![]() |
Ontcijfer deze sms
Vanochtend rond 06.00h zond een maat me deze sms:
Citaat:
|
Citaat:
|
Doet mij aan dit schrijfseltje van Blaise Pascal denken:
Het jaar onzes Heren 1654, maandag 23 november ... Van ongeveer halfelf 's avonds tot ongeveer een half uur na middernacht, VUUR God van Abraham, God van Isaak, God van Jakob (Ex3:6) niet van wijsgeren en geleerden. Zekerheid, diepe vreugde, vrede. God van Jezus Christus. God van Jezus Christus. "Mijn God en uw God" (Joh.20:17) "Uw God is mijn God" (Ruth1:16) De wereld vergeten, alles behalve God ... Vreugde, vreugde, vreugde. Tranen van vreugde. Jezus Christus. Ik ben gescheiden van Hem; want ik heb Hem gemeden, Hem verloochend, Hem gekruisigd. Moge ik nooit van Hem gescheiden zijn. Hij kan slechts bewaard blijven, langs de wegen die onderwezen worden in het evangelie. Volledige en zoete zelfverloochening. Totale onderwerping aan Jezus Christus en aan mijn leider. Eeuwigdurende vreugde, in ruil voor één dag strijd op aarde. Ik zal uw Woord niet veronachtzamen (Ps.119:16) Amen. . (achtergrondinfo: briefje met deze tekst werd gevonden in zijn nas na zijn overleden) |
Wat een comedia.
|
Citaat:
|
Heeft iemand een kopie van de Divina Commedia liggen? Ik denk dat de 'cirkels van de gel. Ag(o)nost.' daar ergens moeten te vinden zijn, vermoedelijk in de Hel of in 't Vagevuur.
Inderdaad een zorgwekkende ondertoon, maar gezien de persoon in kwestie liefhebber is zowel van literatuur als van grondig gefermenteerde dranken, maak ik me niet teveel zorgen. |
Is er absint in het spel?
|
Zou kunnen, een tripel of tien is ook goed mogelijk.
|
|
Een agonist is 't zeker niet, de persoon in kwestie is een (n)artiest, zonder wetenschappelijke achtergrond.
In relatie tot dante ali(ghieri) dacht ik eerder aan iets in de richting van agnost. |
|
De eerste dan.
|
Een geheime code zonder enige twijfel. Waar is Dan Brown als je hem nodig hebt ?
|
Citaat:
Dante Ali ghieri; de schrijver van de Goddelijke commedie. Cirkels van de gel gel=hel. In dat boek is de hel onderverdeeld in cirkels. Als agnost komt hij ,na zijn overlijden, in de 1 eerste cirkel. Dit is zijn lot. http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorgeborchte Ikzelf, met alles wat ik al uitgevreten heb, ga bij de duivel zelf op theevisite. Nummer 9 is mijn plekje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(het cobalt in de legering daarentegen zorgt wel dat mijn omgeving crepeert aan stralingziekte dan). |
Citaat:
Judas, Cain en Brutus zijn van de meer bekendere figuren die daar zitten. |
Citaat:
Het voorgeborchte lijkt me trouwens nog lang niet zo slecht, groene velden, mooi kasteel, het gezelschap van klassieke wijsgeren als Socrates etc... De Elysese velden. Ik vrees echter dat ik wel eens een paar cirkels lager kan belanden :| |
Citaat:
http://www.4degreez.com/misc/dante-inferno-test.mv |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be