Fozzie |
18 februari 2009 19:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen
(Bericht 3986011)
Als je de serie "Thuis" vergelijkt met 10 jaar geleden herken je de serie nietmeer.Als je "Familie" vergelijkt met 10 jaar geleden herken je duidelijk nog de verhaallijn...
MOETEN er steeds bij "Thuis" grenzen worden overschreden?
-Lesbische dokteres...(Ann)
-sedert kort ook een homo erbij ('Lenny')
Als ik naar een dokter ga of een vriend of vriendin ga ik ook eerst niet vragen of hij /zij lesbisch of homo is! Dat maakt mij geen moer uit! Het is pas provocerend als deze personen ermee gaan opscheppen zoals "ik ben gay" "ik ben een pot"...is dat echt nodig??
Doordat openbaarlijk "Ann" (lesbisch) en "Lenny" (homo) zich zo tonen op tv en ervoor uit komen,is provocatie.Dit kan nooit ten goede komen aan algemene ontwikkeling en samenleving.Je ziet het resultaat: een pak meer jongeren worden gepest op school omwille van hun..."foute" geaardheid.De tv gaat het dan nog wat meer "promoten"!
Dan maar naar "Familie" kijken,tenminste niet om de haverklap gezeik over lebiennes en homo's!
|
Loopt die Ann de hele aflevering te zeggen "ik ben lesbisch, ik ben lesbisch"? Dan is het hooguit een slecht en saai scenario.
Als die Ann gewoon een vriendin heeft waarmee ze om gaat als haar partner dan zie ik je probleem niet echt. Als Sam in de serie een vriendin heeft dan is er toch ook niemand die klaagt dat hij op schept met zijn heteroseksualiteit... :?
Trouwens, ik zou als ik jou was tijdens Familie dan ook maar alle scene's waar de oh zo foute en provocerende Trudy in voor komt ook maar even weg zappen, want je kan duidelijk de realiteit waar holebi's evenzeer deel van uit maken niet goed aan.
Als die programma's ervoor zorgen dat jongeren in zien dat holebi's ook doodgewone mensen zijn die elkaar graag zien, zonder dat daar iets verkeerd mee is, dan gaan ze hun holebivrienden ook niet pesten.
Het pesten is juist het gevolg van de vooroordelen die o.a. jij verspreidt door te zeggen dat verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht "fout" is.
|