Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewael zegt:",,Splitsing nu doorvoeren is waanzin'' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11869)

Clemens 11 april 2004 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
,,Splitsing nu doorvoeren is waanzin''

BRUSSEL - ,,Nu nog stappen ondernemen om de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde voor de verkiezingen te splitsen, zou waanzin zijn. De Vlamingen zouden er een veel te hoge prijs voor betalen'', zegt de minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD). In het communautaire forum na de verkiezingen verwacht hij wel een doorbraak.

Na de regeringsvorming hadden de Walen meer binnen dan ze ooit verwacht hadden. Er is toen inderdaad een te hoge prijs betaald.
Van een communautair forum, waar niets bindend is of waar geen tijdslimieten gelden, moet de VLD ook geen doorbraak verwachten.

Sp.a-Spirit en VLD hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen bij de kieswethervorming voor de Vlaamse en de Europese verkiezingen en daar tegen elk regeringsontwerp stemmen dat het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in ongewijzigde vorm behield.

Hanne 11 april 2004 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Citaat:

BRUSSEL - ,,Nu nog stappen ondernemen om de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde voor de verkiezingen te splitsen, zou waanzin zijn. De Vlamingen zouden er een veel te hoge prijs voor betalen'', zegt de minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD). In het communautaire forum na de verkiezingen verwacht hij wel een doorbraak.

Na de regeringsvorming hadden de Walen meer binnen dan ze ooit verwacht hadden. Er is toen inderdaad een ten hoge prijs betaald.
Van een communautair forum, waar niets bindend is of waar geen tijdslimieten gelden, moet de VLD ook geen doorbraak verwachten.

Sp.a-Spirit en VLD hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen bij de kieswethervorming voor de Vlaamse en de Europese verkiezingen en daar tegen elk regingsontwerp stemmen dat het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in ongewijzigde vorm behield.

De Vlamingen hoeven helemaal geen prijs te betalen.
Dat belooft als Dewael al van die logica uitgaat.
Wat kregen de Vlamingen in ruil voor Francorchamps? Nada.
Goed, nu moeten hetzelfde 0-tarief gehnateerd worden.

Knuppel 11 april 2004 08:50

Nu zijn ze van de Vlaams-nationalisten verlost en gaan ze pas goed geven en toegeven.
Vlaanderen heeft al teveel betaald voor dat beetje dat het kreeg.
De splitsing van BHV werd al meermaals betaald.
En de dodelijke Pest Voor Vlaanderen moet voorgoed van het Vlaamse toneel verdwijnen!

luc broes 11 april 2004 08:56

Citaat:

Citaat:

Na de regeringsvorming hadden de Walen meer binnen dan ze ooit verwacht hadden. Er is toen inderdaad een ten hoge prijs betaald.
Sp.a-Spirit en VLD hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen bij de kieswethervorming voor de Vlaamse en de Europese verkiezingen en daar tegen elk regingsontwerp stemmen dat het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in ongewijzigde vorm behield.

Volledig akkoord met Clemens! Wat een domheid van Dewael om zelf voor te stellen alsof wij moeten 'betalen' aan de Walen voor een interne Vlaamse aangelegenheid.

Philips Inc. 11 april 2004 09:25

De VLD blijft maar slikken.

Het is komisch hen te zien dansen naar de pijpen van de PS ...

:lol:

Vlaamse Leeuw 11 april 2004 09:27

Een onmiddelijke splitsing! Trouwens, ik denk dat BHV sowieso moet gesplits zijn tegen de volgende federale verkiezingen. Klopt dit?

Clemens 11 april 2004 10:05

Ergens las ik:
Citaat:

"Olivier Maingain stelt voor het wapen van de volksraadpleging boven te halen. Waar een meerderheid van de bevolking voor Bruxelles kiest, is er geen probleem. Wemmel, Drogenbos, Linkebeek, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Sint-Genesius-Rode zijn dan definitief verloren voor Vlaanderen."
Daar vrees ik nog het meeste voor!

Nogmaals een bewijs dat directe democratie op communautair vlak gevaarlijk is en totaal ongewenst!

Philips Inc. 11 april 2004 11:32

Citaat:

Ergens las ik:
Citaat:

"Olivier Maingain stelt voor het wapen van de volksraadpleging boven te halen. Waar een meerderheid van de bevolking voor Bruxelles kiest, is er geen probleem. Wemmel, Drogenbos, Linkebeek, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Sint-Genesius-Rode zijn dan definitief verloren voor Vlaanderen."

Nogmaals een bewijs dat directe democratie op communautair vlak gevaarlijk is en totaal ongewenst!

Voor mij geen probleem.

