![]() |
Auto's op biobrandstof uit de tropen = het regenwoud verbranden in onze tank
Zie: Artikel
Daar komt het op neer. "If we run our cars on biofuels produced in the tropics, chances will be good that we are effectively burning rainforests in our gas tanks" Policies favoring biofuel crop production may inadvertently contribute to, not slow, the process of climate change, Gibbs said. Holly Gibbs (a postdoctoral researcher at Stanford's Woods Institute for the Environment) |
Biobrandstof is ook uit hennepzaden te verwerken. 1 plant kan wel tienduizenden zaden dragen.
Helaas zal de productie ervan wel enige industriƫle verwerking vragen. Maar waarom nog altijd die olie ? Er zijn nu auto's op waterstof, ze zouden beter de investeringen daarin steken zodat die weldra betaalbaar zijn voor jan en alleman. Nog maar te zwijgen over anti gravity en electrische wagens. Maar waarom nog altijd die olie? Het brengt op! We like to kill, we like to devastate and we like the power |
Waterstof wordt in mijn ogen foutief als milieuvriendelijk bestempeld.
Waterstof fungeert eerder als 'batterij' omdat er is nog steeds veel energie nodig om de waterstof te produceren en dat gebeurt dan grotendeels met kernenergie en fossiele brandstoffen. Het levert wel het voordeel op dat de vervuiling niet meer overal gebeurt, zoals in woonwijken met een hoge densiteit (vb.: buurt rond sportpaleis in Antwerpen). Maar de uitstoot blijft. Er zit wel toekomst in, maar het is nog niet voor morgen. Beter blijven investeren in de echt milieuvriendelijke productie van elektriciteit zoals via wind, zon, waterkracht. en in het elektrificeren van auto's denk ik. |
tis eigenlijk heel simpel zenne... Als iedereen nu eens begon met een lpg tank? :)
'ja maar dat kost geld hoor" of " jamaar dan heb k geen plaats meer in de koffer" Dus mss auto's standaard maken met lpg tank? Dan blijft er plaats over in de koffer. Maar dat van waterstof wist ik niet, thanks for clearing up |
In mijn ogen is't nog simpeler. Vlekkeloos openbaar vervoer dat aan een duizelingwekkend hoge frequentie rijdt, toch minstens in de grotere agglomeraties. En het wordt volgens mij ook tijd om dat europees TGV netwerk nog grootser aan te pakken (weliswaar zonder stations in metropolen als Brecht?! :s:s)
Maar met die gedachte trap ik op de individualistische tenen van veel personen, dus besef ik heel goed dat het niet erg realistisch is wegens teveel tegenstand. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be