![]() |
Probleemwijken en achterstandsbuurten?
De laatste tijd hoor je vaak de begrippen zoals de achterstandsbuurten. Weet iemand wat dat is? En wat is een probleemwijk? En wat bedoelen ze met de onderkant van de samenleving?
Als dat al bestaat, wat is dan de bovenkant? Wie woont er eigenlijk in de betere buurten? En wat is daar zo beter aan? Hoe weet ik of ik aan de onderkant of de bovenkant zit of er tussenin? Een kruimeldief, woont die in een probleemwijk? Woont een ex ceo van Fortis om maar eens iemand te noemen in een betere wijk, of is hij of zij verhuist naar een achterstandsbuurt? De mensen worden blijkbaar allemaal onderverdeeld in hokjes. En waar is dat eigenlijk nuttig voor? |
Een probleemwijk is een wijk als de kans dat men wordt aangevallen bij het alleen s'nachts wandelen in die wijk groter is dan K, K een arbitraire constante zijnde.
|
Ik ben zelf een achterstandsbuurt.
|
Dat is knap!
|
Citaat:
Citaat:
|
Een probleemwijk of achterstandswijk zijn algemene gehanteerde termen voor woonwijken met diverse infrastructurele en maatschappelijke problemen. In bestuurlijke en ambtelijke kringen wordt hiervoor al langere tijd ook het eufemisme aandachtswijk gebruikt.
Aldus zegt wikipedia, de bron van alle wijsheid. Voor het verschil tussen een probleemwijk en een achterstandswijk verwijs ik u graag naar deze leerrijke link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Probleemwijk |
Mijn onderbuur is echter een probleemwijk op zichzelf.
|
Inderdaad zijn zijn een aantal indicatoren waarmee men bepaald of een buurt onder de noemer aandachtswijk valt of niet. Bevolkingssamenstelling, inkomen- aantal inwoners met leefloon, werkloosheid en actieve beroepsbevolking,aanwezigheid sociale woningbouw, criminaliteit, kwaliteit huisvesting, openbare en andere voorzieningen, aanwezigheid verenigingsleven,scholen, ontspanningsmogelijkheden, buurt en jeugdhuizen zijn bijvoorbeeld indicatoren die dit bepalen of je wel of niet in een aandachtswijk zit
|
Citaat:
Troost U,ik ben bijna 5 jaar aan het uitleggen wat dit wil zeggen,maar nog snappen ze de ballen ervan !!!!! |
Citaat:
Er zijn forummers die in ergere buurten wonen. |
Citaat:
Het is niet omdat uw buren een bruin kleurtje hebben dat ge in een probleemwijk woont hé. |
Citaat:
Er is nu een nieuwe dienst daar in het leven geroepen"gratis sluikstort komen ophalen" |
Drugs,hoeren,spuiten,sluikstorten,vandalestreken,a fpersing,gijzeling;ect ga zo maar door in mijn "goede buurt" :oops:
|
het kiel waar ik woon was zo'n fijne buurt nu daarintegen ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
:-D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be