BigF |
17 februari 2009 11:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
(Bericht 3982291)
Ik heb "hen" altijd wel gemogen, de "baarden" van ZZ-Top. Maar 45€ (rond maar af op 50€ met de "reservatiekosten") voor een band die de laatste 20 jaar nauwelijks nog muzikaal actief was, vind ik overdreven.
|
Ok, 45 euro is zeker genoeg maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de tickets duurder had verwacht. En een gezellig avondje uit mag zijn prijs hebben eh?
Bovendien; volgens AllMusic brengen ze de laatste jaren nog regelmatig platen uit. Niet dat ik daar ooit iets van gehoord heb maar dat zullen zij ook wel weten. Op dit punt kan ZZ Top niet meer onder een greatest hits vandaan. Zoals ik al zei; het wordt een gezellig avondje uit.
Citaat:
Pure nostalgie, imo nog steeds hun beste nummer :
La Grange
En ze waren ook "lichtpunten" in de lauwe jaren tachtig met "Sharp Dressed Man" en "Gimme all Your Lovin'" , twee songs die twee schitterende clips opleverden.
|
In de jaren tachtig was ik niet kapot van ZZ Top. Waarschijnlijk doordat de einige nummers die ik er van kende degene waren die op fuiven steevast gedraaid werden tijdens het luchtgitaar-kwartiertje. Op elke fuif eh.
Maar later hadden wij met ons cover-groepje eens het (bleek later) onzalige idee opgevat om enkele nummers van hen te coveren. Vergissing. Sindsdien weet ik ZZ Top vooral behoorlijk te smaken om het te vaak onderschatte gitaarspel van Baardmans 1.
En tenslotte is ZZ Top een van de groepen die ik altijd al eens live zou willen zien hebben maar waarbij het er nog nooit van gekomen is. Zo vaak komen ze ook niet in Europa dacht ik. Op Arrow hebben ze de laatste jaren ook wel eens gestaan geloof ik maar daar heb je dan weer het risico dat je ook REO Speedwagon ofzo moet uitzitten en dat gaat me te ver. Nu op hun eentje in Vorst lijkt me ideaal.
|