![]() |
De Middenstatie-appreciation-draad
Het amerikaanse tijdschrift nieuwsweek heeft een onderzoek gedaan naar wat de mooiste treinstations in de wereld zijn.
#1 St.Pancras, Londen (Groot-Brittannië) #2 Grand Central Terminal, New York (Verenigde Staten) #3 Chhatrapati Shivaji, Mumbai (India) #4 Centraal Station, Antwerpen :cheer: #5 Gare des Bénédictins, Limoges (Frankrijk) http://blog.bitprocessor.be/images/2...ium-border.jpg |
Leuk maar bizar, ik dacht dat die van Frankrijk mooier waren en China of Japan er ook heel mooie had...
|
1 Bijlage(n)
|
oh maar dat heeft ook wel iets charmant hoor.
|
Ik dacht bijna dat Pelgrim hier de loftrompet over de middenstand wou steken. :-P
Maar 't is inderdaad wel een mooi station dat van Antwerpen. |
Citaat:
|
De middenstatie regeert het land, maar niet zo goed als ooit tevoren.
|
Citaat:
Centraal, Zuid of Noord? Centraal = claustrofobisch (soms heb je lange benen nodig om van perron op trein te raken Noord = oud met een likje verf Zuid = volledig gemoderniseerd en zeer groot maar weinig bijzonder qua architectuur. |
Ik kwam er per toeval in de kerstperiode.
Het was werkelijk indrukwekkend. Kan me goed inbeelden dat ze de vierde plaats kregen. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 45489 |
Alleszins niet claustrofobisch :-D
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Landskouter-Zeehaven
|
1 Bijlage(n)
Zwankendamme station is ook prachtig van architectuur
|
Bwaa, knap dat gebouwtje wat op, neem een goeie perspectieffoto en die van newsweek komen misschien wel kijken ;-)
|
Trouwens al lang niet meer gezien, maar de Luchtbal in Antwerpen krijg je daar nog altijd een instant-depressie als je daar bij slecht weer uitstapt?
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leuven en Luik zijn toch wel 10 keer schoner ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be