Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   zijn autochtone meisjes moreel superieur ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119011)

bandana 11 februari 2009 09:13

zijn autochtone meisjes moreel superieur ?

bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Citaat:

(...)In 2008 hebben de vijf Vlaamse erkende adoptiediensten 30 kinderen geplaatst.(...)
maar wel nog maar pas :-o

Citaat:

(...)De voorgaande jaren was de meerderheid van de vrouwen die zich aanmeldden nog van allochtone afkomst, maar dat is in 2008 veranderd. (...)

enfin, om maar te zeggen ... dertig adoptiegezinnen gelukkig en 30 abortussen voorkomen zeker ? ...

De schoofzak 11 februari 2009 13:02

Ze hebben tenminste zelf kunnen kiezen, zowel de zwangeren die kozen voor abortus als zij die kozen voor afstand voor adopsie van hun kindje.
Het is niet de paus, de kardinaal of een andere godsdienstige selibatiair die voor hen gekozen heeft.

bandana 11 februari 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3973145)
Ze hebben tenminste zelf kunnen kiezen, zowel de zwangeren die kozen voor abortus als zij die kozen voor afstand voor adopsie van hun kindje.
Het is niet de paus, de kardinaal of een andere godsdienstige selibatiair die voor hen gekozen heeft.

and yet ...

mijn hart huilt voor al die kindjes die niet zijn ...

en voor al die vrouwen die mss voor goed geschonden zijn ...

vrije keuze idd ... maar een informatiecampagne over de mogelijkheden van adoptie en afstaan van kinderen zou volgens mij niet slecht zijn ... de recente wetswijziging die anoniem afstaan mogelijk maakt is hier mss een goede aanleiding voor

Flanelcondoom 11 februari 2009 13:56

Kinderen krijgen is een zeer egoistische daad in onze tijd, louter aangedreven door de kinderwens. Mensen draaien helemaal door en worden irrationeel wanneer het om kinderen gaat.

Er zou een verbod moeten komen op voortplanting, en wie kinderen wilt, moet er maar adopteren.

barfo 11 februari 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3973283)
Kinderen krijgen is een zeer egoistische daad in onze tijd, louter aangedreven door de kinderwens. Mensen draaien helemaal door en worden irrationeel wanneer het om kinderen gaat.

Er zou een verbod moeten komen op voortplanting, en wie kinderen wilt, moet er maar adopteren.

²

die "kinderwens" is dan wel op het zelfde niveau als een gewone reflex of instinct, iets dat mensen niet onder controle hebben, vooral vrouwen niet

De schoofzak 11 februari 2009 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bandana (Bericht 3973195)
and yet ...

mijn hart huilt voor al die kindjes die niet zijn ...

en voor al die vrouwen die mss voor goed geschonden zijn ...

vrije keuze idd ... maar een informatiecampagne over de mogelijkheden van adoptie en afstaan van kinderen zou volgens mij niet slecht zijn ... de recente wetswijziging die anoniem afstaan mogelijk maakt is hier mss een goede aanleiding voor

En die jonge vrouwen die hun kindje afgestaan hebben, denkt ge dat zij op psichis vlak beter af zijn dan zij die opteerden voor een abortus?

Idem dito voor een oudere vader wiens dochter reeds 17 jaar uitzichtloos in een koma ligt ...

verrekte godsdienstfanatisji: kies het voor jezelf, tracht anderen te overtuigen, maar dwing niemand via wetten of met morele dwang.

Another Jack 11 februari 2009 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3973283)

Zeg dat tegen je ouders, wie weet geven ze je zelfs gelijk.

Flanelcondoom 11 februari 2009 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barfo (Bericht 3973322)
²

die "kinderwens" is dan wel op het zelfde niveau als een gewone reflex of instinct, iets dat mensen niet onder controle hebben, vooral vrouwen niet

Ik heb nooit iemand, vooral vrouwen, redelijk bezig gehoord over kinderen. De enige persoon die een degelijk argument kon geven voor waarom die kinderen wou, was een neonazi.

Flanelcondoom 11 februari 2009 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3973482)
Zeg dat tegen je ouders, wie weet geven ze je zelfs gelijk.

Krachtige argumentatie.

Another Jack 11 februari 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3973487)
Krachtige argumentatie.

Beschamende conclusie.

Flanelcondoom 11 februari 2009 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3973492)
Beschamende conclusie.

Kort antwoord.

Goedele zelf 11 februari 2009 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3973472)
En die jonge vrouwen die hun kindje afgestaan hebben, denkt ge dat zij op psichis vlak beter af zijn dan zij die opteerden voor een abortus?

Idem dito voor een oudere vader wiens dochter reeds 17 jaar uitzichtloos in een koma ligt ...

verrekte godsdienstfanatisji: kies het voor jezelf, tracht anderen te overtuigen, maar dwing niemand via wetten of met morele dwang.

jij bent hier de enige in de draad die over verplichten spreekt hoor ...

beste vriend 11 februari 2009 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barfo (Bericht 3973322)
²

Een volk zonder kinderen sterft uit.

Henri1 11 februari 2009 15:38

Wat willen jullie eigenlijk niet "regelen" of aan banden leggen ?

Jullie ageren en praten zoals de Federale Regering van dit land.

Flanelcondoom 11 februari 2009 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 3973588)

Verplichte adoptie voor wie kinderen wil.

Flanelcondoom 11 februari 2009 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3973591)
Wat willen jullie eigenlijk niet "regelen" of aan banden leggen ?

Jullie ageren en praten zoals de Federale Regering van dit land.

Seks en drugs mag van mij vrij.

Esperanza 11 februari 2009 16:17

Even off-topic.

5 Vlaamse erkende adoptiediensten hebben 30 kinderen geplaatst, omgerekend elk 6 kinderen.

Is 1 kind per 2 maanden.

Wat een luizenbaan, zeg! Waar kan ik solliciteren?

De schoofzak 11 februari 2009 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goedele zelf (Bericht 3973553)
jij bent hier de enige in de draad die over verplichten spreekt hoor ...

Als je niet kan aantonen waar ik gesproken heb ik deze draad over verplichten,
en gezien deze problematiek me zeer genegen is, wegens gevoelig enz.

verwacht ik hier op dit forum verontschuldigingen van jou.

grimbergen 11 februari 2009 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3973610)
Verplichte adoptie voor wie kinderen wil.

*Hoestbui* buitenlanders mogen "poepen" de Belgen moeten het nageslacht adopteren. Is dit uw sterkste argumentatie?

De schoofzak 11 februari 2009 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 3973588)

Tsja,
vroeger moesten er al gemiddeld vier vijf kinderen op de wereld gezet worden per koppel, gezien de kindermortaliteit;
vandaag de dag mogen de meeste mensen hun achterkleinkinderen nog aanschouwen, vroeger was je al lang dood tegen dan;

Om een gelijk bevolkingsaantal te behouden, zal nu wellicht iets van 2,1 kind per koppel moeten geboren worden;

maar wetenschappelijk-ekologisch zou het beter zijn dat we een stevige stap terugzetten in ons dicht, te dicht bevolkte Vlaanderen;
sosiaal-wetenschappelijk is het best die stap terug te zetten met kleine stapjes ...

In ieder geval: als je nu de dag van vandaag in je kop zit met "ons volk gaat uitsterven", dan is er iets behoorlijk mis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be