![]() |
UNIZO: “België moet geen uitzondering willen zijn” voor afschaffing Inhaalverbod truc
UNIZO bepleit mee een afschaffing van het inhaalverbod voor vrachtwagens op snel- en gewestwegen met 2 rijstroken. “In alle andere landen is er geen inhaalverbod voor vrachtwagens, tenzij de verkeerssituatie dat vereist. België, hét transitland van Europa met tot de helft buitenlandse vrachtwagenverkeer, doet het omgekeerd. Dat is vragen om moeilijkheden,” stelt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt. UNIZO vraagt dat het algemene verbod wordt opgeheven en enkel daar waar de specifieke verkeerssituatie een inhaalverbod rechtvaardigt, dit van toepassing is en duidelijk aangegeven wordt met een verkeersbord.
UNIZO gaat overigens niet akkoord met de motivatie van Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt. De minister wil het inhaalverbod handhaven “omdat er al tal van verkeersborden geplaatst zijn”. Een slechte maatregel blijft een slechte maatregel, zelfs als er al veel in geïnvesteerd is, besluit UNIZO. Nadere info over dit persbericht: Thomas Compernolle, UNIZO-woordvoerder, Bron: politics.be |
Politiekers en belangengroepen houden een dispuut o ver verkeerstechnische kwesties.. wordt het geen hoog tijd dat er afgestudeerde deskundigen eventjes aan het woord mogen komen ? Overigens de typische vrachtwagentransitlanden (bij gebrek aan waterwegen) zijn Zwitserland en Oostenrijk & daar moeten de vrachtwagens nog andere
dingen doen en laten die hen op kosten jagen - of hoe de geografische ligging voordelig is voor de staatskas ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be