Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Frank Zappa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118748)

van Maerlant 6 februari 2009 12:07

Frank Zappa

Ik ben dus onlangs in het bezit gekomen van de volledige discografie van Zappa. Mijn eerste reactie was: 'Verdomme, die gast heeft een hoop crap gemaakt!'.

Morduk 6 februari 2009 13:06

Therapy? ook hoor ;-)

Tip: neem de 'you can't do that on stage anymore' vol. 1-6. Een uitstekende staalkaart door de meester zelve samengesteld.
De nummers die je daar goed vindt, leiden je naar de platen die je zult appreciëren.

Vergeet niet dat de man werkelijk alle stijlen en combinaties heeft uitgeprobeerd, en ook uitgebracht heeft. De officiële discografie zit rond de 60-70 platen, maar tel er de officieuze en de fanbase-editions bij en je zit snel aan 400-450 platen.

Ik kan me voorstellen dat 'lumpy gravy' of 'absolutely free' niet voor ieders oren zijn (en soms ook gedateerd). Ik persoonlijk hou niet zo van zijn synclavier experimentjes uit zijn final recording days.

(is het trouwens de 'complete zappa studio collection' uitgebracht op CD met de orginele mini-LP hoezen door Warner Japan? Want dat is een pareltje van een uitgave qua vorm en geluid)

van Maerlant 6 februari 2009 15:42

Ik vind Zappa heel goed, maar imo heeft hij een hele hoop rotslechte nummers :)

kiko 6 februari 2009 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3963751)

Zappa heeft dan ook een bijzonder uitgebreide discografie, het kan moeiljk anders dan dat er ook zwakke nummers tussen zitten.

Persoonlijk vind ik Zappa balanceren tussen werkelijk heel goed en zo saai als maar kan zijn.

Derk de Tweede 6 februari 2009 17:10

Mijn favourite Zappa: The Mothers of Invention - Freak out!

http://www.youtube.com/watch?v=N8LIU...next=1&index=4

vlijmscherp 6 februari 2009 17:11

wie is Zappa?

Havana 6 februari 2009 17:38

Zappa makes you think.

Graziëlla 6 februari 2009 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3963303)
Ik ben dus onlangs in het bezit gekomen van de volledige discografie van Zappa. Mijn eerste reactie was: 'Verdomme, die gast heeft een hoop crap gemaakt!'.

Ik ken veel van Bv's maar van Frank Zappa heb ik nog nooit gehoord hoor. Waar woont hij hier ergens?

HAMC 6 februari 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3963914)
Zappa makes you think.

In Russia Zappa thinks for you.

From_Vlaanderen 6 februari 2009 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3963751)

Had die niet in de 70 lp's op een jaar ofzo?

From_Vlaanderen 6 februari 2009 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla (Bericht 3963958)
Ik ken veel van Bv's maar van Frank Zappa heb ik nog nooit gehoord hoor. Waar woont hij hier ergens?

http://www.youtube.com/watch?v=zsdyiCD3AMY

captain jack 6 februari 2009 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3964024)

nah, eerder minimaal twee per jaar gedurende 30 jaar lang

Citaat:

Zappa wrote a total of 57 main albums, with another 22 posthumous albums to his name, making a grand total of 79 albums.

manta 6 februari 2009 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3964024)

Elke scheet dat hij liet werd ineens op nen elpee geperst ...:?

Derk de Tweede 6 februari 2009 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3964117)
Elke scheet dat hij liet werd ineens op nen elpee geperst ...:?

Absoluut niet!

Havana 6 februari 2009 20:29

Zotte Zappa zwom zeven zomerse zondagen zonder zwarte zwembroek.

Jazeker 6 februari 2009 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3964174)
Zotte Zappa zwom zeven zomerse zondagen zonder zwarte zwembroek.

Memories :)

Havana 6 februari 2009 20:51

http://www.youtube.com/watch?v=zsdyiCD3AMY

Havana 6 februari 2009 20:51

Waar zit Pietje nu??

Graziëlla 6 februari 2009 21:00

Die hanekop van havana heeft een aardig trekje mee van onze haan, die we eergisteren geslacht hebben. Het was nodig want hij brak altijd uit het hennenperk en viel de kinderen die op straat passeerden aan. We hebben meerdere klachten gekregen en op zekere dag zei mijn man: t'is gotver gedaan! Kop af!
Ik ben blij dat hij weg is want het was een kabaalmaker. En ik was er eigenlijk ook wel bang van. Het was een heel groot agressief beest! Ik heb nog nooit zo'n haan geweten, zo'n beest! Het was een monster! Francette mijn buurvrouw had er ook schrik van. Op een zekere dag was hij uitgebroken in haar tuin, en toen ze oog in oog kwam te staan met hem, kwamen zijn veren recht te staan, en liep hij haar richting uit.
Ze zei: mens, ik heb nog nooit zo rap vanuit mijn tuin naar binnengelopen!

From_Vlaanderen 6 februari 2009 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla (Bericht 3964229)
Die hanekop van havana heeft een aardig trekje mee van onze haan, die we eergisteren geslacht hebben. Het was nodig want hij brak altijd uit het hennenperk en viel de kinderen die op straat passeerden aan. We hebben meerdere klachten gekregen en op zekere dag zei mijn man: t'is gotver gedaan! Kop af!
Ik ben blij dat hij weg is want het was een kabaalmaker. En ik was er eigenlijk ook wel bang van. Het was een heel groot agressief beest! Ik heb nog nooit zo'n haan geweten, zo'n beest! Het was een monster! Francette mijn buurvrouw had er ook schrik van. Op een zekere dag was hij uitgebroken in haar tuin, en toen ze oog in oog kwam te staan met hem, kwamen zijn veren recht te staan, en liep hij haar richting uit.
Ze zei: mens, ik heb nog nooit zo rap vanuit mijn tuin naar binnengelopen!

Hmm, dat ken ik. Mijn moeder zit ook te zagen, dat de haan haar attaqueerd en dat deze nodig een kopje kleine gemaakt moet worden. Eerst moet ik nog onderhandelen, hoeveel soep ik juist krijg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be