ndob |
18 februari 2009 15:58 |
Hoe is het met het Centre Islamique Belge?
Citaat:
Tegen het Centre Islamique Belge (CIB) dat jarenlang de spreekbuis is geweest van de Brusselse moskeeën werd in april 2002 eindelijk een gerechtelijk dossier geopend. Op de website van het CIB werd niet alleen virulente racistische anti-Westerse praat verkocht maar tevens ook propaganda gevoerd voor Osama Bin Laden. Het ging zelfs zo ver dat het Centrum Leman – horresco referens! – een klacht neerlegde tegen het CIB.
|
Bestaat dat nu nog, ik vind daar niets van terug, als ik google. Enkel krantenartikels waar de teneur is "lichte straffen uitgesproken "...
Nochtans was het niet van de poes:
Citaat:
Het CIB wordt ondermeer geleid door Sjeik Bassam Ayachi, een fundamentalist van het ergste soort. Zo bevestigt hij aan zijn volgelingen dat het vrouwen inderdaad verboden is om zonder mannelijke begeleider op stap te gaan. Maar dat is nog maar klein bier in vergelijking met zijn open brief aan de Franse politicus Sarkozy. In zijn open brief dreigt hij met zelfmoordaanslagen in Frankrijk, wanneer de Franse regering de hoofddoeken blijft verbieden. Over de jonge moslims in Brussel en Frankrijk zegt hij: “Ils préfèrent mourir brülés au sein de la lumière que de rester dans l’obscure.” En over de christenen die weigeren de Koran te aanvaarden als de enige ware weg : « Et de la vient l’origine des bombes humaines que le monde entier appelle ‘terroristes’ et que les musulmans appellent ‘martyrs’ ». Deze Molenbeekse imam eindigt zijn open brief met een niet mis te verstaan dreigement, wanneer de Franse regering niet toegeeft: “Lorsque le dialogue sera interrompu, �* ce moment-la les papillons se jetteront sur la lumière et tomberont dans les flammes sans se préoccuper de la mort pour se sauver des tunnels de l’obscurantisme.(…) Et alors la mort deviendra belle. »
|
Ik zal wel weer xenofoob zijn, maar ik zou graag weten hoe het met dit centrum staat.
Ik denk dat dit een ander centrum is. Of vergis ik mij?
|