![]() |
Tsjeven-burgemeesters rouwen en vrezen om kartel-moord
Eindelijk !!
Ze hebben lang gezwegen, de militanten (niet "de eerste militant", maar wel de militanten die het dichtst bij de mensen in hun gemeentes staan, die verkiezingssukses hebben weten boeken en die weten wat beleidsverantwoordelijkheid is: de burgemeesters). Wie herinnert zich niet de "Kempense burgemeesters" met hun boodschap, toen de geitenboer nog steeds het been stijf hield, om dat been zeker verder stijf te houden, zoals trouwens beloofd in de verkiezingskampanje van het kartel ? In het artikel van vandaag in De Standaard nog steeds geen Kempenaars, maar toch al wel drie tsjeven-burgemeesters. (link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MA09022009_008 ) Hun ananlieze is tegelijk droog-klaar als ijskoud en staalhard. De verkiezingen beloven een strijd te worden waar de vonken gaan afvliegen. De mods kunnen al maar best beginnen met een hoofdstuk "super brandend aktueel". Enkele dingen die de drie burgemeesters verklaren: de titel: Onvrede bij CD&V-basis over campagne ... Het programma waarmee is CD&V/N-VA nog de laatste federale verkiezingen won, is verre van gerealiseerd. ... Drie CD&V-burgemeesters zeggen het vertrouwen in de partijtop op: 'Hoe kunnen wij geloofwaardig naar de kiezer gaan, als we niets van onze beloftes hebben uitgevoerd? Onze top heeft zijn woord niet gehouden, de N-VA deed dat wel.' Goed een halfjaar nadat het kartel CD&V/N-VA uit elkaar is gevallen, is de onvrede bij de CD&V-basis duidelijk niet weg. Huub Broers, CD&V-burgemeester van Voeren, Hendrik Verbrugge, CD&V-burgemeester van Alken, en Dirk Brankaer, burgemeester van Overijse en via een lokale lijst verbonden met CD&V, trekken aan de alarmbel. ... Ze presenteren zich nu opnieuw met een electoraal programma dat in grote lijnen het kartelprogramma was. En ondertussen verandert er in realiteit niets en schrijft Leterme 'dat we de verkiezingen zullen winnen'. Hoe dan, vragen wij ons af', zegt Verbrugge. 'Je kan toch niet al je idealen zomaar overboord gooien na elke verkiezing en dan weer opnieuw beloftes doen', zegt Brankaer. ... Wij zeggen nu enkel wat anderen al maanden binnenskamers zeggen. Kijk naar wat er de afgelopen weken federaal gebeurd is. De KBC, die men weigert te redden. De schrootpremie. De rondzendbrief voor illegalen die er maar niet komt. Dat zijn de druppels die de emmer doen overlopen. En dan hoor ik bij ons aan de top 'dat we goed bezig zijn'. Leef ik op dezelfde wereld, vraag ik me dan af', zegt Verbrugge. 'Ik weet dat onze analyse hard is, maar je bent het strengst voor wie je het liefste ziet.' |
Het beloven in ieder geval merkwaardige verkiezingen te worden!!
De doodsstrijd van de traditionele partijen is stilletjesaan gestreden!! |
Dat lijkt me gewone CD&V BUSINESS as usual.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als die Leterme-kiezers bij CD&V gaan lopen wil dat nog niet zeggen dat ze nu VB of NV-A gaan stemmen. |
Citaat:
Leterme heeft 800.000 stemmen gehaald met een programma dat in wezen zegt/zei: meer Vlaanderen. Nu, die stemmers zijn bedrogen uitgekomen, en nog geen klein beetje. Men kan rustig zeggen dat de Vlaamse stemmer op zijn honger blijft zitten. Vreemd genoeg zegt u dan dat die stemmers nu niet naar het VB/NVA gaan. Leg me misschien eens uit naar welke Belgicistische partij die Vlaamse stemmen gaan gaan vermits ze niet naar de enige twee Vlaamse partijen gaan? |
Straffer nog:
het kartelprogramma zei niet "in wezen" meer Vlaanderen; het zei: "in hoofdzaak" meer Vlaanderen. En het zei ook: gematigd rechts (in tegenstelling tot het vrij gauchistische linkse Wallonië - ps,cdh,ecolo). Ofwel hebben al die mensen "zomaar" gekozen, ofwel hebben ze vanuit een zekere overtuiging gekozen ... Ach, we zien wel in juni. |
Citaat:
|
Citaat:
ganse dagen thuis zitten, zonder contact met de buitenwereld en maar kappen op de Vlamingen dat ze zich willen afscheuren van België. en dan zijn ze ook nog zo zeker van zich dat zijzelf in de meerderheid zijn in Vlaanderen. ze zullen verschieten in juni. |
Citaat:
|
Te laat om nu berouw te hebben.
Aan de kiezers vertellen die burgemeesters eigenlijk: stem niet voor onze partij, stem N-VA. |
Citaat:
En roepen kan hij hoor. Vraag is wat hij met 500.000 stemmen gaat doen ?! Wie wil met die man in zee ?! SPA en VLD zeker niet ! CD&v krijgt een pak slaag waar ze niet goed van gaan zijn. NVA zal ook winnen, maar die moeten ze ook al niet meer, ondanks "de slimste mens ter wereld". Vlaams Belang kan stand houden of zelfs verrassen. Wie weet ? Er gaat nog veel water naar de zee en de crisis zal nog hard toeslaan ! Dan wordt eigen volk heel acuut... 7 juni 2007 ? Dat kan alle kanten uit... |
Citaat:
|
Leterme gaat zelfs niet meer op een lijst staan... zo beschaamd ?
|
Citaat:
"Dat ik nu meedoe aan de Vlaamse verkiezingen heeft veel te maken met beloften die verbroken worden op federaal niveau." :rofl: |
Citaat:
50% van de CD&V burgemeesters klaagt ... en de partijtop reageert NIET ... geen enkele grote naam uit de nationale politiek heeft de actie gesteund ... is dat puur fatalisme ??? manmanman |
Citaat:
|
CD&V heeft teveel cultuur in haar partij, daardoor is het interne strubbelingen niveau ook navenant.
Vroeger was de politieke wereld simpeler. Arbeiders kozen voor CVP of SP Middenstanders of zelfstandigen voor PVV Vlaamsgezinden kozen voor de Volksunie De CVP maakte haast altijd deel uit van het beleid. De PVV zat zo ook vaak op de wip. Sinds de komst van het Blok veranderde de wereld en gingen de "gewone" partijen hun draagvlak proberen te vergroten. Namen ze onderdelen van het VB over om die kiezers terug naar hun stal te halen. De Volksunie viel uit elkaar in allerlei kleinere partijtjes. Hun kiezers verspreidden zich naar het VB, Spirit, NV-A en nu ook LDD. |
Citaat:
dit is vervaarlijk dicht bij mij een tsjeef noemen geloof ik ... ok ik had mss moeten schrijven 'kan ik geen begrip voor opbrengen' ipv 'begrijp ik niet' ik begrijp uiteraard wel dat binnen de CVP de standen het nog steeds voor t zeggen hebben, en dat die beslissen wat er gebeurt, dit zolang de burgemeesters hun partijkaarten niet durven verscheuren ... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be