djimi |
18 februari 2009 14:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
(Bericht 3985456)
Ben het daar au fond mee eens. Het lijkt me dat de sfeer daar sowieso ook compleet verziekt is. Las laatst een paar interviews met werknemers waarvan de overgrote meerderheid hoopt dat de boel sluit maar ze wel een vette cheque meekrijgen. I.e. er geld in pompen en verder de zaken laten zoals ze zijn zal geen zoden aan de dijk zetten.
Enige tegenargumenten die ik zie:
- de toeleveranciers: en dat kan vér gaan.
- het idee dat we al te veel een diensteneconomie hebben, en ik niet geloof in de LT leefbaarheid daarvan. Zowel economisch als sociaal niet. Laaggeschoolden hebben het nu al moeilijk om een betrekking te vinden. Wat als er helemaal geen industrie meer is?
|
Ik zie Vlaanderen ook niet graag verarmen, en ik pleit dan ook helemaal niet voor een Vlaanderen zonder industrie. Het zou m.i. wèl nuttig kunnen zijn mochten 'we' eens nadenken over w�*t we willen produceren, en hoe we dat willen doen.
Mij zou het alleszins veel plezier doen mocht 'Made In Flanders' wereldwijd bekend worden als 'garantie voor hoge kwaliteit'. Het komt er trouwens niet eens op aan iederéén een betrekking te kunnen geven, maar wèl er voor te zorgen dat niemand hier een mensonwaardig bestaan hoeft te leiden, of men nu een job heeft of niet.
Als ik in Vlaanderen rondwandel, zie ik alleszins mogelijkheden genoeg om 'verbeteringen aan te brengen'.
Als ik vervolgens een blik werp op het politieke personeel dat het schoon weer maakt/zou moeten maken, moet ik eens diep zuchten.
Heel erg diep.
|