Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zelfmoord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118733)

duveltje382 5 februari 2009 18:46

Zelfmoord

Gisterenavond om 20.45 heeft iemand van het rusthuis waar ik werk in Antwerpen zich naar het dak van het gebouw begeven en is er af gesprongen,hij was dood om 0.45 vandaag,overleden in het Middelheim ziekenhuis
Ik ben daar kapot van,tranen zijn niet genoeg om dit te verwoorden
Waarom doet zo een ouderen dit nu?:?:?:?:cry::cry::cry:

De_Laatste_Belg 5 februari 2009 18:59

Ik weet niet waarom duveltje. Er is zoveel dat ik niet begrijp. En ik weet ook niet hoe jou troostende steun te geven op een forum. Ook niet of je dat wel zou aanvaarden van een vreemde zoals ik. Ik hoop dat zij die je kennen sereen reageren. Sterkte, toch.

Mambo 5 februari 2009 19:01

Lag misschien aan de maandelijkse rekening.
1450€ of zo voor alle dagen spruiten met boulet te eten, een mens zou zich zorgen beginnen maken nietwaar?

duveltje382 5 februari 2009 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3962393)
Lag misschien aan de maandelijkse rekening.
1450€ of zo voor alle dagen spruiten met boulet te eten, een mens zou zich zorgen beginnen maken nietwaar?

Ik vind die 1450€ van U nog weinig,zegt meer over jullie dan over mijn gevoelens
Ik zag die mens graag,jullie rekenen het uit in €'s

daiwa 5 februari 2009 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3962361)
Gisterenavond om 20.45 heeft iemand van het rusthuis waar ik werk in Antwerpen zich naar het dak van het gebouw begeven en is er af gesprongen,hij was dood om 0.45 vandaag,overleden in het Middelheim ziekenhuis

Misschien had hij een ongeneeslijke ziekte en zag daarom het leven niet meer zitten?

SP.A Bruin 5 februari 2009 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3962410)
Ik vind die 1450€ van U nog weinig,zegt meer over jullie dan over mijn gevoelens
Ik zag die mens graag,jullie rekenen het uit in €'s

Shit, duveltje, ik voel met je mee. (Echt waar, ik meen dat: het raakt me enorm hoe jij schrijft "ik zag die mens graag").
Allez man, ik wens je veel sterkte. Maar weet dat die mens dat zelf wou. hij kijkt nu misschien van de andere kant naar jou en glimlacht "Komaan, zeg, niet treuren. Je moet vooruit. Ook zonder mij. De andere ouderen hebben je ook nodig!"

duveltje382 5 februari 2009 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3962419)
Misschien had hij een ongeneeslijke ziekte en zag daarom het leven niet meer zitten?

Dat zeker niet :?

maddox 5 februari 2009 19:30

Het is altijd een spijtige zaak, een zelfmoord in je kennissenkring.

Maar het is zeker niet jouw schuld.

Jarno 5 februari 2009 19:31

Kak gebeurt. Meer kan je daar moeilijk op zeggen.
Veel sterkte.

duveltje382 5 februari 2009 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3962464)
Kak gebeurt. Meer kan je daar moeilijk op zeggen.
Veel sterkte.

Ok maar waarom
Bestaat er dan niet zoiets als waardig oud sterven?
Wat geven onze kinderen nu nog om hun ouderen,grootouders
Leven wij niet in tijden van dumpen,wij hebben het niet geweten ......

From_Vlaanderen 5 februari 2009 19:55

Citaat:

Die mens zal problemen gehad hebben. Jammer dat het systeem niet heeft kunnen ondersteunen en helpen. Het systeem heeft het immers te druk met jongeren .... in toom te houden, laten we maar zeggen.

Ps: Duveltje, heb je hem nog gezien. Best een nare ervaring, gewoon word je dat niet.

Groentje-18 5 februari 2009 20:18

Duveltje toch, jammer dat je dit moet meemaken. :(

Veel sterkte. :hug:

RodeLantaarn 5 februari 2009 20:26

Citaat:

Tzal wel weer de schuld van de drugs zijn zeker?

Loki 5 februari 2009 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3962501)
Ok maar waarom

Geen leed, geen vreugde. Maar er is niks zo subjectief als deze twee begrippen. Leed en vreugde bepalen enerzijds je levensvisie en die levensvisie is dan weer van belang hoe je leed en vreugde ervaart. Heel tricky allemaal om een evenwicht te vinden als je erover begint na te denken. Zeker in een maatschappij waar leed en vreugde zo berekend is.

