![]() |
Jobkorting
Allemaal goed, fijn dit op het einde van de maand op mijn rekening te zien staan, maar als ik dan mijn vader zie die zich 40 jaar kapot heeft gewerkt, niks krijgt en op elke euro moet letten...
Sorry, waar zijn we dan mee bezig. Ik ga Groen! erin volgen (http://jobkorting.groen.be/) |
Citaat:
|
Elke werkende vlaming krijgt 250€ werd ons gecommuniceerd.
Blijkbaar wonen er in Brussel geen vlamingen. |
Citaat:
|
Wegens met pensioen, krijg ik die premie ook niet.
Mijn kinderen, die sosiale lasten afdragen om mijn pensioen te kunnen uitbetalen, krijgen die jobkorting wel. Ik begrijp dat. |
Citaat:
dan zou ik die groene reflex nog begrijpen. |
Als stokoude sok krijg ik die korting ook niet maar heb daar absoluut geen problemen mee, integendeel.
De laatste jaren gaat er immers al zoveel aandacht naar de 'zwakkeren' (zoals ik) in de maatschappij dat het hoog tijd werd dat de werkende mens die steeds wordt vergeten, altijd dient te zwijgen en toch voor alles moet opdraaien, ook eens in het zonnetje wordt gezet. We leven in een omgekeerde maatschappij nu extremistische partijen zoals Groen! blijkbaar voor een sfeer hebben gezorgd waarbij het bijna als een misdaad wordt beschouwd dat men gaat werken. Qua plat populisme kan die nieuwe campagne van Groen! tellen. Dat er platweg stemmen gekocht worden, zal wel overal gebeuren maar dit op affiches doen met de grote smile alsof eindelijk de verlossers van Groen! op ons, arme zwakke behoeftige schapen, zijn nedergedaald, tart elke vorm van respect voor deze 'zwakkeren'. |
Ik zou bij deze de definitie van populisme: ELK VOORSTEL die belooft van iets te geven aan een NICHE publiek, zonder daaromtrent de implicaties op budget, begroting en langetermijn evenwichten op ons economisch systeem en onze concurrentiepositie te onderzoeken. Uiteraard met als doel daar electoraal voordeel uit te halen ten koste van diegene die geen valse of hopeloze beloftes doen
|
Citaat:
|
Citaat:
Leterme, volg Groen!, en betaal je eigen beloftes uit eigen zak! |
Citaat:
|
Citaat:
Eerst belasten ze ons kreupel, en dan moeten we content zijn met een paar kruimels die ze teruggeven? |
Citaat:
Ge weet toch hoe dat komt hé? Aan wie of aan wat we dat te danken hebben? Voorts doe ik niet minachtend ("kruimels") als het over 250 € gaat. Als ge weet dat er mensen zijn die daar een week mee moeten rondkomen. |
Nu dat Groen! op een uitzondering na haar zetelende parlementsleden geen verkiesbare plaats meer gunt op hun lijsten, hetgeen de facto een zelf geleverd bewijs van onbekwaamheid is, zullen die misschien hun wedde afstaan aan degene die geen jobkorting krijgen.
|
Die kan ik dan in Londen opdoen in maart :-D
|
Citaat:
Ze zouden beter eens een permanente en maandelijke reductie met 250€ geven, om te beginnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be