Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De zevende dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119538)

Wizeetà 22 februari 2009 22:07

De zevende dag

De laatste tijd als ik naar de zevende dag kijk weet ik niet of ik moet huilen of lachen.
Het begint steeds meer te lijken op het vroegere Josdag op vtm.
Volgens Geert Hoste is de zevende dag de verderzetting van de eucharistieviering, nu weet ik dat het geen grapje is.
Mensen, wat heeft dit programma aan kwaliteit ingeboet.

Shadowke 22 februari 2009 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* (Bericht 3992434)
De laatste tijd als ik naar de zevende dag kijk weet ik niet of ik moet huilen of lachen.
Volgens Geert Hoste is de zevende dag de verderzetting van de eucharistieviering, nu weet ik dat het geen grapje is.

volledig mee eens!

Rudy 23 februari 2009 10:11

Toch maar eens tijdens de week de actualiteit volgen. 'De zevende dag' is als aanvulling best ok: prominenten die door charmante presentatrices worden gestrikt in een gemoedelijke sfeer. Er wordt zelfs een cafétoog bijgesleurd.
Wie het niet zint volgt misschien best het interview op Kanaal-Z.

King of beggars and fleas 23 februari 2009 20:02

mij doet het meer en meer denken aan de oprah winfrey show ofzoiets

heb er nu al twee jaar niet meer naar gekeken denk ik, maar de laatste keer was allemaal rap rap, korte stukjes - op naar het volgende onderwerp - niets werd uitgediept - alles oppervlakkig - er werd zeker geen enkel risico genomen om kijkers weg te jagen door hun hersenen over te belasten

en dat terwijl de zevende dag ooit idd nog een programma was waarin er tot op het bot gegaan kon worden - kort gezegd denk ik dat de vrt sinds tony mary echt geheel om zeep is.

Scherven A. Mok 26 februari 2012 12:44

Onkelinx = Milquet

-=EXCALIBUR=- 26 februari 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6003942)

:rofl:

Ze zijn daar weer goed wakker op deredactie. :lol:

Savatage 26 februari 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6003942)

:lol:

Scherven A. Mok 26 februari 2012 14:41

De frank is gevallen.

Marie van de koster 26 februari 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3993259)
mij doet het meer en meer denken aan de oprah winfrey show ofzoiets

heb er nu al twee jaar niet meer naar gekeken denk ik, maar de laatste keer was allemaal rap rap, korte stukjes - op naar het volgende onderwerp - niets werd uitgediept - alles oppervlakkig - er werd zeker geen enkel risico genomen om kijkers weg te jagen door hun hersenen over te belasten

en dat terwijl de zevende dag ooit idd nog een programma was waarin er tot op het bot gegaan kon worden - kort gezegd denk ik dat de vrt sinds tony mary echt geheel om zeep is.

Bij mij is het ook al zo'n twee jaar geleden dat ik nog naar de zevende dag keek. Zelfs de culturele stukjes waren vroeger beter dan nu! :-D
http://www.youtube.com/watch?v=qfay3...eature=related

Nar 15 april 2012 12:57

Vandaag kwam Hendrik Bogaert in de zevende dag uitleg geven over hoe we onze economie uit het slop gaan halen :

We concentreren ons op onze sterkste troeven. Chocolade (of bier of aardappelen), beginnen fabriekjes in Vlaanderen en in China, nemen daarvoor geld van de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen, sluiten dan het fabriekje in Vlaanderen, et voila ... onze economie gered.

artisjok 15 april 2012 13:03

Ik vond het geruststellend te vernemen dat ook de N-VA middels Jan Jambon zich expliciet uitspreekt tegen de mini-jobs (een maand werken voor 400€) zoals die in Duitsland bestaan.
Ik hoop toch dat de rest van de N-VA weet dat ze daar nu tegen zijn.

Nar 15 april 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6081272)
Ik vond het geruststellend te vernemen dat ook de N-VA middels Jan Jambon zich expliciet uitspreekt tegen de mini-jobs (een maand werken voor 400€) zoals die in Duitsland bestaan.

Politici op hun woord geloven :cheer:

artisjok 15 april 2012 13:08

Ik vind het dan weer verontrustend dat Jan Jambon vertelt dat ze gesproken hebben met enkele consultancy bureaus.
Denkt hij op deze manier ten gronde geïnformeerd te zijn?

quercus 15 april 2012 13:12

Citaat:

Die mini-jobs zijn nog altijd veel beter dan liggen parasiteren op eeuwigdurend dopgeld.

Everytime 15 april 2012 13:14

Citaat:

In België kan men geen politische uitzending maken. In Frankrijk wel, het bewijs met de uitstekende "Des paroles et des actes" en "Mots croisés".

In plaats van "De Zevende Dag", zeg nu "De Zeverende Dag".;-)

De schoofzak 15 april 2012 19:07

Citaat:

De nva (maar ik geef toe, ook geen enkele andere partij) heeft ooit het minimumloon in vraag gesteld.
Integendeel: men heeft altijd (zelfs de sossen, maar die toch iets minder) aangeklaagd dat het de moeite niet loont voor veel mensen om te gaan werken ... de werkloosheidsval, weet je wel.
Ernstige partijen klagen aan dat de belastingen zo ongenadig hard toeslaan, vanaf reeds de kleinere lonen ....

Nu moet ik me nog wat beter informeren over die mini-jobs.
Als een jonge mama van haar tweede kindje bevallen is, en het eigenlijk ideaal zou vinden om een beperkt aantal uurtjes per week te gaan werken, in plaats van fulltime of zelfs halftime ... bijvoorbeeld door enkel de zaterdag in de Aldi te gaan werken ... dan lukt dit niet fatsoenlijk in ons houterige arbeidsrecht ...

De schoofzak 15 april 2012 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6081279)
Ik vind het dan weer verontrustend dat Jan Jambon vertelt dat ze gesproken hebben met enkele consultancy bureaus.
Denkt hij op deze manier ten gronde geïnformeerd te zijn?

Als die bureaus aan Jambon vertellen dat ze de laatste tijd veel meer opdrachten krijgen om de haalbaarheid van een delocatie te onderzoeken ... dan is dat een zaak van levensbelang.

Anxius 15 april 2012 22:29

Nu weet ik niet of het aan de regisseurs van het programma ligt, of de gasten met de steeds dommere uitspraken. Zie mijn draadje over de kennis van actualiteit bij Annemie Turtelboom in de uitzending van deze middag.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=170057

Meuh 17 april 2012 11:12

Citaat:

Maar als ze uitkeringsgerechtigd zijn krijgen ze toch nog dopgeld bij, nee? Dan vind ik dit absoluut niet verkeerd. Voor 400 euro per maand moet je misschien 10 uurtjes per week werken, dan mag sowieso geen probleem zijn met kinderopvang enzo...
We moeten hier eens dringend af van het principe dat we voor minder dan het dopgeld de deur niet uitwillen!

Rudy 17 april 2012 12:44

Citaat:

Er bestaat ook geen beter programma. Er is geen concurrentie. De kritische kijker heeft ondertussen een pak meer mogelijkheden om de actualiteit kritisch te benaderen. "De zevende dag" heeft het monopolie niet meer, maar dat is ondertussen ook niet meer de bedoeling. Het programma past zich aan, aan de moderne communicatie, naar iederer burger.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be