Het leven is maar zo rechtvaardig als je eigen beeld van de rechtvaardigheid van de wereld.

Nynorsk 5 februari 2009 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3962501)
Ok maar waarom

misschien vond hij dit net een manier om waardig te sterven?

mijn oma heeft jarenlang over zelfmoord gepraat toen ze in 't rusthuis zat. niet meer voor jezelf kunnen zorgen, daar tussen die 4 muren zitten, samen met mensen waar je niet voor gekozen hebt, dat vinden sommigen niet fijn.
Maja, er zat een code op de deur om buiten te gaan, anders had ze zich wellicht voor de trein gegooid.

't is natuurlijk keihard om het mee te maken.

Sterkte, lief duveltje :hug:

Mambo 6 februari 2009 00:02

Een rusthuis, mijn schoonmoeder zit daar in, is zowat het meest depressieve dat een mens in zijn oude dagen kan beleven vind ik.
Ik kan niet begrijpen dat mensen die een rusthuis runnen dat niet inzien en daar niks kunnen aan doen.
Het is mij opgevallen dat hoe minder men last met de mensen heeft hoe beter het is en het enige dat hun interesseert is de maandelijkse (veel te dure) huurlast ophalen. Waar bitter weinig voor in de plaats gegeven wordt zelfs.

Mijn vrouw haar broer heeft een handicap en zit in een privé verzorging. 100 keer beter en de helft goedkoper.
En niet voor het één of het ander, maar een gehandicapte persoon heeft veel meer zorgen nodig dan een oud mens die niet meer uit hun zetel komt.

En overal is dat hetzelfde.
Het OCMW zijn nog misschien de grootste gangsters van allemaal.

Karma 6 februari 2009 00:23

Citaat:

Tja Duveltje ... we kennen natuurlijk de gedachtengang van die mens niet. Zware beslissing ... kiezen tussen het uitzichloze en het uitzicht. Ik heb daar al heel wat keren over nagedacht en ik denk dat ik op een bepaald moment hetzelfde zou doen, ttz op het moment dat er geen heden en geen toekomst meer is ... is er enkel nog ... de enige uitweg.

Savatage 6 februari 2009 00:38

Citaat:

Als dat die persoon zijn keuze is, respecteer die dan. Ik kan me moeilijk inbeelden dat die persoon zou willen dat er mensen treuren om zijn dood als hij er zelf een einde aan maakt.

Savatage 6 februari 2009 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3962921)
"GRAS GROEIT NIET DOOR AAN TE TREKKEN"

Leuke handtekening :-)

Ik denk niet dat ik die uitspraak al ergens eerder ben tegengekomen.

duveltje382 6 februari 2009 23:31

Beste
Wanneer men de medicatie bekijkt van onze bejaarden dan kan je zien dat heel wat bejaarden anti-depressiva nemen.
Onze moderne maatschappij heeft de bejaarden netjes gestockeerd in bejaardentehuizen, .. ze krijgen hun eigen wc en hun eigen lavabo , want dat zijn verplichtingen van de vlaamse gemeenschap.. alleen men heeft vergeten dat mensen geen dingen zijn maar wezens met een hart en gevoelens.
De bejaardenzorg zal de grote problematiek worden van de toekomst.
Verder voel ik mij ook verdrietig dat er geen religieuze invulling meer is. De dood is het grote taboe geworden maar men is wel vergeten dat de dood ook het meest angstwekkende is dat een mens kan overkomen .. namelijk de sprong in het onzekere, het zwarte gat.
Hierdoor vind ik , steunen we elkaar niet meer in het groeien naar de dood. Het geloof kan kracht bieden om dit gebeuren sereen in de ogen te kijken.. wanneer 5 mensen samen iets geloven dan geeft dat steun... dan voelt een mens zich gedragen door de groep naar de dood toe.
Ik vrees dat het taboe dood ... vele bejaarden doodeenzaam maakt.....
we hebben de bejaarden gestockeerd zoals we zakken suiker stockeren.. en dat is uitermate deprimerend, vernederend ... mijn rusthuis doet erg zijn best maar het probleem is algemeen maatschappelijk ... vrees ik
voila
ziehier mijn visie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be