Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De beschimping van het vlees (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119547)

eno2 23 februari 2009 10:16

De beschimping van het vlees

Argentinië bezit, in zijn pampa's, het grootste en vruchtsbaarste landbouwareaal ter wereld.

Meer dan de helft daarvan wordt in beslag genomen door vleeskweek (runderen).

Eeen tweejarige droogte verplicht de kwekers nu hun magere veestapels te verkopen, met kweekdieren en al. Omdat ze de dure geïmporteerde vleesvoeders (granen) niet meer kunnen betalen.

Ze gaan nu zelf granen en soja kweken.

Hoer hoer hoera!

beste vriend 23 februari 2009 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3992996)
Argentinië bezit, in zijn pampa's, het grootste en vruchtsbaarste landbouwareaal ter wereld.

Eeen tweejarige droogte verplicht de kwekers nu hun magere veestapels te verkopen, met kweekdieren en al. Omdat ze de dure geïmporteerde vleesvoeders (granen) niet meer kunnen betalen.

Hoer hoer hoera!

En ?

thefishdoesntthink 23 februari 2009 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 3993687)
En ?

Geen vlees meer eten.

eno2 24 februari 2009 11:08

Varkensvlees met glenbuterol?

Neen, dank u.

Ik ben geen Chinees.

Steben 24 februari 2009 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3992996)

Hoer hoer hoera!

²
:cheer:

goede evolutie

Mitgard 24 februari 2009 12:05

zonder vlees zou ik nog kunnen.
maar dan moeten er wel voldoende mosselen, zalm, vissticks en makreel aanwezig zijn.

Steben 24 februari 2009 12:07

Als we allemaal wat minder vlees aten zitten we in feite al goed. Paar keer per week ipv elke dag een biefstuk. Verhoudingen ...

eno2 24 februari 2009 12:13

Van dat lillende stukje bloed, spieren en zenuwen afblijven. Het is ...heilig.

eno2 24 februari 2009 12:13

Citaat:

De beschimping van het vlees
Van het vleeseten, eigenlijk

Mitgard 24 februari 2009 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3994338)
Van dat lillende stukje bloed, spieren en zenuwen afblijven. Het is ...heilig.

zo'n occasionele heiligverklaring van uw gedrag helpt vast om het vol te houden.

eno2 24 februari 2009 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3994345)
zo'n occasionele heiligverklaring van uw gedrag helpt vast om het vol te houden.

Soms sla ik er ook eens eentje tot moes...

eno2 24 februari 2009 12:31

Ik eet al twintig jaar en langer geen vlees (en vis) meer. Het is een dooie gewoonte geworden. Vergt geen enkele extra inspanning meer.

eno2 25 februari 2009 11:12

Een Byzantijnse eremiet castreerde zichzelf.
Dat zou je ook "d e beschimping van het vlees" kunnen noemen...

Steben 25 februari 2009 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3995986)
Een Byzantijnse eremiet castreerde zichzelf.
Dat zou je ook "d e beschimping van het vlees" kunnen noemen...

of zelfs ook vleeseten

Steben 25 februari 2009 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3994384)
Ik eet al twintig jaar en langer geen vlees (en vis) meer. Het is een dooie gewoonte geworden. Vergt geen enkele extra inspanning meer.

Ik respecteer dat ten volle. Maar helemaal geen vlees eten is geen sine qua non voor een gezondere levensstijl op een gezondere wereld. Zo moet vooral de varkensteelt gereduceerd worden en runderen voornamelijk zuivel produceren. Veel natuurlijker en duurzaam.

eno2 26 februari 2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3996008)
Ik respecteer dat ten volle. Maar helemaal geen vlees eten is geen sine qua non voor een gezondere levensstijl op een gezondere wereld. Zo moet vooral de varkensteelt gereduceerd worden en runderen voornamelijk zuivel produceren. Veel natuurlijker en duurzaam.

Misschien geen sine qua non maar wél een nec plus ultra.

Steben 26 februari 2009 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3997618)
Misschien geen sine qua non maar wél een nec plus ultra.

Ik ga niet akkoord. Zo weinig mogelijk vlees eten, gereduceerde kwaliteitsvolle productie enz... is het non plus ultra. Vanaf dan is extra toespitsen op enkel vleesprobleem een verloren moeite. Denk maar aan bv. koffieteelt of genetische manipulatie. Ik herhaal nog eens: geen vlees eten is vanaf dat punt ecologisch, fysiologisch irrelevant.

Mijn respect voor volledige vleesonthouders is echter groot, omdat ze een symbool zijn. Zoals de staatloze samenleving: libertariërs zijn interessant, maar het volledige staatloze is niet het non plus ultra.

beste vriend 27 februari 2009 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3996008)

Mij beperken tot 2 of 3 keer vlees per week zou mij niet storen . Helemaal geen wél. Vis lust ik zo niet, melk en boter gebruik ik nooit, kaas amper. Groenten en fruit dan weer wel . " Op z'n Chinees " koken vind ik een goede middenoplossing : niet zo van die enorme lappen vlees elke dag, die snijden een redelijk klein stuk vlees heel klein, de groenten eveneens, en dan alles heel snel bakken in de wok. Gezond, lekker, kan je afwisselen zoveel je wil, en met meer of minder rijst , aardappelen of deegwaren opdienen naargelang je honger en eetlust hebt.

eno2 27 februari 2009 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 3999004)
Mij beperken tot 2 of 3 keer vlees per week zou mij niet storen . Helemaal geen wél. Vis lust ik zo niet, melk en boter gebruik ik nooit, kaas amper. Groenten en fruit dan weer wel . " Op z'n Chinees " koken vind ik een goede middenoplossing : niet zo van die enorme lappen vlees elke dag, die snijden een redelijk klein stuk vlees heel klein, de groenten eveneens, en dan alles heel snel bakken in de wok. Gezond, lekker, kan je afwisselen zoveel je wil, en met meer of minder rijst , aardappelen of deegwaren opdienen naargelang je honger en eetlust hebt.

Wat meer Vegetarisme is altijd welkom en een mooi opstapje naar het zwaarderer werk.

kelt 1 maart 2009 09:58

Wat vooral geleerd kan worden (Australie is het extreemste voorbeeld) is dat binnen een tijdsspanne van enkele decennia (dus binnen het tijdsframe waarin een landbouwer zijn bedrijf kan overgeven aan een zoon bijvoorbeeld),de klimatologische omstandigheden kunnen omslaan,ten voordele of ten nadele..en voor verschillende oogstseizoenen na elkaar.....

aanpassen dus......

(kangoeroevlees is best lekker ,en wie weet loopt er op de Argentijnse pampa's ook interessant spul rond dat gedomestikeerd kan worden tegen een geringere ecologische voetafdruk dan runderen ....mits lang genoeg stoven :twisted: )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be