![]() |
Autokeuring aarghh
Op vrijdag 6 februari 2009 bied ik mij op de keuring aan omstreeks 10.30.
Om 13.10 ontvangt men mij voor de keuring. Bij de melding dat ik een keuring voor verkoop kom weet men mij te zeggen dat dit “hier te zwijnaarde” niet kan. Dat was dus na bijna 3 uur wachten dat men me dat wist mede te delen. Op mijn vraag waarom men dat niet duidelijk aangeeft bij het betreden van het terrein, wist de kassa of de station verantwoordelijke me te zeggen dat men maar eerst eens binnen moet komen om dat te vragen. Omgekeerde logica en allesbehalve gericht op klantenvriendelijkheid dus. Bovendien is op al die tijd slechts 2 poorten in gebruik geweest. Na 13 uur deed men de 3é poort open. Er zijn er 4 in totaal. Mijn vraag; waarom geeft men geen duidelijke informatie aan het begin van het terrein? Dit kost ons op deze manier als bedrijf enorm veel geld aan verloren bedrijfsuren en buiten dienst van de wagens, temeer wij meerdere wagens per jaar moeten laten keuren. Op nazicht van de website/ http:// www.sbat.be/ Staat zekers niet vermeld van dat er geen keuringen gedaan worden voor verkoop. Nochtans het zijn dezelfde keuringen die men doet als in andere stations. Onbegrijpelijk verhaal dus. Bij het contacteren van de verantwoordelijke “Zwijnaarde”, wist een mevrouw me te melden dat het wel op hun website staat en dat ze het toch wel zelf kon lezen zeker en of ik misschien een brilletje nodig heb? Wel ik heb zeker een bril nodig want na veel speuren ontdek ik het nog niet. Keuring OK, maar gelieve er rekening mee te houden dat bedrijven echt wel een serieus kostenplaatje hebben en dat de financiële speling om telkens een halve of een ganse dag te verspillen niet vanzelfsprekend is. Dit kost heel wat manuren, verloren klanten en buitendienst stelling van de wagens. Vooral als nadien blijkt dat het verloren moeite was. Webcam oprit met alle 3 minuten nieuw beeld ziet u hier; http://www.sbat.be/netcam/images/30.jpg |
ik kom juist van de keuring in Dendermonde, ook bijna 3 uur moeten wachten :-(
|
Citaat:
�* pakweg 40€ per uur is dat al 240€ + prijs van keuring. |
Citaat:
|
Citaat:
2de Handskeuringen * WELKE VOERTUIGEN ZIJN ONDERWORPEN AAN DE NIEUWE TWEEDEHANSKEURING? Voertuigen van de categorie M1 : personenauto, auto dubbel gebruik, minibus, kampeerauto, lijkauto, ziekenwagen wanneer zij voor keuring voor verkoop worden voorgereden. Voertuigen van de categorie N1 : lichte vrachtauto met een maximaal toegelaten massa van ten hoogste 3,5 ton wanneer zij voor keuring voor verkoop worden voorgereden. * WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN WAGEN WENS TE VERKOPEN? U rijdt uw voertuig voor in een keuringscentrum naar keuze (uitgezonderd Zwijnaarde). Gelieve voor aanvang van de keuring mee te delen aan de inspecteur dat u uw voertuig wenst te verkopen. U kan het voertuig op afspraak of zonder afspraak voorrijden in het keuringscentrum van Wondelgem, Sint-Niklaas, Stekene, Erembodegem, Brakel, Eeklo, Sint-Denijs-Westrem, Nazareth en Dendermonde. * HOE MAAK IK EEN AFSPRAAK VOOR EEN TWEEDEHANDSKEURING? U kan een afspraak maken via het nationaal afsprakennummer 0902/ 0 20 10(€ 1/minuut). U zal gevraagd worden om de postcode van uw woonplaats of de postcode van uw keuringscentrum naar keuze in te drukken. Nadien wordt u doorverbonden met een operator. De operator zal u enkele vragen stellen mbt de wagen om de afspraak vast te leggen. Gelieve