![]() |
Wat kan een hersenscan zoal aan het licht brengen?
1 Bijlage(n)
Binnen vijf jaar zullen werkgevers een hersenscan afnemen van hun werknemers.
Melden sommige media dit weekend. Zonder te willen discussiƫren over de wenselijkheid ervan, wat kan een hersenscan zoal aan het licht brengen? |
druggebruik onder andere vermoed ik?
alhoewel me dit een hele dure methode lijkt. Aanleg tot agressie? psychische stoornissen? Het idee lijkt me duur, onzinnig en onbetrouwbaar, en is dat geen schending van de privacy? |
|
![]() |
1 Bijlage(n)
dit....
Bijlage 45954 |
![]() |
Bij ons wordt dat nu al gedaan. Niet als we worden aan genomen, wel als we in de fout gaan om te zien of we nog wel geschikt zijn.
|
![]() |
Citaat:
Is het niet verboden, dan zullen ze het toch moeten verbieden. :evil: |
Citaat:
Nubian, hoe verzin je het...:lol::-P:-P |
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat zo'n hersenscan u kan vooruit helpen in het leven. |
de dag ze daarmee beginnen start ik een gewapende verzetsbeweging.
|
Ik heb mij laten wijsmaken (door een neurochirurg) dat de hersenen onderverdeeld zijn in zones. En dat iedere zone voor bepaalde capaciteiten verantwoordelijk is. Het onderzoek in dit domein zou op dit ogenblik een ware revolutie doormaken, bevestigde de neurochirurg.
Uit de analyse van de driedimensionele beelden van die zones zou je bepaalde onder- of overontwikkelde capaciteiten kunnen detecteren. Zo zou bijvoorbeeld een geringe aanleg voor calculatie (niet gewenst bij bankiers), of een overontwikkelde zone voor taalgebruik (nuttig bij advocaten) uit de hersenanalyse kunnen naar voor komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou zo'n hersenscan bij politici wel zien zitten.
|
Citaat:
Toch ene die er een beetje nuchter over denkt. |
Citaat:
Een groot deel van de bankiers zijn autisten en zij richten veel te veel schade aan. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be