![]() |
LSP doet oproep aan Vonk en PVDA
Nadat we aan franstalige zijde een platform zijn overeengekomen voor kartellijst net de LCR doen we in Vlaanderen een tweede maal een voorstel. Op individuele oproepen naar PVDA en Spa-rood kregen we geen antwoord...
Behalve dan een belachelijke reactie van een vonkist als zou onze oproep tot samenwerking een zwaktebod zijn... Citaat:
Wat vinden jullie van deze tekst van Bart? |
Ik vraag mij af of de arbeiders de arbeiderspartij wel zullen kennen.
Ik ken een aantal arbeiders, en kenmerkend aan die mensen is dat ze, laten we het zo zeggen, niet zo op zoek gaan naar informatie. Die mensen formuleren vaak heel kort hun mening aan de hand van kranten en nieuws. Daarom pikt het VB jullie stemmen. De reactie van de gewone arbeider op een inbreng over een van jullie partijen zal semantisch gelijk zijn aan "och jong, zeveraar". Vooral intellectuelen kennen die partijen. Geen enkele arbeider die ik ken van mijn leeftijd (2-3 jaar afgestudeerde jongeren) kent die, en de meesten gaan voor het Belang. Val op, jongens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In het antwerpse is het in ieder geval zo dat PVDA zeer gekend is en hun manifestaties
redelijk wat arbeidersvolk trekken. Maar om strategische redenen (anti VB) is het stemgedrag van hun sympathisanten niet evenredig .. de arbeiders die sympathizeren met PVDA zullen eerder voor SPa stemmen om rechts dwars te bomen. Indien Spa "de vakbond" nog dikwijls in haar hemdje in de kou zet zal dit nogal vlug kunnen omslaan ! Arbeiders kunnen nogal goed een onderscheid maken tussen "kaviaar" en "biefstuk". |
In het antwerpse is het in ieder geval zo dat PVDA zeer gekend is en hun manifestaties
redelijk wat arbeidersvolk trekken. Maar om strategische redenen (anti VB) is het stemgedrag van hun sympathisanten niet evenredig .. de arbeiders die sympathizeren met PVDA zullen eerder voor SPa stemmen om rechts dwars te bomen. Indien Spa "de vakbond" nog dikwijls in haar hemdje in de kou zet zal dit nogal vlug kunnen omslaan ! Arbeiders kunnen nogal goed een onderscheid maken tussen "kaviaar" en "biefstuk". |
Citaat:
Verder ken ik geen mensen uit de kathegorie PVDA-sympathisant dus kan ik mij er niet over uitspreken. Maar als de mensen LSP zien, plaatsen ze het in dezelfde lijstje van onbekende en niet te kennen acroniemen. CAP trok de aandacht van een aantal mensen, maar dat was maar vaag en kort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zou onderhand toch duidelijk moeten zijn na al die jaren: de PVDA zal nooit één partij vormen met eender welke trotskistische fractie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een groep die niet wilt meedoen met het parlamentair spectakel moet ervoor zorgen dat ze genoeg grondtroepen heeft. De anarchisten zijn door de meerderheid bekeken als een bende luizige krakers. Geen belediging hoor, echt niet, maar mensen denken aan een punker met ongewassen haar als ze het woord anarchist horen. Willen jullie de boodschap doorkrijgen, moet die de mensen aanstaan. Willen jullie het doen zonder de boodschap, moeten jullie sterk genoeg staan. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik weet dat het geen rastas zijn. Ik gaf je enkel het beeld dat mensen in mijn kenniskring hebben van anarchisten.
Wil men de mensen bereiken, moet men helaas een goed beeld over zichzelf creeren. En mensen denken inderdaad dat jullie rastas zijn. Waar is dat de 21ste? Ik ben wel geinteresseerd hoor. |
http://users.telenet.be/aboekenbeurs/
Door een slecht beeld kan maken van de heersers hebben we zelfs geen goed beeld nodig ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be