Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Volkeren in Europa pas op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118913)

De rechtvaardige rechter 9 februari 2009 13:49

Volkeren in Europa pas op

Men probeert u een nieuwe cultuur op te dringen. De europese cultuur, een nieuw soort ultra-liberale eenhiedsworst. Die cultuur zorgt ervoor dat er binnenkort geen volkse cultuur meer is. Ze is zelf al op gang getrokken door de EURO. Gelukkig zijn er landen die daar niet intrappen. En niet meedoen met dien EURO zever of europese richtlijnen verwerpen.

Fonske 9 februari 2009 14:15

Citaat:

Men probeert u een nieuwe cultuur op te dringen. De europese cultuur, een nieuw soort ultra-liberale eenhiedsworst. Die cultuur zorgt ervoor dat er binnenkort geen volkse cultuur meer is. Ze is zelf al op gang getrokken door de EURO. Gelukkig zijn er landen die daar niet intrappen. En niet meedoen met dien EURO zever of europese richtlijnen verwerpen.
Kunt u mij vertellen hoe die nieuwe cultuur die ons wordt opgedrongen er dan uit ziet? Concreter bedoel ik dan (liberale eenheidsworst vind ik een weinig zegend).
Ik denk dat je cultuur( unity in diversity) en economie( liberale eenheidsworst) aan het verwarren bent.
Anderzijds vind ik wel dat de EU zich te veel op economie focust. Bijna alles(doelstellingen/programma's/ acties) word in economisch nut verantwoord. Alsof dit de enige paramater is, het enige dat men kan verantwoorden.

Rogge 9 februari 2009 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 3969222)
Bijna alles(doelstellingen/programma's/ acties) word in economisch nut verantwoord. Alsof dit de enige paramater is, het enige dat men kan verantwoorden.

De economie komt inderdaad sterk naar voor, omdat dat een van de weinige domeinen is waarin de EU een krachtdadige politiek kan voeren. Vele andere domeinen behoren gewoon niet tot de bevoegdheid van de EU. Onder de andere pijlers van de EU (buitenlands beleid, justitie) is het de vereiste unanimiteit voor beslissingen die een efficiënt beleid nekt. Vandaar dat je daar ook zelden iets over hoort.

Anderzijds zijn er nog wel aspecten die dikwijls aangehaald worden als motivatie voor wetgeving. Hier treedt 'welzijn' nogal sterk naar voor, als basis voor de milieuwetgeving.

Hamer en Sikkel 9 februari 2009 14:23

Wat is er mis met andere culturen? :roll:

De rechtvaardige rechter 9 februari 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel (Bericht 3969246)

Ik heb niets tegen andere culturen maar wel tegen dien europese rommel cultuur die in feite geen cultuur is.

Adam Smith 9 februari 2009 14:28

Excuseer, maar ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord. Samenwerking wil niet zeggen, dat men opgaat in het geheel. Om te beginnen is de structuur van Europa al dusdanig dat dit bemoeilijkt wordt. Daarbij wat zal dat dan moeten zijn, spijtig genoeg bestaat er al over de meest pragmatische (rationeel) gezamelijke zaken vaak al geen overeenkomst, laat staan over zoiets. Verder overschat u de mogelijkheid zoiets op te leggen. Cultuur is een organisch iets; dat staat niet stil. Soms drijven we in Europa uit elkaar en soms verder tot elkaar, wat de toekomst brengt is onzeker. Het is nu eenmaal zo dat we in Europa in de kern dezelfde zaken onderschrijven. Er zijn overeenkomsten en verschillen, je kan perfect bewust zijn waar je vandaan komt en tegelijkertijd deze overeenkomsten (h)erkennen, zonder dat je bang bent om je eigenheid te verliezen. Persoonlijk ben ik EN Brabander EN Nederlander EN Europeaan.

Fonske 9 februari 2009 14:31

Citaat:

Anderzijds zijn er nog wel aspecten die dikwijls aangehaald worden als motivatie voor wetgeving. Hier treedt 'welzijn' nogal sterk naar voor, als basis voor de milieuwetgeving.
Maar dat welzijn wordt op zijn beurt weer verantwoord in economische return. Ook milieu wordt bijna altijd in één zin vermeld met duurzame economie en concurrentie positie.

Rogge 9 februari 2009 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 3969275)
Maar dat welzijn wordt op zijn beurt weer verantwoord in economische return. Ook milieu wordt bijna altijd in één zin vermeld met duurzame economie en concurrentie positie.

Mijn kennis daarover reikt zover niet, maar het zou me niet verbazen als dat iets te maken had met de terughoudendheid van de Oost-Europese lidstaten tegenover milieuwetgeving. Allicht krijgt de Commissie haar milieuvoorstellen aan die landen makkelijker verkocht als ze in een economisch kleedje zitten...

Steben 9 februari 2009 14:41

Nog voor de EU economisch één was, werd onze cultuur al overspoeld door de Amerikaanse. De EU is mogelijks eerder een afweermechanisme dan een offensief.

Sjaax 9 februari 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3969159)

Wie is men? De NWO?

Rogge 9 februari 2009 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 3969404)
Wie is men? De NWO?

de grote boze eurocraten natuurlijk.

Aldous 9 februari 2009 16:05

De reden waarom de EU zoveel bevoegdheden heeft ivm milieubeleid is de eengemaakte markt. Je kan moeilijk van een markt spreken als bijvoorbeeld elk land andere uitstootnormen zou hanteren voor auto's. Nationaal gedifferentieerde mileunormen zouden concurrentieverstorend en eventueel protectionistisch kunnen zijn.

Henri1 9 februari 2009 16:27

Hebben we een nieuwe boeman ?

Na de Walen is het Europa ?

Goed dat op voorhand te weten.......

Steben 9 februari 2009 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3969689)
Hebben we een nieuwe boeman ?

Na de Walen is het Europa ?

Goed dat op voorhand te weten.......

Neeneen, niets nieuws.
Ge moet zo uw schoonheidsdutje niet laten onderbreken. Ik zou dat niet doen.

Henri1 9 februari 2009 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3969709)
Neeneen, niets nieuws.
Ge moet zo uw schoonheidsdutje niet laten onderbreken. Ik zou dat niet doen.

Oef ........

Ambiorix 9 februari 2009 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3969159)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel (Bericht 3969246)

8O
ge zijt uw nickname onwaardig

Flanelcondoom 9 februari 2009 16:45

Volkeren...

Telkens als ik dat woord hoor, denk ik aan metalheads met truitjes met vikingen daarop.

Steben 9 februari 2009 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3969800)
Volkeren...

Telkens als ik dat woord hoor, denk ik aan metalheads met truitjes met vikingen daarop.

Ik zie vooral Oost-Europeanen.

Flanelcondoom 9 februari 2009 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3969804)
Ik zie vooral Oost-Europeanen.

Ben er van geboorte ook eentje.

Steben 9 februari 2009 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3969810)
Ben er van geboorte ook eentje.

vertel! leg uit! elaboreer!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be