Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van Rampuy wil Yvestje Leterme als minister (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118832)

Experiment 7 februari 2009 12:33

Van Rampuy wil Yvestje Leterme als minister

Citaat:

Premier Van Rompuy wil Yves Leterme als minister

07 februari 2009

bron: Belga
Over my dead body, Yves.

JP Coen 7 februari 2009 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 3965089)
Over my dead body, Yves.

De strijd om het premierschap begint al:roll:

Shadowke 7 februari 2009 13:05

ooooooooh wat zal de CD&V zwaar afgaan in juni!

Fabke 7 februari 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 3965128)
ooooooooh wat zal de CD&V zwaar afgaan in juni!

dat hoop ik echt!!!

De schoofzak 7 februari 2009 13:54

Dat de tsjeven de rekening gepresenteerd krijgen voor het verbreken van hun verkiezingsbeloften, dat is inderdaad het belangrijkste.

Dat zijzelf de schade trachten te beperken door hun goudhaantje gelegenheid te geven om terug wat te kraaien, okee voor hen, .. mij kan het niet schelen.

Als flamingant hoop ik echter dat het volgende enigszins bewaarheid zou kunnen worden:

intern de tjsevenpartij zou het moeten duidelijk kunnen worden voor de verkiezingen, wie "meer voorstander" was destijds van het kartel (en dus van Leterme die het been wel stijf kon houden) of wie er eer adept is van Leterme-premier-kost-wat-kost-nikske-been-stijf.
Er zou daar bij de tsjeven eens een deftig potje ruzie gemaakt moeten worden. Niet omwille van de ruzie, maar omwille van de duidelijkheid van het beleid.

Garry 8 februari 2009 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 3965089)
Over my dead body, Yves.

Ons zorgt voor ons he!!! Dat is idem als" Eigen volk eerst " maar subtieler.

Hallebarde 8 februari 2009 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3965196)
....Er zou daar bij de tsjeven eens een deftig potje ruzie gemaakt moeten worden. ...

Er wordt daar bij de tsjeven - zoals in elke partij - zéér regelmatig een stevig potje ruzie gemaakt.

Politiek is een machtsspelletje, waarbij diegenen die het meest stokken in de wielen van je politieke carrière kunnen steken, zich in eigen partij bevinden. Eerst in eigen nest mekaar het strot doorbijten dus, vooraleer je dat erbuiten moet doen. Vandaar.

De moeder van alle potjes CD&V-ruzie komt er aan in juni, na de volgende verkiezingen. Als de schuldigen aangewezen zullen worden voor het débacle, en dus voor het feit dat de voorgehouden verkiesbare plaats op de lijst voor velen uiteindelijk tot nada postje heeft geleid.

Enfin, dat is de logische verwachting.

Nu nog zien of het gros der Vlaamse kiezers ditmaal wél het nodige tikkeltje verstand gebruikt, of dat het zich andermaal een rad voor de ogen laat draaien.

HAMC 8 februari 2009 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 3967546)
Er wordt daar bij de tsjeven - zoals in elke partij - zéér regelmatig een stevig potje ruzie gemaakt.

Politiek is een machtsspelletje, waarbij diegenen die het meest stokken in de wielen van je politieke carrière kunnen steken, zich in eigen partij bevinden. Eerst in eigen nest mekaar het strot doorbijten dus, vooraleer je dat erbuiten moet doen. Vandaar.

De moeder van alle potjes CD&V-ruzie komt er aan in juni, na de volgende verkiezingen. Als de schuldigen aangewezen zullen worden voor het débacle, en dus voor het feit dat de voorgehouden verkiesbare plaats op de lijst voor velen uiteindelijk tot nada postje heeft geleid.

Enfin, dat is de logische verwachting.

Nu nog zien of het gros der Vlaamse kiezers ditmaal wél het nodige tikkeltje verstand gebruikt, of dat het zich andermaal een rad voor de ogen laat draaien.

Ik ben benieuwd waarvoor/voor wie de 800.000 gaan stemmen.

ICE-MAN 8 februari 2009 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3967571)

ik ook............... en k'hoop van ganser harte dat er enkele procenten van die kiezers die het deksel op de neus gekregen hebben nu eindelijk inzien dat ze hun stem terug niet aan de tjeven moeten vergooien !

Garry 9 februari 2009 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3967571)

De vraag is, of die al ontnuchtert zijn. Een ezel heeft een dik vel he, daar kom je zo maar niet doorheen. Ik ben er zeker van dat er daar nog zeer veel ezels gaan tussenzitten die zich meer dan twee keer aan dezelfde steen zullen stoten.

Vette Pois(s)on 9 februari 2009 00:33

Ik had toch meer overloperij van de Cd&V naar NVA verwacht (of eventueel andere partijen).

CD&V zal waarschijnlijk fel krimpen want de woordbreuk zal niet verdoezeld kunnen worden.

Jazeker 9 februari 2009 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3968353)
Ik had toch meer overloperij van de Cd&V naar NVA verwacht (of eventueel andere partijen).

CD&V zal waarschijnlijk fel krimpen want de woordbreuk zal niet verdoezeld kunnen worden.

Het is begonnen hoor:

Citaat:

Onvrede bij CD&V-basis over campagne

Drie CD&V-burgemeesters zeggen het vertrouwen in de partijtop op: 'Hoe kunnen wij geloofwaardig naar de kiezer gaan, als we niets van onze beloftes hebben uitgevoerd? Onze top heeft zijn woord niet gehouden, de N-VA deed dat wel.'
Goed een halfjaar nadat het kartel CD&V/N-VA uit elkaar is gevallen, is de onvrede bij de CD&V-basis duidelijk niet weg. Huub Broers, CD&V-burgemeester van Voeren, Hendrik Verbrugge, CD&V-burgemeester van Alken, en Dirk Brankaer, burgemeester van Overijse en via een lokale lijst verbonden met CD&V, trekken aan de alarmbel.

'Wij verwoorden slechts wat leeft bij heel veel mensen aan de basis van de partij. In 2004 trokken we samen met de N-VA naar de kiezer, en door een wervend communautair programma overtuigden we veel mensen. Iedereen weet dat je geen 100 procent van al je beloftes kan uitvoeren, maar we hebben op dit moment nul procent bereikt', zegt Broers, die zijn CD&V-lidkaart voor 2009 niet meer vernieuwd heeft.

Volledig artikel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be