd moeten worden.

Félicien Bwanatongo 5 februari 2009 17:28

Citaat:

Vandaag op het nieuws:

Vankrunkelsven stelde vanmorgen dat het vooral Hollanders zijn die hier organen komen wegpikken. Uiteraard kan dit niet. Eigen volk eerst moet ook indeze tellen, Vlamingen moeten voorrang hebben. Het kan niet zijn dat er Vlamingen sterven omdat ze geen geschikt donororgaan verkregen terwijl buitenlanders die wel krijgen. 10% naar vreemdelingen is 10% te veel.

liberalist_NL 5 februari 2009 17:30

Citaat:

Vandaag op het nieuws:

Organenmarkt liberaliseren. Zullen best wel wat mensen zijn die voor een ton een nier willen afstaan.

Félicien Bwanatongo 5 februari 2009 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3961891)
Orgaanhandel zou geliberaliseerd moeten worden.

:rofl:

De domste uitspraak in deze moet toch weer eens van een liberaal gezinde VB-aanhanger komen. :lol:

Weet of besef je eigenlijk wel wat je hier zegt? Dit zou de facto betekenen dat arme mensen hun organen zouden verkopen om aan geld te geraken!!! En dat is dan nog de braafste vorm, want onherroepelijk zal de orgaanmaffia hier nog gretiger op inpikken en mensen met schulden enz... onder druk zetten om organen te laten wegnemen. Alweer een staaltje van het liberale mensbeeld: alles en iedereen tot koopwaar herleiden.

liberalist_NL 5 februari 2009 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3962213)
:rofl:

De domste uitspraak in deze moet toch weer eens van een liberaal gezinde VB-aanhanger komen. :lol:

Weet of besef je eigenlijk wel wat je hier zegt? Dit zou de facto betekenen dat arme mensen hun organen zouden verkopen om aan geld te geraken!!! En dat is dan nog de braafste vorm, want onherroepelijk zal de orgaanmaffia hier nog gretiger op inpikken en mensen met schulden enz... onder druk zetten om organen te laten wegnemen. Alweer een staaltje van het liberale mensbeeld: alles en iedereen tot koopwaar herleiden.

Wat een onzin. Je kunt best de markt liberaliseren en de integriteit van het lichaam blijven beschermen. Dat is ook de reden dat er abortus wordt toegestaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be