alle boorddocumenten van het voertuig bij de hand te hebben. * WANNEER KAN IK MIJN VOERTUIG VOORRIJDEN? Wij zijn doorlopend open van maandag tot vrijdag van 7u tot 17u. Laatse keuring vangt aan om 16.45u, hierdoor kunnen de wachtrijen vervroegd worden afgesloten. Voertuig voor verkoop : zonder afspraak worden na 15.30u geen tweedehandskeuringen meer uitgevoerd. * OP WELKE KEURINGSLIJN KAN IK TERECHT MET MIJN VOERTUIG? o MET AFSPRAAK LIJN of POORT LIJN of POORT Wondelgem 5 5 Sint-Niklaas 3 6 Stekene 3 4 Erembodegem 4 4 Brakel 1A 1A Eeklo 2 2 Sint-Denijs-Westrem 4 / Nazareth 3 4 Dendermonde 4 6 |
ik laat mijne ouwe altijd naar de garage gaan, die werkt toch in ploegen dus heeft met de vroege tijd zat :)
|
Citaat:
Blijkbaar klikt u doorlopend tot u iets vind. Ik vind niks, niet eens een verwijzing. Dit is hun webblad. En zeg nu zelf, waar? Keuringscentrum Zwijnaarde S.B.A.T. nv Buitenring-Zwijnaarde 1 9052 Zwijnaarde tel.: 09/222.54.30 fax: 09/242.84.31 Verantwoordelijke: D. Sap Adj. Verantwoordelijke: K. Vaerewijck Grotere kaart weergeven Komende van Gent Aan de rotonde "de Sterre" de Oudenaardsesteenweg richting Oudenaarde oprijden, voorbij het verkoopcentrum over de brug rechts naar beneden tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), rechts afslaan. Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde. Komende van Oudenaarde Op de Oudenaardsesteenweg richting Gent volgen, voorbij afrit Zwijnaarde van E40 rijden, over de brug de eerste afrit naar rechts, aan de Binnenring (naast Ringvaart) rechts en dan de eerste afrit naar rechts, langsheen parking van het verkoopcentrum naar boven, terug rechts afslaan, over de brug rechts naar beneden tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), rechts afslaan. Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde. Komende van Kortrijk/Antwerpen via E17 Aan de verkeerswisselaar te Gent richting Oostende, tweede afrit nemen richting EXPO, de Pegoudlaan volgen langs de parkings en gebouwen van Flanders Expo tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), naar rechts.Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde. Komende van E40 Brussel of Oostende Afrit volgen via de Pegoudlaan, langs de parkings en gebouwen van Flanders Expo tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), naar rechts. Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde. |
mambo:
Citaat:
|
Volgende week:
Mambo's avontuur aan de kassa van de Delhaize. |
Dat gaat spannend zijn peins ik :)
|
Citaat:
|
Allez, dit is hun webpagina.
www.sbat.be En dan klik je op de keuringcentra. Je klikt op zwijnaarde. Ziet iemand iets? Doe het eerst en geef dan commentaar. |
Er bestaat ook nog openbaar vervoer zeg !!!!
|
Volgende week gaat mambo 3 uren de ingang gaan blokkeren.
Ben er toe in staat. Langer ook. Zullen ze eens weten hoelang 3 uur duurt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het geeft in sommige gevallen werk aan de tandarts. |
Zo'n keuringscentra is ambtenarij of zoiets.
En het moet gezegd worden, er mankeert iets aan dat soort mensen. Er zijn daar kosten aan. Er is daar een hoek van af. Hautain, chauvinisten, blageurs, tergend traag, onbeleefd...en nog van dat. Ze verstoppen zich achter de grote ambtenarij. Je kan ze niet raken en ze voelen zich geweldig. |
Inderdaad, maar goed wat gaan we anders met die mensen doen mambo?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be