Maar dan zal ik bij volksraadpleging dan ook vragen of de Vlamingen 5000 euro per jaar per hoofd willen bblijven betalen voor Brussel en Wallonië.

La fin de la Belgique est arrivée! (thx voor de corrector van dienst!)

The Paulus Experience 11 april 2004 11:33

Storm in een glas water.

Knuppel 11 april 2004 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Rarara, :idea: wie danst er na de volgende verkiezingen naar de pijpen van de PS :?: :lol:

Trajanus 11 april 2004 13:04

De CVP legt zich al op voorhand plat in de franstalige pers, en dat moet ons dan vertrouwen geven? :?

Marie-José 11 april 2004 13:16

Langs de ene kant bidden en smeken de Blokkers zoals Frank Vanhecke om met het Vlaams Kartel in coalitie te gaan, terwijl het Blok maar niet stopt dit kartel op alle mogelijke manieren aan te vallen!

Philips Inc. 11 april 2004 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Rarara, :idea: wie danst er na de volgende verkiezingen naar de pijpen van de PS :?: :lol:

Wie danst er nu al?

Wie er gaat dansen zullen we dan wel zien. Voor zover ik weet zijn de glazen bollen uitgestorven sinds de tijd van Koning Arthur en Merlijn de tovenaar... :wink:

Jan van den Berghe 11 april 2004 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Langs de ene kant bidden en smeken de Blokkers zoals Frank Vanhecke om met het Vlaams Kartel in coalitie te gaan, terwijl het Blok maar niet stopt dit kartel op alle mogelijke manieren aan te vallen!

Ja? Droom verder, MJ. Ik als VB'er vind het Vlaams Kartel maar niets.

Erw 11 april 2004 14:29

Leuke foto's in uw onderschrift Philips, alleen spijtig dat ze de waarheid schetsen :(

k' zie een kartel ook niet als een verbetering. Aan de andere kant, als we wachten tot VB een absolute meerderheid heeft dan is België tegen dan misschien al wel zo ver naar de kloten dat het veel miserie zal kosten om 't nog recht te trekken.

Trajanus 11 april 2004 14:37

Citaat:

Zeg, niet preuts doen he. We mogen toch nog onze mening geven, hopelijk? :roll:

Trouwens, er wordt elke dag met scherp naar het VB geschoten.

Philips Inc. 11 april 2004 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:

Zeg, niet preuts doen he. We mogen toch nog onze mening geven, hopelijk? :roll:

Trouwens, er wordt elke dag met scherp naar het VB geschoten.

Toch nog niet veel raak geschoten dan! ;-)

luc broes 11 april 2004 15:17

Citaat:

Citaat:

Ergens las ik:

Voor mij geen probleem.
Maar dan zal ik bij volksraadpleging dan ook vragen of de Vlamingen 5000 euro per jaar per hoofd willen bblijven betalen voor Brussel en Wallonië.
La fin de la Belgique est arrivée! (thx voor de corrector van dienst!)

Philips, onze standpunten komen dichter bij mekaar!

gorik. 12 april 2004 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Ja? Droom verder, MJ. Ik als VB'er vind het Vlaams Kartel maar niets.

nee natuurlijk vind u het maar niets,want volgens vb'ers zijn zij de echte partij van de vklaams nationalisten :roll: er kunnen e rnooit twee zijn he ,jullie maakte het de n-va moeilijk,jullie stemden voor een kiesdrempel,waaw dat noem ik nog eens steun voor vlaanderen,wel n-)va zal doorgaan.iedreen weet dat politiek om eigen belangen draait:wel beste vb'ers het is niet slim om dit te laten uiten,de n-va uitroeien is een doel van jullie (spijtig genoeg)

Knuppel 12 april 2004 16:21

Ik heb toch het idee dat het de bedoeling was van anderen dan het Vlaams Blok om ALLE Vlaams-nationalisten 'uit te roeien'. De enen via het cordon en de anderen via de kiesdrempel.
Dat het bij de enen gelukt is en bij de anderen (nog) niet, verwijten jullie beter degenen die er de bedoeling mee hadden om zelf langer aan de macht te kunnen blijven.
Het Vlaams Blok is nog nooit aan de macht geweest en zal ook nooit de gelegenheid geboden worden om zelf zo'n ondemocratische wet op de wereld te krijgen.
Jullie zitten te zeveren over de slachtofferrol waarin het Vlaams Blok zich zo graag wentelt maar jullie doen ondertussen zelf niks anders dan slachtoffertjes spelen.
Slachtoffertjes van het stoute Vlaams Blok nog wel. De enige grote schuldigen.
Vinden jullie nu zelf niet dat jullie er wel heel erg met de klak naar slaan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be