![]() |
Het kapitalisme kan ook opgewekt en edelmoedig zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het blijft allemaal wat te veel in het vage. Nu lees ik het en denk ik: jaja, allemaal heel aardig, maar wat schieten we ermee op en houdt het allemaal wel steek? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar de Grieken waren niet zo gepreoccupeerd met liefde als wij. De voorrang van de liefde is eigenlijk modern Commentaar ENO2: De Grieken waren een stelletje geobsedeerde sexmaniakken, en dan nog wel op de manier van de pederastie. Bah, de walgelijke viespeuken. Aan de andere kant moet ik toegeven dat ze zéér strijdlustig waren. Ze hebben dan ook nooit iets anders gedaan dan elkaar uitroeien. Stasis en nog eens stasis. Als dat het model (van sloterdijk) moet zijn voor het kapitalisme... laat het zichzelf dn maar uitroeien. |
Citaat:
"Het (griekse) ideaal is juist zelfstandigheid in de openbare ruimte. Wij koesten eerder het erotisch ideaal van wederzijdse afhankelijkheid" Met sex en strijdlust heeft het weinig te maken. Of één en ander een juiste weergave is van de griekse werkelijkheid toen, is natuurlijk een andere vraag. |
Citaat:
|
Citaat:
Doet me denken aan het genadeloze concurrentie-en eliminatieprincipe van het kapitalisme. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be